2x2 Split Program


The_Pump
 Share

Recommended Posts

Programmet er inddelt i 5 uger.

1 Uge

Mandag:

8 - 11 reps i alle øvelser á 2 set med 2 min pause imellem setne.

Squat

Leg Curl

Lat. Pulldown

Bent over Rows

Deadlift

Barbell Curls

Alt. DB curls

Calf Raises

Tirsdag

Også 2 set á 8 - 11 reps med 2 min pause imellem

Bench Press

Incline BP

Military Press

Side Raise

French Press

Push Down

Ab. Crunche

Onsdag

Cardio bestående af 15 min step, 15 min løbebånd og 30 min cykling.

Torsdag

Samme program som om mandagen

Fredag

Samme program som om tirsdagen

Uge 2

Samme træningforløb bare med den undtagelse af, at det nu er 3 set á 6 - 8 reps og 1,5 min pause imellem setne.

Uge 3

Samme træningforløb bare med den undtagelse af, at det nu er 4 set á 6 - 8 reps med 1 min pause imellem setne

Uge4

Samme træningforløb bare med den undtagelse af, at det nu er 3 set á 8 - 11 reps med 1,5 min pause imellem setne

Uge5

Samme træningforløb bare med den undtagelse af, at det nu er 5 set á 4 - 7 reps med 1 min pause imellem setne

B)

Edited by The_Pump
Link to comment
Share on other sites

Hvad kan jeg sige...jeg synes det ser lovende ud :) . Det kan være at Dødløft og Squat bliver lidt hård i længden, men jeg må indrømme at jeg ikke har haft de store problemer med det endnu.

Og forresten, velkommen til MOL. :wave:

Edited by Seb M
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg er færdig med dette træningsprogram (5 uger) i denne her uge. Så lige 2 ting.

1. Skal nok prøve skrive om resultatet her, så kan i andre jo selv afgøre om i vil gi det et forsøg ;)

2. Tror i det er en god idé at holde en uges pause eller sådan efter sådan 5 uger her?

Link to comment
Share on other sites

Joh, en uges pause kunne være en ide' også for at undgå overtræning.

Godt program forøvrigt, men også vanskeligt at finde nogen progresion med så megen variation..

Hvad er idéen med så infrekvente konditionstræningspas?

Jeg syntes også det er forfærdeligt lang tid at bruge på konditionstræning..

Hvis du ikke vil miste masse/styrke, er det måske en idé at overveje nogle intervaller/kortere træningspas?

Link to comment
Share on other sites

Idéen med konditionstræning er bla. at forbedre insulinsensitivitetnog sænke blodtryk oma. Disse tilpasninger går relativt hurtigt væk igen. Det er derfor man anbefaler min. 3xkonditionstræning om ugen. Dvs. færre og kortere konditionstræningspas, evt. smid nogle intervaller ind, ala. HIIT konditionstræning.

Mvh Poul

Link to comment
Share on other sites

Så er de 5 uger ovre og nye max progressioner er blevet afprøvet og nye mål er blevet taget, her er alle resultaterne.

Max progression 1x:

Bænkpress (barbell) Før: 80kg Nu: 90kg

Incline Benchpress (dumbell) Før: 32kg Nu: 38kg

Squat: Er svært at sige fordi min teknik før ikke var i orden og jeg i løbet af de fem uger har rettet en del på den, for at få den ned til vandret / måske lidt under, men den ligger NU på 80kg

Dødløft: Også svært at sige fordi det var en øvelse jeg før ikke kørte: men efter de fem uger her ligger mit max 1 gang på 100kg

Biceps stående curl (barbell): Før: 50kg Nu: 57½

Mine mål Før og nu

Bryst: 99 - 104 99 - 108

Talje: 79 - 80 79 - 80½

Biceps: 33 - 36 35 - 39

Lår: 56 - 56 57 - 59

Læg: 37 - 37 37 - 37½

Underarm: 30 - 31 31 - 33

Lige nu holder jeg en uges pause, og er ved at sætte et nyt prg. sammen, som jeg senere vil poste for lige at høre hvad i mener om det, da jeg har tænkt mig at lave lidt om i det, da jeg ikke gider køre præcist det samme igen. B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share