Måling af rute


Søren W
 Share

Recommended Posts

Eftersom der ikke er en søgefunktion herinde ved jeg ikke om det jeg har et bidrage med allerede er at finde herinde. Hvis det er er der nok ingen der dør af at se det igen.

Jeg har fundet et lille fint program til at måle længden af en given rute man helt selv udstikker, og det kan bruges på ethvert kort i hvilket som helst størrelsesforhold. Man kan læse hvordan man gør og hente programmet her:

Distance måling

Link to comment
Share on other sites

Håber ikke det virker, ellers tager min bil da rigtigt meget fejl, havde målt ruten i bil der var den 7,4 km, programmet sagde kun 6,45 :(

Og selvom den viser fugleflugt linier er det da nok kun 200 meter mere.

vræææææææl nu troede man lige man cyklede så langt og så er det slet ikke så langt mere :( :( :(

Forresten fedt program:)

Edited by Nullermanden
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også lige prøvet programmet. En rute jeg har målt til 5,8 på cyklen får jeg til 5,79 i distance målings programmet - det må siges at være en acceptabel tolerance ;)

Kanon program Søren!

Bear-> Nu vil vi have nogle tider for dit 4 km løb! :tongue:

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er godt nok nemt.

Har prøvet 24map og Online opmåler (fra Desdemonia).

24map har kun veje, så hvis du løber på stier, skal du sidde med et rigtig kort ved siden af.

Online er rigtig smart og skifter selv kortblad, til gengæld er kortet grimt.

Så mangler jeg vist bare programmet fra run4fun før jeg kan lave en sammenlignende undersøgelse.

Men der skal man jo både hente programmet og kortet ned så det tager jo lang tid.

Holsta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg bruger selv 24 Map, som er nemt og hurtigt at bruge.

Bare åbn siden og vælg Danmark under Lande Genvej. Så kommer der et kort over Danmark, som man hurtigt kan zoome ind og ud på, samt opmåle ruter.

hvordan gemmer man et kort på computeren til opmåling af ruten, ellers skal man bruge den indbygede funktion.

Nogle steder er kortene mangelfulde, der mangler simplelthen nogle veje... :4oops:

Link to comment
Share on other sites

Man skal bruge den indbyggede målefunktion.

Man kan ikke gemme sine egne kort, og måle distancer på disse. Det indbyggede kort skulle også gerne dække hele Danmark.

Ja, nogle små veje mangler desværre stadig, men så vidt jeg kan forstå er kortet stadig under udvikling, så man kan da håbe på at de kommer med. I mit område er kortet dog meget fyldestgørende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share