Optimal træning med håndvægte.....


pelle r
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt på lidt træning, med sådan nogle 1 hånds vægte. Nu spekulere jeg på om jeg skal træne hver- eller hver anden dag. Mange siger jo hver anden dag hvad angår styrketræning, men gælder det også med denne slags vægte. :4flex:

Mvh Pelle

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede selv med håndvægte i knap 1 år, hvor jeg ikke rigtig havde tid til andet.

Mit program kørte jeg hver morgen, og det tog vel en 20 min. Havde ingen problemer med skader, så det kan man åbenbart godt.

Men dit største problem bliver at få ryg og underkrop ordentligt med. Der findes godt nok et par øvelser til ryggen, så det er ikke umuligt.

Jeg vil stærkt anbefale dig at smide en god bunke armbøjninger ind i programmet. De gør sgu underværker. Start med en 100 stk. Du behøver ikke tage dem ud i et, men del dem op i så få sæt som muligt.

Hvis du har 2 godt tunge vægte kan du evt lave lidt primitiv squat / dødløft.

Link to comment
Share on other sites

OKay tænkte nok at man sagtens kunne træne hver dag med håndvægte. Har nu gort det et stykke tid, og det går fint :lol:

Det er jo hverken lige så efektivt , eller så udbytterigt, som virkelig træne igenem i centret :tongue:

Den med armbøjninger er god, har også gjort det fra starten. Jeg plejer os gerne at lave et par kropshævninger, for eksempel en tur med 8-7-6-5-4-3-2-1 det er sq hårdt. ;)

Mvh Pelle

Link to comment
Share on other sites

OKay tænkte nok at man sagtens kunne træne hver dag med håndvægte. Har nu gort det et stykke tid, og det går fint :lol:

Det er jo hverken lige så efektivt , eller så udbytterigt, som virkelig træne igenem i centret :tongue:

Den med armbøjninger er god, har også gjort det fra starten. Jeg plejer os gerne at lave et par kropshævninger, for eksempel en tur med 8-7-6-5-4-3-2-1 det er sq hårdt. ;)

Mvh Pelle

hvis du laver kropshævninger ville jeg hellere gøre det omvendt, dvs 1rep, 2rep osv se evt GTG på dragondoor.com

Link to comment
Share on other sites

Omvendt hvorfor????

Nu har jeg ingen forstand på det, så du har sikkert ret, men hvorfor.

Mvh Pelle

er vidst noget med at du på den måde kan holde til flere sæt... men prøv at søg lidt på www.dragondoor.com

der står mange super ting

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share