MSM


sokr@tez
 Share

Recommended Posts

Som over skriften siger.

Jeg har læst artiklen på getbig, men jeg bliver altid lidt skeptisk, når der står skrevet godt om et produkt man selv sælger.

Jeg hang mig lidt i dette citat fra artiklen:

MSM har også vist sig at kunne nedsætte eller ophæve muskelømhed og muskelkramper hos både syge og sportsudøvere. At der ikke er tale om en trossag, understreges af, at MSM i mange år har været brugt og stadig bruges til væddeløbsheste for at forebygge muskelproblemer, Selv om der mangler større videnskabelige undersøgelser, så foreligger der mange positive erfaringer med brug af stoffet ved gigtsygdomme og blandt andel også ved fibromyalgi. Evnen til at dæmpe de betændelsesagtige reaktioner i kroppen, der medfører smerter, ser ud til at være til stor gavn for mange.

Jeg har også fundet disse: http://www.msm.com/MSMResearch.cfm

Men det er producentens hjemmeside, så jeg har ikke kigget så meget på dem.

Er der nogen der ligger inde med noget viden/undersøgelser om dette produkt?

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det er ikke skadeligt...der findes massere af det i mad!!! Det skulle være et mirakelmiddel, som kan bruges til stort set alt..........nogle siger man skal tage MSM sammen med Glokosamin osv......( som så mange andre kosttilskud, så er der ingen beviser - hvis det virker på dig, så virker det...meget nemt) Hvorfor vil du egentlig tage det???

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det billigeste er, at købe det på nettet fra UK.

Tjek dette link.....her får du noget der hedder "Logic Glucosamine & Chondroitin" i flydende form, hvilken selvfølgelig er bedst pga. optageligheden!!! (DU kan osse få den uden Chondroitin)

Logic Glucosamine & Chondroitin

De forhandler osse Dr. wallach kosttilskud, som er gode...:bubblebath:

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

MSM er et svovl tilskud. Der er ingen dokumentation for at vi generelt mangler svovl i vores kost selv om nogle siger vi gør (findes et godt Harvard letter omkring dette). Iøvrigt er der heller ingen dokumentation for at MSM virker. Der findes kun nogle anekdoter, samt et par upublicerede studier på mennesker. Grunden til dets udbredelse skyldes hovedsageligt James Coborn har påstået at han er blevet helbredt for gigt i CNN's bedste sendetid samt et par amerikanske bøger om MSM.

I glucosamin sulfat og chondroitin sulfat findes allerede svovl og der er intet hold i at man skulle have gavn af at indtage ekstra svovl.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Tjek dette link.....her får du noget der hedder "Logic Glucosamine & Chondroitin" i flydende form, hvilken selvfølgelig er bedst pga. optageligheden!!!

Der er absolut ingen grund til at tro at flydende form har bedre optagelighed.

Der er endda mulighed for at kvaliteten forringes. Der er jo nok en grund til at ingen andre sælger det på flydende form B)

Desværre er produktet underdoseret med 1000mg glukosamin, hvor videnskaben anbefaler 1500mg, og 500mg chondroitin, hvor1200mg anbefales.

Det er også værd at huske at der IKKE er vist nogen synergieffekt ved at bruge begge præparater samtidig. Da glukosamin er betydelig billigere vil det mest fornuftige være at holde sig til det.

Personligt kunne jeg mærke en forbedring på mine led da jeg startede med MSM.

Da jeg herefter tilføjede glukosamin gik det endnu bedre.

Da jeg så løb tør for MSM, var der ingen forandring.

Jeg mærkede heller ikke nogen forskel da jeg tilføjede chondroitin oveni glukosamin'en.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der er absolut ingen grund til at tro at flydende form har bedre optagelighed. Der er endda mulighed for at kvaliteten forringes. Der er jo nok en grund til at ingen andre sælger det på flydende form

Grunden til at mange firmaer ikke sælger på flydende form, er dels pga. at det er lettere at indtage det i fastform og dels fordi det er dyrer. Der er mange firmaer specielt i USA, som sælger vitamin præperater og ligende på flydende form og så er der jo osse Dr. wallach............i Sverige er DONSBACH Mivi total plus blevet udråbt til årets produkt mange gange; den indeholder bla. kolloidala mineraler. Det er kendt, at man siger flydende form er lettest at optage, der efter kommer kapsel og så tilsidst tablet!

Hvorfor skulle kvaliteten forringes ved flydende form??????

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

kort sagt: Ifølge Antaeus mangler der videnskabelig dokumentation og ydermere virker det ikke plausibelt, at ekstra svovl generelt skulle kunne virke præstationsfremmende. På trods af dette har flere personer - inklusiv /Niels - haft gode resultater. :blink:

Er konklusionen derfor, at man skal prøve det, hvis man har ledproblemer og pengepungen i orden?

Edited by Tr0lle
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle kvaliteten forringes ved flydende form??????

Mange stoffer er mere stabile i fast fast form, end hvis de er opløst i et eller andet.

Glucosamin er letopløseligt i vand, så hvis man vil have det i flydende form, kan man købe noget pulver og opløse det.

Det der "flydende form" lyder som et salgs-trick. Piller bliver jo opløst i maven. Det er de designet til at blive.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvorfor skulle kvaliteten forringes ved flydende form??????

Mange stoffer er mere stabile i fast fast form, end hvis de er opløst i et eller andet.

Glucosamin er letopløseligt i vand, så hvis man vil have det i flydende form, kan man købe noget pulver og opløse det.

Det der "flydende form" lyder som et salgs-trick. Piller bliver jo opløst i maven. Det er de designet til at blive.

Det er vist lidt af en påstand *G* Hvor kan jeg finde dokumentation på det???

Yderligere....så har jeg aldrig set kolloidala mineraler på fast form???

Link to comment
Share on other sites

Det er vist lidt af en påstand *G* Hvor kan jeg finde dokumentation på det???

Hvilken en af dem?

Nu er det jo dig der starter med at påstå at stoffer på flydende form er lettere optagelige, så det er vel dig der skal komme med dokumentationen.

Yderligere....så har jeg aldrig set kolloidala mineraler på fast form???

Aner ikke hvad det er :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du egentlig tage det???

Det er netop fordi jeg har haft nogle problemer med mine albuer og læste derfor om Glucosamin. Når man søger på glucosamin bliver det ofte nævnt i sammenhæng med MSM, men der er bare ikke nogle beviser på at skidtet virker, udover anekdoterne.

Jeg tror jeg vil prøve med glucosamin først, og måske senere hen prøve MSM hvis glucosamin ikke afhjælper problemet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvilken en af dem?

Nu er det jo dig der starter med at påstå at stoffer på flydende form er lettere optagelige, så det er vel dig der skal komme med dokumentationen.

Aner ikke hvad det er :unsure:

kolloidala mineraler:

I Uthabergen, USA finns ett unikt skifferlager,

humushaltigt och rikt på mineraler i kolloidal form.

Dessa mineraler med mycket liten partikel storlek är

lätta för den mänskliga kroppen att ta upp.

Till skillnad från krossade mineraler från geologiska

avlagringar, som människan har svårt att

tillgodogöra sig, kommer kolloidala mineraler från växter.

Dessa växter har tagit upp de oorganiska mineralerna från

sand och sten och genom fotosyntesen omvandlat dem till

organiska kolloidaler.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Nej det jeg hentyder til, er bare en almindelig opfattelse af, at det er nemmere at optage flydende kosttilskud end på fastform......har osse læst det forskellige steder på nettet; synes osse det lyder sandsynligt!

Link to comment
Share on other sites

kolloidala mineraler:

I Uthabergen, USA finns ett unikt skifferlager,

humushaltigt och rikt på mineraler i kolloidal form.

Dessa mineraler med mycket liten partikel storlek är

lätta för den mänskliga kroppen att ta upp.

 

Till skillnad från krossade mineraler från geologiska

avlagringar, som människan har svårt att

tillgodogöra sig, kommer kolloidala mineraler från växter.

Dessa växter har tagit upp de oorganiska mineralerna från

sand och sten och genom fotosyntesen omvandlat dem till

organiska kolloidaler.

Ok, så kolloidala = kolloidale på dansk. Så giver det da mening.

Nu er der ingen kildehenvisning på dit citat, men jeg synes det lyder som salgsgas.

De skriver at knuste ("krossada") mineraler ikke er så nemme at optage, men det er da heller ikke knuste mineraler der findes i mineraltilskud. Som regel er det i form chelater, dvs. mineralet på ionform og bundet til et organisk stof, for at øge optageligheden.

Nej det jeg hentyder til, er bare en almindelig opfattelse af, at det er nemmere at optage flydende kosttilskud end på fastform......har osse læst det forskellige steder på nettet; synes osse det lyder sandsynligt!

Hvorfor synes du det lyder sandsynligt? Er du i tvivl om at det hele bliver optaget, hvis man spiser en pille med glucosamin? Det er jeg ikke. Det vil selvfølgelig blive optaget lidt hurtigere, hvis det er opløst på forhånd, men det er da uden betydning, når der er tale om kosttilskud (i modsætning til f. eks. smertestillende medicin, hvor man ønsker en hurtig effekt).

Edited by Henrik C
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
kolloidala mineraler:

I Uthabergen, USA finns ett unikt skifferlager,

humushaltigt och rikt på mineraler i kolloidal form.

Dessa mineraler med mycket liten partikel storlek är

lätta för den mänskliga kroppen att ta upp.

 

Till skillnad från krossade mineraler från geologiska

avlagringar, som människan har svårt att

tillgodogöra sig, kommer kolloidala mineraler från växter.

Dessa växter har tagit upp de oorganiska mineralerna från

sand och sten och genom fotosyntesen omvandlat dem till

organiska kolloidaler.

Ok, så kolloidala = kolloidale på dansk. Så giver det da mening.

Nu er der ingen kildehenvisning på dit citat, men jeg synes det lyder som salgsgas.

De skriver at knuste ("krossada") mineraler ikke er så nemme at optage, men det er da heller ikke knuste mineraler der findes i mineraltilskud. Som regel er det i form chelater, dvs. mineralet på ionform og bundet til et organisk stof, for at øge optageligheden.

Nej det jeg hentyder til, er bare en almindelig opfattelse af, at det er nemmere at optage flydende kosttilskud end på fastform......har osse læst det forskellige steder på nettet; synes osse det lyder sandsynligt!

Hvorfor synes du det lyder sandsynligt? Er du i tvivl om at det hele bliver optaget, hvis man spiser en pille med glucosamin? Det er jeg ikke. Det vil selvfølgelig blive optaget lidt hurtigere, hvis det er opløst på forhånd, men det er da uden betydning, når der er tale om kosttilskud (i modsætning til f. eks. smertestillende medicin, hvor man ønsker en hurtig effekt).

Jeg har ikke nogle dokumenter omkring det, men har læst Dr. wallach salgs propaganda eller hvad man vil kalde det.........det står en masse om det! Jeg har dog osse læst det i diverse bøger, men skal ikke kunne sige om de former du nævner, er sværre at optage!

Jeg kan ikke huske materialet helt præcist, men den gang syntes jeg ihvertfald det lød sandsynligt - sorry det lyder lidt tyndt!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg havde for ca et halvt års tid siden, problemer med min højre albue som "klikkede" når jeg lavede dips eller andre tricepsøvelser, NU: pist væk!

Det er min overbevisning at det er mit forbrug af MSM der har haft en gavnlig effekt! :)

(selvfølgelig kunne det også være placeboeffekt ;) )

Edited by ronnie99
Link to comment
Share on other sites

Det er min overbevisning at det er mit forbrug af MSM der har haft en gavnlig effekt! 

(selvfølgelig kunne det også være placeboeffekt  )

Det er jo også muligt at tiden var faktoren

Dette vil jeg heller ikke udelukke, men efter at have døjet med lortet i en 2 års tid, så tror jeg næppe... ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gode erfaringer med gluco/MSM comboen mod led problemer. Det er dog ikke noget der virker fra dag til dag.

Spiser pt. 1500 mg af hver dagligt. Anbefalingen fra leverandøren er Gluco: 1500 MSM 3000.

Sørg for at købe noget fremstillet under GMP af farmaceutisk kvalitet. Dyrefoder er dog noget billigere. Jeg så 500 g gluco i Sverige til en 2hund. Det var i et supermarked i hesteudstyrsafdelingen.

Edited by michael
Link to comment
Share on other sites

Jeg har gode erfaringer med gluco/MSM comboen mod led problemer. Det er dog ikke noget der virker fra dag til dag.

Spiser pt. 1500 mg af hver dagligt. Anbefalingen fra leverandøren er Gluco: 1500 MSM 3000.

Sørg for at købe noget fremstillet under GMP af farmaceutisk kvalitet. Dyrefoder er dog noget billigere. Jeg så 500 g gluco i Sverige til en 2hund. Det var i et supermarked i hesteudstyrsafdelingen.

Kan man ikke betvivle renheden af de produkter, der er fremstillet til dyr? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share