Preacher EZ curls


sas
 Share

Recommended Posts

Jeg er mere eller mindre gået på ferie hvad angår træning men jeg går og småhygger mig lidt med noget arm træning for tiden.

Som så mange andre dør mine biceps i bunden. Problemet er at øvelsen går fra at være rimelig let til at være pissehamrende svær når jeg øger vægten mikroskopisk. Hvad jeg kan tage 10x og hvad jeg kan tage f.eks 5 gange er der ikke stor forskel på. Problemet er nemlig "Sticking pointet i bunden" hvor armene dør.

Med store basisøvelser kan man med fordel træne sine sticking points - bevægelsen foregår som bekendt over flere led. Der giver det ihvertfald mening.

Men hvordan forholder det sig med preacher EZ curls og det når man træner en simpel muskel som biceps, kan man træne hvor man vil være stærk i musklens bevægebane (altså i bunden)?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da godt give mit bud :)

Nu er M. biceps en muskel med overvejende parallelle fibre, så de fleste musklefibre må antages at løbe i hele musklens længde, og da en muskelfiber trækker sig sammen i hele fiberens længde, så kan man ikke træne sig stærkere i bunden, uden samtidig at blive stærkere i toppen af M. biceps. :)

Edited by Helix
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share