ZMA


Zonked
 Share

Recommended Posts

Hey MOL'ere!

Det vælter jo frem med nye kosttilskud helle tiden, men der er to jeg er faldet over som jeg godt kunne tænke mig at se lidt nærmere på og prøve det af. Det ene er HMB (det er hvist blevet forklaret før her inde hvad det er, men har ikke helt fattet det, så hvis nogen gidder give en lille og simpel forklaring på virkning osv. så vil jeg blive meget glad!) og det andet er ZMA, har set det på en del sidder, men ikke fundet en beskrivelse af det som "almindelige" mennesker kan forstå. Så hvis der er nogen som kænder noget til disse to produkter håber jeg de vil delle deres viden med os andre! ;)

Link to comment
Share on other sites

ZMA, det er Zink og Magnesium, hvis du for 40 mg + om dagen af Zinc øger det din testoron produktion..... udover det har Zinc og Magnesium tilsammen over 300 funktioner i kroppen....

Det vil sige, at ZMA så er noget lignende AS, bare i en mildere form? Er det så på den danske doping liste??

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har zinkmangel vil din testosteronproduktion falde. Indtager du så zink vil den stige.

Det er den videnskabelige baggrund for at tage ekstra zink (det mest kendte forsøg blev lavet med amerikanske college football spillere som i deres pre season træning havde 2 træningspas + vægttræning)

Så godt som alle vil aldrig træne i den mængde som er nødvendig for at sænke zinkniveauet i kroppen.

Hvis du alligevel vil prøve det, så køb zink og magnesium hver for sig og spar mange penge.

HMB er vist omtalt i en af artiklerne på MOL

Link to comment
Share on other sites

Tak Power Clauer! :)

/Niels - Der står inde på siden at du ikke bare kan købe det hver for sig og prøve sådan, men okay de sælger det jo også, så ved ikke om det passer.

[QOUTE] ZMA øger muskelstyrke og de anabolske hormonniveauer.

Jo mere man træner, jo større risiko er der for at få lave niveauer af zink og magnesium.

Dette medfører færre dele af de vigtige anabolske hormoner som påvirker muskeludviklingen i kroppen. At indtage almindelig zink og magnesiumtilskud hjælper desværre ikke, da kroppen har svært ved at optage disse stoffer i tabletform.

Nu har Biotest løst dette problem ved en revolutionerende ny type af blandinger som hjælper kroppen med optagelse af ZMA.

Undersøgelser har påvist at ZMA øger de anabolske hormoner med op til 30%. Den har også en øgende effekt på det frie testosteron i kroppen samt en betydelig øgning af IGF-1 ( tilvæksthormon ).

Det kan oplyses at ZMA er et af de mest undersøgte tilskud på markedet.

Et flertal af universiteters studier har bekræftet dets virkning:

Netop at øge testosteron samt IGF-1.

Indhold: 90 kapsler

Dosering: 3 kapsler dagligt

ZMA er et 100 % lovligt kosttilskud medfører ikke positiv dopingtest. [/QOUTE]

Er der endelig nogen her inde som har prøvet det?

Edited by Zonked
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share