Lactoseallergi.


Dr. pattøj
 Share

Recommended Posts

Da jeg ikke er biokemiker, spørger jeg lige eksperterne herinde.

Efter hvad jeg har forstået, er det altså fordi man mangler et enzym der kan spalte mælkesukkeret, at det ryger ud igen... Eller gør det??

Hvad er det egentlig der gør, at man skal skide så hurtigt?? ER det faktisk lactosen der ryger direkte ned i tordentønden? Og hvis det er tilfældet, betyder det så, at lactoseallergikere faktisk får nul og niks kulhydrater ud af mælk?? :unsure: :confused2:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

intet svar betyder nok, at ingen ved det :(

men hvorfor vil du også vide det?

Hvis du tænker, at mælk ville være en bedre proteinkilde, hvis kulhydraterne ikke optages, tro jeg heller ikke, at du skal regne med, at du optager alt proteinet.

Din tarmperistaltik er markant forøget og tarmvoluminet er ligeledes forøget så nedbrydning/optag af protein/AA kan næsten kun være nedsat.

Link to comment
Share on other sites

k :)

du skal så nok regne med, at en stor del forbruges af bakterier i tyktarmen som delvist forbrænder det og delvist prod. korte fedtsyrer af det - til ernæring til tarmvægscellerne - men at den samlede nytteværdi af madindtaget(både laktose, protein og fedt) nedsættes noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share