En hurtig "fætter-nordmand"


Dumb&Dumber
 Share

Recommended Posts

Til dem som ikke ved hvad Bikers Best MTB Marathon er, kan jeg kort beskrive det som en rute der er 103 kilometer, de 100 km. strækker sig gennem gribskov, vekslende mellem stier, singletracks, og stigninger, samt 2 søer. bare 3 kilometer på god fast grund - asfalt.

Jeg har læst lidt rundt omkring i nogle af loggene, og læser hos os dødelige motionister, oftest om gennemsnits hastigheder omkring 27- 30 km/t på landevej. Blot en sammenligning...

Norske Stefan Repshus satte både den danske mester på MTB Klaus Vesterlund og andre danske "til vægs", ved at gennemføre de 103 km. i tiden 3t27m57.sek - dete giver en hastighed på 33,91 km/t. hvilket alligevel er næsten 4 minutter langsommere end den vindene rytter fra 2002. (og ca. 42 minutter hurtige end MIN hurtigste tid på ruten)

Hvad er DIN højeste hastighed ved en distance på ca. 100 km, landevej eller mtb ??

PS...det skal lige siges til Vesterlunds berettigelse at han kørte de sidste ca. 6 kilometer på 2 !!! flade hjul

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

:wacko:

Nu cykler jeg som regel kun i forbindelse med transport (daglig ca 7-20km i alt), så det længste jeg har begivet mig ud på er vist 30km i et stræk på MTB på helt almindelig cykelsti i det meget astadige tempo ca 20km/t :lol:

Men så var der altså også nogle grumme bakker på ruten :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu kører jeg stadig kun som motionist og har derfor ikke prøvet at ligge i et rigtigt felt. Men mig og 6 andre kørte 101.5km. på 2t46min.

--> Hvordan regner du Stefans gennemsnitshastighed ud? Når jeg regner bliver snittet "kun" til 29,8km/t

Link to comment
Share on other sites

Nu kører jeg stadig kun som motionist og har derfor ikke prøvet at ligge i et rigtigt felt. Men mig og 6 andre kørte 101.5km. på 2t46min.

--> Hvordan regner du Stefans gennemsnitshastighed ud? Når jeg regner bliver snittet "kun" til 29,8km/t

Jeg undskylder at jeg gav ham et snit på hele ruten, det var hans snit på de sidste 20 km. fra 3. mellemtid til målet. Du har ret i hans samlede hastighed.

--> Dillerman, du gjorde det rigtig flot, du skulle da ha kigget ind og sagt hej ;)

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

Jeg undskylder - jeg har kigget på den ukorrigerede tid. den korrigerede tid opgives faktisk også til 29,73 km/t

Gennemsnitstider-/hastigheder

--------------------------------------------------------------------------------

Punkt Tid km/t

30 km 0:54:56 32.77

60 km 1:57:27 30.65

82 km 2:50:43 28.82

103 km 3:27:52 29.73

I stand kcorrected :bblush:

Link to comment
Share on other sites

Kan i øvrigt fortælle at feltets ældste deltager var 69 år gammel, han kørte i 4,35,39 - men han er heller ikke Hr. Hvem-som-helst, hans navn er Kurt Stille, og selv om han idag er bosat i Norge, så er han Danmarks repræsentant ved OL i 1960 og 64, i hurtigløb på skøjter

Edited by Dumb&Dumber
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share