WSB i regneark


olesen82
 Share

Recommended Posts

den har jeg læst. men jeg synes der mangler lidt.

jeg har nemlig et par spørgsmål

i går printede jeg en artikel ud gra getbig.dk omkring wsb, men dewr er stadig et par ting jeg ikke forstår.

bl.a.:

1. er det mest hensynsfuldt at tage de samme øvelser med i DE dagene som man har i ME dagene, eller er det underordnet??

2. når man har kørt en uge færdig skal man så bytte om på ME og DE dagene så DE dagene kommer først på ugen eller hvordan fungerer det??

3. hvor kommer RM ind i billedet??

4. hvilke hjælpeøvelser vil du anbefale?? har bl.a. problemer med bunden i bænkpræs.

Link to comment
Share on other sites

1. er det mest hensynsfuldt at tage de samme øvelser med i DE dagene som man har i ME dagene, eller er det underordnet??
Er ikke helt med på hvad du mener her?
2. når man har kørt en uge færdig skal man så bytte om på ME og DE dagene så DE dagene kommer først på ugen eller hvordan fungerer det??

Nej sådan som ME-dagene og DE-dagene typisk er fastlagt er som følger...

Mandag: ME squat/dødløft-dag

Onsdag: ME Bænkpres-dag

Fredag: DE squat/dødløftdag

Søndag: DE Bænkpres dag

Hvilket også fremgår af TJ's wsb-artikel på Getbig men du har sikkert overset det i farten

3. hvor kommer RM ind i billedet??
Ved ikke helt hvad du mener men man kører RM-øvelser hver gang hvilket også fremgår af TJ's artikel
4. hvilke hjælpeøvelser vil du anbefale?? har bl.a. problemer med bunden i bænkpræs.

Det fremgår også af TJ's wsb-artikel på getbig... du kan bla forsøge dig med incline bænk, illegal widegrip bænk og evt pause-db-inc-press som supplement øvelse... prøv at læse TJ's artikel igen der er rigtig mange guldkorn at hente... jeg overså også en masse i starten og det er gerne fordi man har alt for travlt med at komme igang... læs den igennem til du synes du har forstået den helt og læs den derefter 10 gange til ;) ... (bruger du udstyr eller træner du raw?... TJ anbefaler full-range øvelser hvis du træner raw hvilket også står i hans artikel) læs også...

The Eight Keys, Part I

The Eight Keys, Part II

The Eight Keys, Part III

The Eight Keys, Part IV

Alle artikler af Dave Tate og her et par gode artikler om typiske begynderfejl i forbindelse med wsb

Beginner Mistakes - Part I: Max Effort Progression

Beginner Mistakes, Part II: The Dynamic Bench Press

Beginner Mistakes, Part III; Have a Plan

God læselyst... du får svar på rigtig mange af dine spørgsmål ved at læse disse artikler :)

Link to comment
Share on other sites

ME dage er Max Effort dage

DE dage er Dynamic Effort dage

Så vidt jeg husker...

Man kan da godt bruge regneark som dagbog. 

Ja det kan man vel for den sags skyld godt, men man kan ikke lavet et excel ark i WSB til alle, da den ta'r udgangspunkt i hver enkelt persons svagheder (som nok er meget forskellig fra person til person ;) )

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtig, man kan ikke lave et regneark til alle,

der er forskel på person til person.

det jeg tænker på er et regneark med flere ark.

f.eks ark 1 et bibliotek med mange øvelser, som kan kopieres til

andre ark for den enkel persons ønsker.

de andre er er med dato, rep, sæt og bemærkninger m.m.

Man kan så gå tilbage i "dagbogen" og se hvad man har lavet

og om der evt. er noget der skal laves om ved sine trænings dage

o.s.v.

Jørgen :bunny:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share