Squat 1 gang om ugen


laraag
 Share

Recommended Posts

Jeg er på udkig efter et squat-program, hvor man squat'er en gang om ugen. Og jeg har fundet følgende:

Gene Bell Jr.'s squat Program

Ed Coan Peaking Program version 1 og 2

Classic Powerlifting Program version 1 og 2

Tom McCullough Peaking Program

Kan alle ses på Weightrainer's peaking program sider

Jeg har ikke erfaring med nogle af programmerne overhovedet og tænkte om der var andre der har prøvet nogen af dem.

Selv synes jeg at Gene Bell Jr.'s Squat Program ser mest spændende ud.

Man lad mig endelig høre hvis i har prøvet nogle af dem eller hvis i har andre forslag eller hvis i ellers har noget at sige ;)

Btw så skal jeg måske lige sige at jeg ellers vil køre en Hatfield på bænken og en Dødløft Singles Cycle. Og jeg har kun 3 træningsdage om ugen, så derfor ville et 1dag/uge-program være perfekt.

laraag

Link to comment
Share on other sites

Lad det være sagt straks: Jeg har ikke erfaring med de pågældende programmer og jeg kan ikke svare på spørgsmål desangående. Tværtimod har jeg luret på, om du skulle få et kvalificeret svar, for programmerne er overordentlig interessante for sådan én som mig, der gerne vil træne squats, men helst ikke vil have, at alle ikke-styrketræningsdage går med restitution. Det levner nemlig ikke plads til kvalitet i løbe- og cykeltræningen - og det er nu engang her, at mine førsteprioriteter ligger. Altså ville det være perfekt med et godt program, der byggede på én ugentlig træningsdag. Med to dages restitution er der så fire dage tilbage i ugen = to gange intervaltræning eller andet højintensitets træningspas.

Når det så er sagt, har jeg studeret de links, som laraaq har givet - og det slår mig, at der er tale om "peaking" - programmer. Med risiko for at have misforstået stammejargonen vil jeg mene, at det er noget, som man lægger oven i et andet program - vel typisk ét med noget mere volumen. Altså er peaking-programmerne vel ikke interessante som basistræning!?

Comments, please!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share