HMB


The Bear
 Share

Recommended Posts

Jeg er faktisk ikke 100p på hvad HMB er, men du kan læse lidt i den artikel MZ har skrevet her

og ligeledes tråden her

Skidtet er ikke lovligt at købe i DK, så du må udenlands for at få fat i det, og jeg er ikke sikker på det går i tolden :unsure: :confused2:

Prøvede lige for sjov at søge på BH, - jeg tænkte de må vide det ;)

og fandt dette:

HMB (ß-hydroxy ß-methylbutyrate) is a patented amino acid metabolite that was discovered by research scientists at Iowa State University. University studies have shown that when intensely trained athletes supplement with HMB, they gain significantly more lean mass and strength than athletes using a placebo. Two studies have also now shown that HMB may help accelerate fat loss that occurs secondary to strenuous exercise.

Scientists theorize that HMB may suppress protein breakdown that follows intensive exercise, producing an anti-catabolic effect. By reducing muscle tissue breakdown, HMB may tip the scales of protein turnover in favor of new muscle growth.

EAS was the first company to bring HMB to the market. Since then, it has been written up in numerous health and fitness magazines, hundreds of newspapers, and it’s been featured on dozens of TV news programs as an exciting, breakthrough supplement which might allow fitness buffs to get better results faster from the time they spend exercising.

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke HELT sikker, men jeg mener hmb er forstadiet til testosteron. Jeg mener faktisk ikke det ulovligt i danmark

Du blander det nok sammen med DHEA.

Et udsnit fra denne artikel: Kosttilskud Review

HMB: beta-hydroxy beta-metylbuturat. Dannes naturligt i kroppen ved nedbrydning af aminosyren leucin.

Det er pt. ikke muligt at købe i DK pga vores "kære" Fødevaredirektorat, men det kan købes til eget forbrug i hele Europa ganske lovligt. Det er dog temmelig dyrt.

Link to comment
Share on other sites

cill> ok.

Jeg tror der er lidt samme placebo effekt med HMB som jeg tror også eksisterer ved kreatin - eller også er det ikke placebo - men virker tilsyneladende kun for nogle mennesker.

Jeg føler ihvertfald at jeg kan mærke kreatinen med det samme, de første dage - og der burde der ikke være nogen forskel...

HMB....tjae, har ikke kunne skelne noget her - selvom der er nogle der giver det flotte egenskaber, muskelmasse + lav fedtprocent....

tror dog der er nogle der tjener ok penge :) - jeg købte det fordi jeg læste om produktet i flex- at det var den nye afløser for kreatin, og at det var videnskabeligt bevist at det virkede positivt............men jeg røg vist nok bare på en reklame ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share