Hitorienteret...


cilius
 Share

Recommended Posts

Efter at have læst alle de sindsyg spændende indslag om HIT, så blev jeg lidt hug, og tænkte, gad vide om ikke jeg spilder halvdelen af tiden nede i centeret.

Jeg træner for at blive større. Da jeg startede igen i november vejede jeg ca. 82, nu er jeg oppe på ca 91 kg, og selvfølgelig 100% ren.

Mine resultater begyndte at gå lidt i stå, og det blev sværere og sværere at motivere en selv til at gå ned og arbejde røven ud af bukserne i 2 timer (2½ med bad og sauna).

Jeg kører 2 sæt af de forskellige, hvor intensiteten til gengæld bliver sparket i vejret. Jeg kører med ca 8-10rm hvor de 2 sidste er forced. Alt sammen baseret på basisøvelser.

Så her er, hvad jeg er begyndt at køre:

Mandag: Bryst, skulder, triceps

Tirsdag: Pause

Onsdag: Skulder, biceps, underarm

Torsdag: Pause

Fredag: Ben, mave

lør+søn: pause

Hele programmet tager ca. en time...

Nogen meninger?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. 9 kg på 7 måneder, det er jo ikke tosset. Bare det var mig. Hvis du kan holde det tempo, runder du de 200 kg omkring nytår 2008.

Programmet ser jo fornuftigt nok ud. Du bruger godt nok mange øvelser, hvis du kan få hver træning til at vare en time. Hvis du insisterer på at tage to sæt af hver øvelse, så kunne du jo evt. nærme dig nogle af Morten 3Z.s ideer ved at køre et ultratungt sæt, og derefter et lettere. Evt. med kort eller minimal pause imellem. Så behøver du vist ikke spekulere mere på den øvelse.

Husk at REDUCERE, hvis du ikke bliver stærkere.

Link to comment
Share on other sites

Mht at køre et ultratungt og derefter et lettere - evt. med en kort pause i mellem - er det i overensstemmelse med det at vokse maksimalt?

Jeg vil helst ikke ændre noget eftersom jeg bliver vidunderligt øm efter hver træning. Det eneste problem jeg har er mht. min rygtræning.

Måske du har et forslag til en effektiv rutine, med ømhed til følge. Der er ikke noget bedre end muskelømhed.

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg orker ikke at tage hul på det med antal sæt. Det har vi vist vadet nok i lige pt.

Hvis du har svært ved at blive øm i ryggen, mon ikke det så skyldes at intensiteten i rygarbejdet bliver for lav grundet involveringen af svagere led: Biceps/underarme? I så fald ville jeg rode med nogle supersæt (to forskellige øvelser uden pause imellem): Fx. maskinpullovers to failure direkte efterfulgt af enten chins, close grip palms up pulldowns eller compound rows. Fidusen er selvfølgelig, at pullovers udtrætter latissimus uden at udtrætte biceps. Så kan lats´ene blive bombet sønder og sammen i anden del af supersættet.

En anden løsning er at begynde sit rygsæt med at lave et antal "mini-chins" eller "mini-pulldowns" med bredt greb, hvor man kun trækker skuldrene nedad, men undlader at bøje armene. Igen udtrættes ryggen, mens styrken i de ellers svagere led bevares til det ordinære sæt.

Link to comment
Share on other sites

Tak for tippet, det vil jeg prøve ved næste træning.

Du har ret, den med sættene er blevet diskuteret til ukendelighed. Lad os love os selv, at pandoras boks er lukket for denne gang.

Og Lars, du har min dybeste respekt. Du fik vækket min nysgerrighed omkring HIT og intensiteten i træningen, og lad mig sige det sådan her: Min træning bliver aldrig det samme igen - heldigvis

:wink3:

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share