Druk og træning??


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hej..

Jeg spiser sundt og proteinrigt, undgår simple kulhydrater osv.. Men jeg har det også sådan at jeg vil sku gerne feste med vennerne, men er bange for det går for meget udover min træning... Jeg spiser sundt selvom jeg har tømmermænd osv... Jeg tager også helst noget protein indholdigt og blander alkohol i.... Men hvis jeg nu ikke drikker mere end 2-3 gange om måneden, hvor meget skader det så???

Link to comment
Share on other sites

Hej..

Jeg spiser sundt og proteinrigt, undgår simple kulhydrater osv.. Men jeg har det også sådan at jeg vil sku gerne feste med vennerne, men er bange for det går for meget udover min træning... Jeg spiser sundt selvom jeg har tømmermænd osv... Jeg tager også helst noget protein indholdigt og blander alkohol i.... Men hvis jeg nu ikke drikker mere end 2-3 gange om måneden, hvor meget skader det så???

Det er jo lidt svært at sige noget eksakt om.

Men der er da flere her på MOL der har haft fin fremgang selvom de ikke holdt sig tilbage med de grønne. Det er vidst noget du selv må finde ud af pr. erfaring. :)

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Du tager på af alkolhol, da det indholder fedt, og det går ud over din træning.

Indeholder et stof et andet? Spændende.. Tror du skal have læst lidt på dine makronæringsstoffer.. Eller er du bare fuld :tongue:

Alkoholiske drikke indeholder ikke fedt (enkelte drinks gør, men det er noget helt andet).

1g alkohol indeholder 7kcal. Derudover er elkohol en af de bedste testosteron undertrykkere. Alt efter mængden vil varigheden af test undertrykkelsen strække sig op til flere dage.

Derudover forbrænder kroppen alkohol først, al anden energi indtaget samtidigt vil derfor i høj grad bliv lagret.

Hvor meget det påvirker dig? Well det kommer an på mængden, hyppigheden, og niveauet af din træning.

For mig er det noget rigtigt hø :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

bjørn Indsendt: 30. Sep 2004, 22:26 

Kan ikke se der skulle være den store skade, jeg drikker ca 6 gang om måneden og min træning går sku fint, så slå du dig bare løs nogle gange...

Det er 20% af alle dage i måneden - det er pænt heftigt :lol: jeg vil næsten sige at du burde prøve at skære det helt fra, og så opleve hvad en fin træning vil sige.

Link to comment
Share on other sites

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...ist_uids=894528

J Pharmacol Exp Ther. 1977 Sep;202(3):676-82.  Related Articles, Links 

Effects of acute alcohol intake on pituitary-gonadal hormones in normal human males.

Mendelson JH, Mello NK, Ellingboe J.

Plasma luteinizing hormone and testosterone levels were determined in 16 normal adult males during a period of acute alcohol intoxication. Plasma testosterone levels were in the normal range for adult males prior to alcohol administration. Plasma testosterone levels began to fall during the ascending phase of the blood alcohol curve but plasma luteinizing hormone levels did not change significantly. At peak blood alcohol levels [109 +/- 4.6 (S.D.) mg/100 ml], plasma testosterone was significantly depressed and a significant increase in plasma luteinizing hormone values occurred. During the descending phase of the blood alcohol curve, plasma testosterone levels remained depressed and plasma luteinizing hormone levels decreased toward base-line values. These data indicate that acute alcohol intake produces a suppression of plasma testosterone via peripheral mechanisms which regulate the biosynthesis and/or biotransformation of the steroid. The surge in luteinizing hormone values at peak levels of intoxication are most likely due to stimulation of gonadotropin secretion via "long loop" mechanisms associated with low levels of plasma testosterone.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...st_uids=3126515

Testosterone increases in men after a low dose of alcohol.

Sarkola T, Eriksson CJ.

Department of Mental Health and Alcohol Research, National Public Health Institute, Helsinki, Finland.

BACKGROUND: Heavy acute alcohol drinking decreases blood testosterone in men due to an effect on the testicular level. An acute increase in blood testosterone levels after a low alcohol dose has, however, recently been reported in women. The objective of this investigation was to study the effect of a low alcohol dose on testosterone in men and further elucidate the mechanism behind the effect by using 4-methylpyrazole, an inhibitor of alcohol metabolism. METHODS: A double-blind placebo-controlled interventional crossover trial in random order (n = 13). RESULTS: After intake of alcohol (0.5 g/kg, 10% w/v), an acute increase in plasma testosterone (from 13.5 +/- 1.2 nmol/liter to 16.0 +/- 1.6 nmol/liter, mean +/- SEM; p < 0.05), a decrease in androstenedione (from 5.1 +/- 0.4 nmol/liter to 4.0 +/- 0.3 nmol/liter; p < 0.05), and an increase in the testosterone:androstenedione ratio (from 2.8 +/- 0.3 to 4.2 +/- 0.4; p < 0.01) were observed. The effects were not observed during pretreatment with 4-methylpyrazole (10-15 mg/kg orally), which inhibited the ethanol elimination rate by 37 +/- 3%. CONCLUSIONS: Alcohol intake affects the androgen balance in men through an effect mediated by the alcohol-induced change in the redox state in the liver.

Publication Types:

Clinical Trial

Randomized Controlled Trial

Hvis man ser på forskellen af disse studier viser de at moderatindtag øger test niveauet. Men højt indtag
acute alcohol intoxication
(de blev drukket stive). Har modsat effekt. Ud fra dette tyder det på at en bajer eller to er ok. Faktisk sundt (vi kender alle fordelene helbredsmæssigt ved moderat indtag). Imens højt indtag (man bliver stiv) er noget møj.

Dog påvirker alkohol ikke kun hormonniveauer. Så man bør vare varsom med at drage alt for vidtrækkende konklusioner.

Er der andre der har referencer på HØJT indtag af alkohol, som jo oftest er det dr sker i weekenderne? Spændende emne :)

Link to comment
Share on other sites

Mere om emnet alcohol og træning :)

Men igen med moderat indtag:

http://jap.physiology.org/cgi/content/full/88/1/165

Mere om suppressionen af test og forhøjet cortisol!

Alcohol. 1984 Jan-Feb;1(1):89-93.  Related Articles,Links 

Sex hormones and adrenocortical steroids in men acutely intoxicated with ethanol.

Valimaki MJ, Harkonen M, Eriksson CJ, Ylikahri RH.

The plasma or serum concentrations of testosterone, LH, FSH, PRL, cortisol, 17-hydroxyprogesterone, androstenedione, dehydroepiandrosterone, estrone and estradiol were monitored in 8 healthy male volunteers for a period of 48 hr after administration of one large dose of ethanol (1.75 g/kg BW) within the first 3 hr of the experiment. Each subject served as his own control in an identical experiment without ethanol. Blood alcohol concentration reached a maximum of 1.51 +/- 0.08 g/l (mean +/- SEM) 4 hr after the start of drinking. The maximum decrease in serum testosterone was observed at 12 hr when the serum concentrations of gonadotropins were still unchanged. The decrease in serum testosterone persisted at 24 hr despite increases in the serum levels of LH and FSH. The serum or plasma concentrations of PRL, cortisol, 17-hydroxyprogesterone, androstenedione and dehydroepiandrosterone were clearly increased 4 hr after the start of drinking. The increase in serum cortisol lasted as long as the decrease in serum testosterone. No significant changes were found in plasma concentrations of estrone and estradiol. Our results suggest that in addition to direct testicular effects of alcohol, increased adrenal secretion of cortisol may contribute to the decrease in serum testosterone in men acutely intoxicated with ethanol.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...st_uids=2128439
Alcohol Clin Exp Res. 1990 Dec;14(6):928-31.  Related Articles,Links 

The pulsatile secretion of gonadotropins and growth hormone, and the biological activity of luteinizing hormone in men acutely intoxicated with ethanol.

Valimaki M, Tuominen JA, Huhtaniemi I, Ylikahri R.

Third Department of Medicine, University of Helsinki, Finland.

The effects of acute alcohol ingestion were studied on pulsatile secretion of immunoreactive luteinizing hormone (LH), follicle-stimulating hormone (FSH), and growth hormone (GH), and on serum bioactive LH, testosterone, cortisol, and prolactin. A dose of 1.5 g ethanol per kg of body weight was administered by mouth to eight healthy male volunteers (aged 20 to 26 years) during 3 hr from 1800 to 2100 hr. Blood samples were collected every 20 min for 20 hr until 1400 hr of the following day. Each subject served as his own control in an identical experiment without ethanol, carried out at least 1 month later. Ethanol ingestion decreased serum testosterone concentration on average by 23% (p less than 0.05) between 10 and 16 hr after starting the drinking. The mean levels of LH and FSH and the mean number and amplitude of LH and FSH pulses remained unchanged. Ethanol ingestion did not affect the biological activity of LH. In each subject alcohol administration reduced the nightly peak of GH secretion, and in addition, changed the timing of this peak in most subjects. Only marginal changes were found in the prolactin levels but ethanol ingestion increased the cortisol levels on average by 36% (p less than 0.05) between 11 and 14 hr after the start of drinking. We conclude that the decrement in serum testosterone evoked by ethanol is not attributable to impaired pulsatile secretion of gonadotropins nor to reduced biological activity of LH. In contrast, ethanol profoundly suppressed the pulsatile secretion of growth hormone.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Meget muligt at jeg har misforstået noget, mener blot jeg hørte engang, at en øl svare til et stort stykke wienerbrød. Når man også tænker på ølvom, kunne det tænkes at man tager på.

Men kan være jeg misforstår noget, jeg er kun ydmyg gymnasieelev. :)

Link to comment
Share on other sites

Meget muligt at jeg har misforstået noget, mener blot jeg hørte engang, at en øl svare til et stort stykke wienerbrød. Når man også tænker på ølvom, kunne det tænkes at man tager på.

Men kan være jeg misforstår noget, jeg er kun ydmyg gymnasieelev. :)

Det er jo rigtigt nok at øl er fyldt med kalorier men det er ikke det samme som at der er fedt i...

Tror man skal tage udgangspunkt i det ptpoul nævner nemlig at alkohol er testosteron undertrykkere.. Men sker der ikke en større ophobning af østrogen i kroppen så?

Link to comment
Share on other sites

Altså, det har hjulpet en del på min træning at holde igen med drukken! Førhen var jeg typen der drak, torsdag fredag lørdag, jeg havde dog stadig fremgang, men det var begrænset i forhold til hvad jeg får ud det nu. Men en druk tur hver anden uge, gider jeg ikke undvære. Jeg ser det sådan, hvis man har lyst, skal man sku gøre det! Om et par år, gider du alligevel ikke mere. Man skal leve livet som ung, når man er ung, gøre det man har lyst til. Du ændrer jo synspunkter på en hel masse ting når du bliver lidt ældre. Bla, det at gå i byen, så vil du hellere putte med konen derhjemme! Så kan du blive stor til den tid :)

Link to comment
Share on other sites

altså nu har jeg anoreksi... eller har haft.. har været indlagt og alt muligt.... derfor er jeg meget bange for at ødelægge min træning.... men samtidigt vil jeg heller ikke uden være at drikke engang imellem.... for hvad sjovt er der ved at have en flot krop når man ikke har mod på at snakke med pigerne???

p.s. er "kun" 16 år....

Link to comment
Share on other sites

altså nu har jeg anoreksi... eller har haft.. har været indlagt og alt muligt.... derfor er jeg meget bange for at ødelægge min træning.... men samtidigt vil jeg heller ikke uden være at drikke engang imellem.... for hvad sjovt er der ved at have en flot krop når man ikke har mod på at snakke med pigerne???

p.s. er "kun" 16 år....

Ok, jeg er ikke nogen ekspert. Men nogle ting som man nok skal medregne kunne være:

- Er det plørefuld, eller bare for at lette stemningen. Jo flere genstande, jo større er chancen for at det kan have negativ indflydelse på træningen.

- Det er vigtigt at få lidt at spise når man er i byen. Hvis man kommer over til ens venner ved 18 tiden og ikke for noget at spise igen før kl 12 næste morgen, så mangler kroppen protein og kan derfor muligvis æde lidt på muskelvævene.

.... Men hvis det kun er 2-3 gange om måneden, så tror jeg ikke der sker noget ved det. Slet ikke hvis du nøjes med at drikke nogenlunde kontrolleret. Selvom sidstnævnte ikke er en evne jeg selv har behersker, på trods af 10 års øvelse. For at imødekomme dette, så kan det være en god ide at have et vist antal øl, eller noget afmålt vodka ( i en ½-liters flaske med hjemmefra). På den måde ved du hvor mange kalorier du for fra alkohollen, så du evt. kan føle dig mere sikker.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

jamen hvor meget skal der til?? altså hvis man nu bare drikker indtil at man synes man har det sjovt?? og hvor meget sker der ved at drikke sig så stiv at man ikke kan huske en skid???? har dog aldrig prøvet det... men har en drøm om en dag at drikke så meget at jeg en dag vågner op i thy... i know it's a fucked fantasy....

Link to comment
Share on other sites

jamen hvor meget skal der til?? altså hvis man nu bare drikker indtil at man synes man har det sjovt?? og hvor meget sker der ved at drikke sig så stiv at man ikke kan huske en skid????

Hvilket svar forventer du til dette spørgsmål?

At du mister x kg en den og den øvelse?

At du taber x g muskelmasse pr genstand???

Som andre allerede har skrevet, så er de negativer effekter forbrundet med bruk ekstremt individuelle og 100% afhængige af hvor meget du drikker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share