Brændemærke fra cigaret


The Tiger
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg var så uheldig, at jeg blev brændt rimelig meget af en cigaret inde i byen i går. Har nu et brændemærke på cirka 2 cm(utrolig jeg ikke flyttede armen hurtigere - fatter det ikke :( ) med noget betændelse i ligner det.

Findes der noget man kan smøre på eller tage for, at det heler bedre? Ikke at jeg har det vilde i mod at få et ar(har sku flere fra barndommen etc, når man var lidt for vild! :w00t: ) , men det kan bare irriterer mig, at jeg fik det på denne måde, da jeg tror ham, der gjorde det, gjorde det med vilje!!! :devil: <_<

Link to comment
Share on other sites

Hvis det bliver betændt er det bedste at bruge masser af varmt vand og sæbe og så vaske det grundigt, men ikke alt for voldsomt en 3 gange i døgnet. Hvis der er tydelig betændelse kan det være nødvendigt at bruge den store onde neglebørste første gang (sørg for at den er rigtig ren) og få det ordentligt rent, så healer det pænere. jeps det gør avs, men det virker.

Hvis du er i tvivl om det er nok, kan brintoverilte bruges, men jeg syntes personligt der er liiiige voldsomt nok. En svag klorhexidin creme kan købes rigtigt billigt på alle apoteker og virker fremragende. Ellers må du bede din læge om noget fucilin creme.

jeg har enkelte gange haft succes med at bruge Compeed eller Duroderm vabelplaster på mindre brandsår, når de er rene, da det virker som om det får såret til at hele hurtigere, samt mindsker ardannelsen.

Når såret er helet over kan det være en fordel at holde det ude fra direkte sol i et par dage. Zinksalve kan også være et hit.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de mange svar! ;) Det ser allerede lidt bedre ud i dag, så jeg tror ikke, jeg får brug for neglebørsten denne gang - heldigvis :devil: Har blot vasket det godt med varmt vand og lidt sæbe, samt jeg bruger det før omtalte Aloe Vero gel... Men et par nye ar kommer jeg nok ikke uden om... Men hvad fanden! Det går måske nok i sig selv med tiden - men jeg må hellere undgå solen lidt de næste par dage! :confused:

Takker!

Link to comment
Share on other sites

UHA, har selv prøvet det engang... i forbindelse med en underlig "fuldemands-manddomsprøve-ting", hvor en af mine venner og mig selv slukkede en cigaret ned i håndryggen på hinanden... Fik det grimmeste ar og fortrød det i lang tid bagefter... :4oops: Sådan et ar forsvinder dog næsten med tiden... i dag kan man ikke se det på mig, medmindre man ved det i forvejen - heldigvis. Sådan noget gør jeg sgu ikke igen B)

Link to comment
Share on other sites

Hmm... En af mine venner bad engang til en fest om, at blive brændt med en cigaret af en af mine andre venner!

Det blev et forholdsvist grimt ar, og er ikke blevet pænere med tiden.

Samme person tog senere til en anden fest et strygejern, og brænde sig selv på maven med det!

Vi fik ham kørt på skadestuen, hvor han skulle lægge på et bord, med noget sølvfolie-lignende underlag, og spule sig selv med vand i 12 timer.

Vi (vennerne) blev der i 4-5 timer, til hans kæreste kom, hvorefter hun overtog.

Der er mange andre eksempler med selvpineri fra hans side, men dette var de eneste, der involverede brænding!

det kan bare irriterer mig, at jeg fik det på denne måde, da jeg tror ham, der gjorde det, gjorde det med vilje!!!

Jeg har set sådanne ting før.

Forhåbenligt kommer personer, der kan finde på sådan noget til, at "brænde" den forkerte på et eller andet tidspunkt!

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore:

En svag klorhexidin creme kan købes rigtigt billigt på alle apoteker og virker fremragende.

Har lige været nede at købe 25 ml "Klorhexidin plus creme", da jeg tror det bliver nødvendigt. Det både desinficerer og genopbygger, så jeg tror/håber, at du har ret i dets fremragende virkning :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share