Jeg når ikke mit energioverskud?! :c(


Zonked
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen!

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp og gode råd til at nå mit ernergioverskud på. Problemet er at jeg ikke spiser så meget normalt, hvis jeg prøver at spise meget ender det bare med ondt i maven osv.

Så jeg vil høre om der var nogen som havde en nem måde jeg kunne nå midt energioverskud på. Jeg har hørt at jeg kan drikke en masse hørfrø olie, da kroppen begynder at bruge det som energi, når der ikke kommer flere kulhydratter ned, passer det? Er der nogen som har en lignende eller måske nemere måde at gøre det på?

Link to comment
Share on other sites

Hallo mester, der skal flere oplysninger på bordet. Hvor stort er dit forventede kcalindtag? og hvordan ser en almindelig maddag ud for dig? Hvornår spiser du hvad? :)

Jeg vil meget gærne over de 3000 kcal.

Min kostplan ser således ud i dag:

1. måltid: Havregryn + rosiner med skummetmælk på eller cheese yougurt + fiberdrys

2. måltid: Proteindrik + frugt + brød

3. måltid: Pasta + kylling + UDOs choice

4. måltid: aftensmad, valgfri (ved der bliver saveret som regl)

5. måltid: 3-4 stykker restede toastbrød + penutbutter + glas mælk

Men jeg har ikke taget vildt meget på, så jeg tror ikke at jeg får nok energi, har kun taget 2 kg. på, på et halvt år!

Link to comment
Share on other sites

At gaine eller tabe vægt er et simpelt regnestykke der går på kcalindtag vs. kcalforbrug. Du skal spise mere, end du forbruger. Hvis du har taget to kg på over to år, så ligger du meget tæt på dit kcalligevægtsindtag.

Dvs du skal bare have en 300 til 500 kcal mere om dagen for at begynde at ligge i et fornuftigt kcaloverskud.

Jeg har prøvet at regne/gætte lidt på din maddag.

Min kostplan ser således ud i dag:

1. måltid: Havregryn + rosiner med skummetmælk på eller cheese yougurt + fiberdrys (384+85+46=515kcal)

2. måltid: Proteindrik + frugt + brød (100+86+162=348kcal)

3. måltid: Pasta + kylling + UDOs choice (250+170+90=510kcal)

4. måltid: aftensmad, valgfri (ved der bliver saveret som regl)

5. måltid: 3-4 stykker restede toastbrød + penutbutter + glas mælk (325+320+42=678kcal)

Det giver i omegnen af 2000kcal minus din aftensmad, så jeg vil tro at du rent faktisk ligger tæt på de 3000kcal, som du har regnet ud, at du skal have.

de 300 til 500 ekstra kcal ville jeg fyre af på et 6. måltid (6 måltider som i øvrigt er meget normalt at have), som fx kan se således ud:

2 skiver groft fiberbrød

150g tun i vand

tomat+agurk+majs

5g Udo´s Choice blandes med tun og majs

(en opskrift stjålet fra "cuts")

hvilket giver dig dine ca 500 kcal ekstra

Spiser man fornuftigt og varieret (og så har vi ikke sagt noget om dit peanutbutter og toastbrød) kan man i øvrigt sagtens spæde op med essentielle fedtsyrer fordelt over to - tre måltider.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo samme problem som dig, og når jeg virkelig vil gaine i nogen perioder, så cutter jeg alt, hvad der er sundt fra diæten, for at få plads til det, der giver noget.

Hellere en romkugle end et æble! ;)

Desuden drikker jeg mindre væske, da det også sænker appetitten, og drikker KUN ting med højt kalorieindhold. Vand er bandlyst.

Jeg har også prøvet dage, hvor der bare ikke var noget at gøre, og hvor jeg sluttede dagen af med at tage et drag af madolien.

Nogen folk vil sige, at jeg er dybt bekymrende og useriøs, men faktisk så er jeg toppen af seriøsitet, når jeg går ind i sådan en periode, hvilket jeg faktisk har tænkt mig nu her.

Link to comment
Share on other sites

know the feeling, Det er monster meget mad der skal ned.

junkfood gør det lidt letter specielt mcD mad indeholder en kæmpe røvfuld kalorier uden at mætte.

Buggiburgere er så absolut min gainer favorit.

men æd mere eller æd mere fedt.

Desuden vænner man sig vel efterhånden til at spise mere.

Jeg føler mig ikke længere helt så forstoppet og plaget af brækfornemmelser som da jeg startede med kalorieoverskud for et par uger siden.

Se på det fra den lyse side, skrump er meget lettere.

hilsen nightbringer der opgav at falde i søvn :(

Link to comment
Share on other sites

Når i siger i bruger MCD mad osv. til at gaine med, kan man gidt det, er det ikke alt for udsundt eller hvad?

Fistan -> Virker det da godt bare at drikke madolie for at nå de ekstra kcal? Syntes det lyder meget ledt bare at drikke en masse olie, men er det godt?

Basket -> Tak for hjælpen, det sidste vil jeg prøve at ligge oven i og se om vægten begynder at stige!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvet dage, hvor der bare ikke var noget at gøre, og hvor jeg sluttede dagen af med at tage et drag af madolien.

Føj for satan, så skulle der sq penge på bordet for at få mig til at snuppe en tår af det :dropjaw: Så hellere købe lidt weinerbrød he he maser af sukker og kedelige kalorier, sådan noget godt snasket noget og så noget med marcipan, giver et godt boost i kcal :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fistan -> Virker det da godt bare at drikke madolie for at nå de ekstra kcal? Syntes det lyder meget ledt bare at drikke en masse olie, men er det godt?
Føj for satan, så skulle der sq penge på bordet for at få mig til at snuppe en tår af det  Så hellere købe lidt weinerbrød he he maser af sukker og kedelige kalorier, sådan noget godt snasket noget og så noget med marcipan, giver et godt boost i kcal

Jeg havde bare en kaloriekvote, jeg VILLE overholde. Jeg kan ikke anbefale det, og gør det nok heller ikke igen selv... Håber jeg. ;)

Kager etc er, som Granhof nævner, langt mere behageligt at kyle indenbords. :)

McD. er bestemt aller... allersidste udvej, hvis man bare ikke kan komme i kcaloverskud. Fyld op med rigtig mad eller essentielle fedstsyrer.

Der er ikke noget i vejen med McD, medmindre man går efter titlen "VM-i-sund"!

Du kan ikke sige, at McD ikke er rigtig mad.

Hvis jeg skulle spise sunde ting hele tiden, så vejede jeg stadig 65kg.

Jeg spiser sundt under mine slankekure; så er der nemlig plads til det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvet dage, hvor der bare ikke var noget at gøre, og hvor jeg sluttede dagen af med at tage et drag af madolien.

:lol: hahaha

Det har jeg også prøvet engang, det betød bare at jeg lå i sengen i en time og overvejede om jeg skulle gå ved kummen og få det overstået.

Nå, Zonked:

Da jeg skulle igang med min højkaloriediæt, kunne jeg heller ikke rigtigt få plads i maven, men så fandt jeg på at bælle 2 liter vand en gang om dagen. Nu ved jeg ikke om man kan udvide sin mavesæk på den måde, men det betød ihvertfald at jeg havde noget mere plads.

Derudover er makrel i tomat med mayonaisse også noget jeg holder meget af. Fyldt med sundt fedt og smager vildt godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share