Mad til mig


LEEDAIGAR
 Share

Recommended Posts

Mine forældre har sat en stopper for mit tun-forbrug på grund af tungmetallerne, de siger man kun må spise tun en gang om ugen :(

Hvilken form for mad kan erstatte tunen???? jeg spiser i forvejen kylling.

Min kostplan.

Morgen:

havergryn med mælk

1 glas mælk

2 glas juice

2 skiver brød med banan

frokost:

????????

1 skive brød med kylling fra tulip menu

drikkelse

aften:

fisk/kød

drikkelse

Link to comment
Share on other sites

Nu må dine forældre godt nok lige tage sig sammen! :4whip:

Hvis tun virkelig var skadeligt, så er jeg ganske sikker på, de rette myndigheder nok skulle advare mod det.

Dine forældre gør det i den bedste mening, men de må komme med sagligt grundlag for deres påstande, da det går ud over din kost i styrketræningssammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Ehh, de rette myndigheder advarer skam også imod for stort indtag af tungmetaller... gravide kvinder anbefales (så vidt jeg husker) helt at holde sig fra fisk med høj koncentration af det, mens os andre skal minimere indtaget...

Link to comment
Share on other sites

Ehh, de rette myndigheder advarer skam også imod for stort indtag af tungmetaller... gravide kvinder anbefales (så vidt jeg husker) helt at holde sig fra fisk med høj koncentration af det, mens os andre skal minimere indtaget...

Er det ikke i forhold til fede fisk og miljøgifte? Det er jo umiddelbart sidstnævnte der kan skade fostre (tænk DDT).

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share