eine kleine program


LEEDAIGAR
 Share

Recommended Posts

jeg har i lang tid bare løftet nogle håndvægt på må og få, men nu vil jeg have et rigtigt program.

Jeg har udført dette program i et godt stykke tid og synes det er meget godt........men jeg er ik sådan lige ekspert, så måske kunne i lige se om det er helt ad helved til ;)

opvarmning 15 min.

skulderpres 3*20

frontraises 3*20

pull-ups 3*10

curls 3*20

concentration curl 3*20

roning 3*45

lyder det ok :confused2:

jeg træner hver 2 dag...er det for tit?

Edited by LEEDAIGAR
Link to comment
Share on other sites

Hvad er ude efter med din træning: styrke, muskelvækst eller udholdenhed?

Ang. dit program så mangler du noget ben, brysttræning og tricepstræning; her vil jeg foreslå squat, dødløft, bænkpres og dips/triceps extensions. Derudover syntes jeg ikke det er nødvendigt, at du laver front raises, da du iforvejen træner den forreste del af skulderen med skulder presset, men så istedet bør du skifte den ud og vælge laterals, der træner den miderste del af skulderen.

Jeg mener ikke det er for tit, at træne hver anden dag, men derimod bør du sætte dit sæt-antal ned til 2 istedet for 3, så du undgår overtræning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet mit program om så det omfatter mere af kroppen....

opvarmning

Squat

Brystpres

Flyers

Skulderpres

Sideløft

triceps liggende

curls

Concentration curl

hammer curl

chin ups

roning

Hvordan ser det ud? er det ok? mit formål med at træne er at blive større og stærkere.

Er det en korrekt måde jeg har opstillet det op på :confused2:

Link to comment
Share on other sites

Der er ca 1 mia. tråde om begynderprogramemr i "maksimal muskelvækst" og "træningsprogrammer" så du vil sikkert få en del ud af at læse dem. :)

Dit program i en bedre rækkefølge og lidt kommentarer

Squat - fint

Brystpres - lav rigtig bænkpres

chin ups - super

Skulderpres - ok, stående skulderpres med stang (military press) synes jeg dog er bedre

roning - ok, barbell bent over row, en-arms row m. håndvægt eller T-bar row (Lever bent over row) synes jeg dog er bedre alternativer

Flyers - ikke specielt nødvendig, men det er ok at have den eller evt skrå bænkpres m. håndvægte med

Sideløft - Lateral raise gætter jeg på. fin

triceps liggende - med stang eller håndvægt? Bruger du en lige stang er det lidt hårdere for håndledene. Kan du lave Dips er den klart at foretrække.

curls - 1-2 curl øvelser er rimeligt, f.eks. hammer med håndvægte og håndvægts curl siddende på et let skrå bænk (mindre snyd og godt stræk i biceps)

Concentration curl - ditto

hammer curl - dítto

Hvis du ikke kender de nævnte øvelser kan de findes her

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen det sætter jeg pris på :)

alle øvelserne undtagen roning er med håndvægte.

nogle af øvelserne fik jeg fra øvelses guiden og der hedder bænkpres brystpres, det er i hverfald den samme øvelse.

sideløft er Lateral raise men man står bare oprejst, den fik jeg også fra øvelses guiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share