Pavel Tsatsouline 54321 Bænkpres


Basanal
 Share

Recommended Posts

Glædelig jul til MOL-boerne!

Jeg har sammen med min træningsmakker påbegyndt Pavel Tsatsouline's 54321 Bænkpres program, og vil i den forbindelse gerne høre om folks erfaringer med dette program, jeg ved at Stegger har haft stor glæde og gode resultater af det. Så hvis du har kørt programmet i bænkpres, så skriv endelig dine erfaringer.

Go' jul, dèr! :santa2: :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på Pavel T's 54321 sidste år. Jeg hentede ikke ret meget på den - rent 1RM mæssigt. Men min teknik var heller ikke særlig godt på det tidspunkt.

Men jeg tror det vigtigste grund til, at jeg ikke fik ret meget ud af det er, at jeg ikke egner mig til at træne tung bænk 3 gange om ugen. Det er ikke slemt i starten af cyclen, men til sidst sled det for meget.

Lars

Edited by laraag
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret Lars. Jeg kiggede lige i din log for, at se slagets gang. Jeg tror også, at det tager meget på kræfterne, at køre programmet på dødløft samtidig med bænken, plus du sprang en hel uge over og begyndte at cutte under programmet og havde et par hjælpeøvelser, såsom dumbellfly... Det er damn tough training! :nissecool: Men jeg kunne have gjort det samme, plus skubbet programmet lidt sammen :dumbbell_lift:

Ellers nogen andre der har prøvet programmet?

Edited by Basanal
Link to comment
Share on other sites

Som du selv skriver, så har jeg haft super erfaringer med programmet, jeg fik 10 kilo på mit max, men jeg var også i et stort kalorieoverskud. Men når jeg vil bulke igen, så skal det helt sikkert prøves igen. Man gør klogt i at tilvænne kroppen til den store volummen, inden man starter, og så droppe eventuelle hjælpe øvelser i slutningen af programmet.

Det er i øvrigt en fed måde at træne på, fordi man for lov at løfte mange tunge løft undervejs :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg har nok ikke tilvænnet kroppen den store volumen inden programmet, men håber det går.

droppe eventuelle hjælpe øvelser i slutningen af programmet
Ja, vi kører også lidt triceps men jeg dropper det også som sættene bliver tungere.
Det er i øvrigt en fed måde at træne på, fordi man for lov at løfte mange tunge løft undervejs

Synes også programmet lyder fedt, men er lidt skeptisk omkring gennemførelsen af det. Tvivler stadig lidt på det, men vi få se.

Link to comment
Share on other sites

min 5RM rokkede sig ca. 5 kg, men jeg testede aldrig max.

Tror ikke at den blev forbedret.

Efter min mening bør du slet ikke have hjælpe øvelser og kun køre det på to forskellige løft, begge med forskellige muskelgrupper.

Jeg ved at JohnJohn også har kørt/kører det.. Så kig evt. også der i loggen

Link to comment
Share on other sites

Tak for responsen til alle. Det lyder jo som om, at programmet faktisk er til at gennemføre. Jeg var en smule mere skeptisk i starten end jeg er nu.

Jeg ved at JohnJohn også har kørt/kører det.. Så kig evt. også der i loggen
c0y0te Tak for rådet :4thumbup: (det kan være svært lige, at overskue hvem der har kørt hvilke programmer herinde) Edited by Basanal
Link to comment
Share on other sites

Hej jeg kørte 54321 programmet i foråret for bænkpres og dødløft.

Programmet gav mig +5 1RM bænk og +10 i 1RM dødløft.

Det som er hårdest er 5rep gentagelserne, som slider hårdt på kroppen. Jeg kiggede på Dragondoor.com, og der er folk derinde som valgte at skippe 5'erne, ind i mellem. Ellers er det et udmærket styrkeprogram. Det gav ikke meget masse, til gengæld føltes musklerne noget hårdere end normalt.

Men bare hæng ved, det er i hvert fald et anderledes program pga. wavestrukturen og de lave gentagelser.

kike

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg kørte 54321 programmet i foråret for bænkpres og dødløft.

Programmet gav mig +5 1RM bænk og +10 i 1RM dødløft.

Det som er hårdest er 5rep gentagelserne, som slider hårdt på kroppen. Jeg kiggede på Dragondoor.com, og der er folk derinde som valgte at skippe 5'erne, ind i mellem. Ellers er det et udmærket styrkeprogram. Det gav ikke meget masse, til gengæld føltes musklerne noget hårdere end normalt.

Men bare hæng ved, det er i hvert fald et anderledes program pga. wavestrukturen og de lave gentagelser.

kike

<{POST_SNAPBACK}>

I dødløft ? Det er fandme rådt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke nogen af jer, der har oplevet problemer ved at gennemføre programmet? Min træningsmakker og jeg har sat vores 10rm 5 kg for lavt, og vi synes allerede nu, næsten halvvejs, at det er rigtig tungt!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har kørt det, hvor jeg satte min 10 rm lidt for højt. Allerede i starten havde jeg failure-sæt, og over halvvejs i programmet blev jeg bare svagere og svagere (kan du sige 'overtræning'?). Det var noget røv. Så hellere sætte vægten lidt for lavt.

Jeg er nu i fuld sving med min egen stærkt modificerede version af 54321, og det virker suverænt indtil videre. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er fordi I er to fesne bøs'karle, der bare skal suck it up

Lagoon

:4offtopic:

:laugh::laugh::laugh:

Jeg har kørt det, hvor jeg satte min 10 rm lidt for højt. Allerede i starten havde jeg failure-sæt, og over halvvejs i programmet blev jeg bare svagere og svagere (kan du sige 'overtræning'?). Det var noget røv. Så hellere sætte vægten lidt for lavt.

Jeg er nu i fuld sving med min egen stærkt modificerede version af 54321, og det virker suverænt indtil videre.

Los>>> Så du fik ikke noget ud af programmet?

Hvis dit "stærkt modificerede version af 54321" virker godt, så må du gerne lige vende tilbage!

Edited by Basanal
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg har forstået det rigtig så skriver man det antal RM man f.eks kan tage med 80 kilo osv?! Og så regner den det hele ud

Cunning>>> Negative, man finder ud af, hvilken vægt man kan tage 10 gange og skriver det ind i excel dokumentet og så regner den det hele ud!

Edited by Basanal
Link to comment
Share on other sites

Okay... så har jeg styr på det. Var bare ik sikker på om det skulle være lige præcis 10 gange, men for at kunne starte på det program skal man vel have trænet et godt stykke tid eller hvordan? Ser nemlig rimelig nasty ud

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok en god ide, men du kan jo altid sætte din 10 rm lidt lavere, så progremmet ikke er så tungt!

Link to comment
Share on other sites

Okay... så har jeg styr på det. Var bare ik sikker på om det skulle være lige præcis 10 gange, men for at kunne starte på det program skal man vel have trænet et godt stykke tid eller hvordan? Ser nemlig rimelig nasty ud

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok en god ide, men du kan jo altid sætte din 10 rm lidt lavere, så progremmet ikke er så tungt!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja for det virkede jo fint for jer... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Okay... så har jeg styr på det. Var bare ik sikker på om det skulle være lige præcis 10 gange, men for at kunne starte på det program skal man vel have trænet et godt stykke tid eller hvordan? Ser nemlig rimelig nasty ud

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok en god ide, men du kan jo altid sætte din 10 rm lidt lavere, så progremmet ikke er så tungt!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja for det virkede jo fint for jer... :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Når du failer på de 100 så tager jeg bare hjem og så kan du ellers lige julen over. god jul til alle på nær lagoon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share