Bumser og protein pulver


Back-stabber
 Share

Recommended Posts

Hey

Det er lidt pudsigt. men efter jeg er begyndt at spise protein pulver. er jeg ogs begyndt at få bumser :santa2: så det hænger garanteret sammen. :innocent: men hvad det er vel kun en overgang. og er det ikke det må jeg jo stoppe med produktet igen :nissecool:

Ha en glædelig jul til trods for bumsene :nissetunge:

:newyear::newyear:

Link to comment
Share on other sites

jeg oplever ikke nogen urenhedder i huden ved brug af protein pulver. ved godt at nogen mener at man kan få bumser af proteib pulver. men hvorfor spørger jeg bare?

protein pulver er jo bare protein. så burde man ikke også få bumser af at spise ekstra kød så da der også er protein i????? nogen der vil kommentere dette?

Link to comment
Share on other sites

Kan grunden til at jeg har fået mange bumser lige her på det sidste er at jeg er begyndt at tage 2 shakes om dagen... er nemlig os lige begyndt at træne ben ved ikk om det kan have noget at sige :4thumbup:

tak

Hey

Det er lidt pudsigt. men efter jeg er begyndt at spise protein pulver. er jeg ogs begyndt at få bumser :santa2: så det hænger garanteret sammen. :innocent: men hvad det er vel kun en overgang. og er det ikke det må jeg jo stoppe med produktet igen :nissecool:

Jammen jeg er også overbevist om at der let kan være en sammenhæng!

Huden er kroppens største "udskillelsesorgan", og ofte kan man aflæse på den om der er noget galt.

Først og fremmest mener jeg at proteinpulver er en dårlig og kunstig proteinkilde, man får ganske enkelt ikke tilført de samme stoffer, sammen med proteinen, som man gør gennem div. andre proteinkilder.

Når det er sagt kan der også være andre grunde til bumserne.

Er pulveret blandet op i mælk??

I såfald kan dette være en medvirkende årsag, idet mælk er beregnet som "spædbarnsføde"..

Som man bliver ældre stopper/reducerer man med at productionen af enzymet lactase som bruges til at nedbryde mælkesukker.

Derudover findes der alverdens tilsætningstoffer (aroma, farve, smagsforstærker m.m.) i langt størstedelen af markedets proteinpulver.

jeg oplever ikke nogen urenhedder i huden ved brug af protein pulver. ved godt at nogen mener at man kan få bumser af proteib pulver. men hvorfor spørger jeg bare?

Der vil selvfølgelig altid være forskel på person til person.

Nogen kan også leve af fastfood og cola, uden at få bumser, mens andre springer ud i fuld flor bare ved at nippe til en pommesfrit..

protein pulver er jo bare protein. så burde man ikke også få bumser af at spise ekstra kød så da der også er protein i????? nogen der vil kommentere dette?

Det er nok et lidt forenklet syn på sagen..

Når man spiser kød eller andre proteinkilder, får man som sagt mange andre stoffer tilørt sammen med proteinen, både stoffer som vi kan redegøre for, og også stoffer som vi endnu ikke kan redegøre for..!

Jeg spurgte min læge om det samme, hun mente ikke der var nogen sommenhæng mellem protein holdig kost, protein pulver og bumser. :smile:

Der er ofte næsten ligeså mange meninger, som der er læger!!

Nogen mener heller ikke at der er sammenhæng mellem føden og bumser.

Link to comment
Share on other sites

jeg oplever ikke nogen urenhedder i huden ved brug af protein pulver. ved godt at nogen mener at man kan få bumser af proteib pulver. men hvorfor spørger jeg bare?

Jeg spurgte i dag i centeret om der var nogle der kendte til at få bumser af proteinpulveret og der var en del der var stoppet netop af den årsag og så døjede

de også med en del tynds...d. jeg kan selvfølgelig ikke bevise at der en sammenhæng på alle men for mit vedkommende er jeg ikke i tvivl. har aldrig før lidt

af bumser og da jeg ikke spiser junkfood eller fede ting er jeg sikker på mine skyldes det pulver :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også begyndt at få en del bumser, og jeg er næsten helt sikker på at det er alt den mælk jeg drikker... Drikker 2-3 liter om dagen :)

Men hva faen, det forsvinder jo igen en dag

:newyear:

Jeg må desværre også melde mig under fanen, vedr bumser, siden at jeg begyndte med protein, har jeg fået bumser. :nissetunge:

Link to comment
Share on other sites

Kan grunden til at jeg har fået mange bumser lige her på det sidste er at jeg er begyndt at tage 2 shakes om dagen... er nemlig os lige begyndt at træne ben ved ikk om det kan have noget at sige :4thumbup:

tak

det er nok mere bentræningens skyld en protpulveret, du skal se sådan på det, at da du(som de fleste andre) fik bumser da du voksede meget som der fra 12-15 års alderen, når du vokser hæves testetoron niveauet i kroppen og kan medfører bumser.

hvilket jo er det samme som sker når man styrketræner, og du skal jo tænke på benene ca udgør 33% af kroppen, så det er klart at bentræning helt klart kan være en faktor.

Link to comment
Share on other sites

Kan grunden til at jeg har fået mange bumser lige her på det sidste er at jeg er begyndt at tage 2 shakes om dagen... er nemlig os lige begyndt at træne ben ved ikk om det kan have noget at sige :4thumbup:

tak

Jeg tror det er svært at give dig et videnskabeligt underbygget svar på dit spg. Dog ved man at visse proteiner i mælk (primært casein) kan give symptomer hos nogen mennesker som er intolerante overfor disse proteindele. Du kan derfor prøve og undgå at mixe proteinet med mælk, men bruge vand istedet selvom mange synes det ikke er helt så spændende.

Jeg kender og har eftehånden hørt om en del (også herindefra) de har haft gavn af at droppe mælk. Deres bumser, oppustedhed, dårlig mave osv. forsvandt sammen med eliminationen af mælk så måske det er værd at prøve?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share