skifter fra HST


laush
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu igennem lang tid kørt HST og har haft ok fremgang med det, men føler jeg ikke har lyst til det mere. Mest fordi jeg oplevet man ikke kan træne efter "dagsform" og give den ekstra gas i f.eks. dag 1 i en mikrocyklus. Og omvendt skal man sørge for at være topmotiveret når man når den sidste dag i hver mikrocyklus. Desuden føler jeg at mine ben (og lænd) har tendens til at brænde lidt ud med squat 3 gange om ugen. Derfor vil jeg prøve følgende:

Mandag: ben + mave

Onsdag: Volumen bryst, tung ryg, tung skulder

Lørdag: Tung bryst, volumen ryg, volumen skulder

Volumen dagene køres med flere reps (max 10-12), mens de tunge dage køres med færre reps (1-6) og evt flere sæt for at hive lidt glykogen ud af mullerne. Jeg ved endnu ikke hvor mange sær jeg vil køre henholdvis på "volumen" og "tung" dagene - det må tiden og erfaringerne vise (og dagsformen) har i nogen forslag til hvad som er optimalt her?

Ben køres måske også let lørdag med nogen explosive øvelser - det må tiden vise.

Hvad synes I ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tager nok noget ekstra triceps arbejde - føler godt den kan klare lidt ekstra. Jeg synes dog min biceps bliver arbejdet god igennem med rows og chin-ups, men hvis jeg på dagen føler for det gør jeg det.

Jeg vil lave progression primært ved at hæve vægtene. Måske også prøve at kunne tage flere sæt og holde kortere pauser, men har oplevet at min krop ikke responderer så godt på det - bliver meget hurtigt rigtigt svag i en 6*6 (med 1-1½ min. pause)rutine f.eks. Måske jeg også skal lege lidt med det igen.

- og tak for responsen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share