Ang. Tun


Indian Spirit
 Share

Recommended Posts

Har observeret at mange herinde spiser en dåse tun i vand deromkring frokost tid, det er rigtigt, right ? Men tænkte på hvad I så spiste den med. For jeg kan godt forestille mig at jeg ville blive lidt træt af det i længden :blink: Altså når i fylder jer med sådan en dåse, får I så ikke noget andet til ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en hurtig udgave af tun spisningen!

En dåse tun, knap ½ liter vand. I blenderen, den skal blendes rigeligt. Hæld om bord i fx ½ liters flaske. Så har du en madpakke :) Nå du så spiser det, hælder du det hele indenfor i et træk. Spis sammen med et par gulerødder eller banan for kulhydraterne og en eller anden fedtkilde ;) Det smager ikke særlig sjovt, men det er hurtigt at spise!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer noget "fedtfattigt" miracle whip på. Fedende og usundt siger du? Ja, men fuck det, det smager godt. Prøv også med nogle syltede agurker, det er godt... Makral i tomat er en gammel klasiker der er ved at gå lidt af mode, men det er altså også ved at blive lidt af et hit hos mig, så det var måske et alternativ til tunen?

Link to comment
Share on other sites

Lidt citronsaft dryppet direkte ned i dåsen og så lidt kulhydrater som supplement - evt. en banan el. andet.

Ikke specielt lækkert men sundt og tilberedningstiden lav

Kim S

Spinners tun-guf...

Hejsa.. Det er ikke så svært at lave lidt lækkert med tun.. Ta' en dåse tun, bland den op i et magert mælkeprodukt, fromage frais, ylette, A38 hvad man bruger/har..

Tilsæt lidt karry, slat, peber, evt. ærter, majs eller forårsløg..

Denne blanding kan spises på rugbrød, en rugklapper, ristet brød eller i en sandwitch..

Bon appetit! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se mange af jer spiser meget tun og det er også godt nok...MEN! Man skal passe på ikke at spise for meget "rovfisk", som tun, laks og markrel. De indeholder nemlig forholdsvis store mængder af tungmetaller pga. deres føde. Tungmetallerne bliver ikke udskilt, men oplagres i kroppen og kan skade bla. nervesystemet.

Ammende og gravide bliver faktisk frarådet at spise markrel og der har lige stået noget omkring det i aviserne igen, igen. Jeg har fået at vide at 2-3 gange om er det bedste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share