Cyclus - hvad med incline?


AGV
 Share

Recommended Posts

Jeg er færdig med at køre én bænkpres cyklus og er nu begyndt på en ny. Cyklusserne bruger jeg til flad bænkpres, men hvad med incline bænkpres og andre brystøvelser. Skal man helt lade være med at køre dem eller hvad?

Er lidt træt af at undvære incline, men hvordan skal jeg i så fald så periodisere den? Og er det nok kun at køre bænkpres for brystet?

Link to comment
Share on other sites

Øvelser som bruges til at opbygge muskelmasse som er relevant i forhold til den øvelse man nu ønsker at blive stærk i, og i forhold til ens stickingpointet.

Hvis man er svag i bunden af bænkpres, så kan dette afhjælpes med større brystmuskler. Hvis det er i toppen, så er det typisk triceps den er gal med. Man kan også afhjælpe disse svagheder med eksplosiv træning, men når vi snakker assistenceøvelser, så er det primært for at bygge muskelmasse de stedet hvor der er brug for det.

Link to comment
Share on other sites

xax (og andre ;) ) hvis jeg nu kører Pavels 54321 rutine, kan man så køre noget eksplosivt BP ved siden af eller tror du det bli'r for meget?

en dag i Pavel

5reps 50

4reps 52,5

3reps 55

2reps 57,5

1 rep 60

også hvis det var muligt med noget eksplosiv træning derudover, eller er det helt hen i vejret

Går der lang tid før man får tillagt sig noget eksplosiv udførsel når man kører eksplosive doubles eller whatever?

de første uger i rutinen virker okay lette så måske er det muligt der?!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share