Konditionstræning


Basanal
 Share

Recommended Posts

Jeg har styrketrænet i lidt over et år, og ved ikke meget om konditionstræning, da dette aldrig har været til min interesse. Men det er det nu, og jeg vil vide om man med god træning kan gå fra en ikke særlig god kondition til en rigtig god kondition på bare et år?

Og i så fald om der skal meget til?

Edited by Basanal
Link to comment
Share on other sites

Du kan i hvert fald komme meget langt med den rette træning...

Hvilke motionsformer dyrker du?

Hvis målet er god kondition, er midlet intervaltræning, selvom det er den hårdeste måde at træne på (nogen kalder det for den fedeste)

Forresten; er der nogen særlig grund til at det lige skal være på et år?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke dyrket nogen former for idræt eller sportsgren i lang tid. Grunden til at det skal være på et år, er at efter 3.g skal jeg arbejde og træne i et år. Og derefter i militæret og udtjene min værnepligt. Så i det år efter 3.g skal der ske ting og sager...

Intervaltræning?.... Er cykling og løb ikke den rigtige vej frem?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du går fra total inaktivitet og skal til at opbygge en god kondition vil jeg anbefale dig at starte med at finde en træningsform du selv kan lide at bruge timer på. Om det er cykel, løbe, svømme eller andet er såmend ligemeget. Det der er vigtigst i starten er at det skal være noget du ikke bliver træt af i løbet af få måneder.

Intervaltræning kan du træne både på cykel, løb, svømning osv. Se evt. www.run4fun.dk hvis du vil vide mere om løb, og finde løbeprogrammer.

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Det helt fænomenale ved at starte konditionstræning med et relativt lavt udgangspunktet er, at man det første år kan få en større formfremgang end på noget andet tidspunkt, hvis bare man skruer træningen rigtigt sammen. Har du ikke lyst til at afse mere tid end højst nødvendigt til konditionstræning, så er løb mit bedste bud. Fleksibelt, kortvarigt og hamrende effektivt. Hvis vinter- og efterårsvejr er for barskt efter din smag til udendørs løb, så er squash, badminton og svømning fine alternativer. Meeeeen cykling er det klar fedeste :lol:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share