Tabe mig nu eller skal jeg vente?


Insaniac
 Share

Recommended Posts

Hej!

Ja, jeg er kommet igang med at træne igen, men jeg har slet ikke nok muskelmasse til sådan at vise frem, så først og fremmest skal jeg have mere muskelmasse (gaine) det næste halve år eller noget. Jeg vil nemlig gerne være pæn til sommer. Jeg har overvejet så at cutte lidt et par måneder før sommerferien.

Problemet er bare at jeg igennem det sidste halve år har taget på i ansigtet, hvilket jeg gerne vil have væk igen, men det kræver jo at jeg taber mig. Man kan jo desværre ikke punktforbrænde.

Hvad gør jeg? Taber jeg mig, taber jeg mig sikkert også på andre steder på kroppen og det strider jo imod at gaine. Burde jeg tabe mig nu og så gaine bagefter eller bør jeg leve det halve års tid med at jeg er lidt rund i hovedet og så cutte nogle måneder før sommerferien?

Jeg er 184cm, 72kg og min bf% er på en 8-9%. Var den for 9mdr siden. Måske er den blevet en anelse mere, men næppe meget mere.

Håber i kan hjælpe mig med mit problem.

Link to comment
Share on other sites

Gør det du har mest lyst til. Hvis du gerne vil tabe dig først og så gaine (pas på med et for stort kalorieoverskud) eller gaine først og tabe dig senere, det vigtigste er at man vælger det man er mest motiveret for, for det ofte igennem god motivation, man for de bedste resultater.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at jeg igennem det sidste halve år har taget på i ansigtet, hvilket jeg gerne vil have væk igen, men det kræver jo at jeg taber mig. Man kan jo desværre ikke punktforbrænde.

Med din nuværende vægt og BF% synes jeg du burde forsøge at gaine lidt ... sommeren (og dermed strand-løve-dagene) er alligevel næsten forbi.

Du kan eventuelt lade skægget og håret gro ... så er der ingen, der opdager at du har taget på i ansigtet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share