Men med hvilke resultater?


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Jeg flytter snart til et område, hvor der ligger en stor skov tæt på. Jeg har gået og leget med tanken om at arrangere en kort løberute med forskellige "styrke-poster", som fx kunne være:

En distance, der løbes mens man bærer en større gren

Et tov bundet til en udhængende greb, hvor der kravles op i toppen.

En mindre træstamme, der slæbes i et tov over en forhindring

En træstamme, der militarypresses et antal gange.

For resten af pengene kunne man så krydre løbet med armstrækkere og andre alm. kropsøvelser.

Men hvilken fysik tror I at man med rimelighed kunne forvente at få af denne træning? Taler vi om muskelål á la triatlonfolk? Rimelig muskelmasse som fx styrkløfter? Eller total pind som en alm. løber?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

For resten af pengene kunne man så krydre løbet med armstrækkere og andre alm. kropsøvelser.

Men hvilken fysik tror I at man med rimelighed kunne forvente at få af denne træning? Taler vi om muskelål á la triatlonfolk? Rimelig muskelmasse som fx styrkløfter? Eller total pind som en alm. løber?

Hr. K

Det kommer nok an på kosten, hvilken fysik man får.

Styrkeløftere og triatleter er også forskellige.

Jeg kender en, der dyrker triatlon, og han er absolut ikke nogen ål.

Han ligner hverken en løber eller en svømmer, er absolut ikke slank,

men solid og bred med en ret høj BF %.

Det har også altid undret mig, at der er nogle, der er rigtig stærke,

selv om de ser ud til ikke at have muskelmassse overhovedet.

Iøvrigt en god ide, med dine planer om en så alsidig træning :bigsmile:

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Evolutionrace i baghaven :4thumbup:

www.evolutionrace.dk

Man kan selvfølgelig påstå at det ikke er så tit man har behov for at klatre i reb, men "resultatet" ville jeg sige vil blive det vi ynder at kalde funktionel fysik/styrke :smile:

Jeg må give Henning ret i at det afhænger rigtig meget af hvordan du spiser og hvordan du i øvrigt krydrer løb med forhindringerne.

Du kan jo kigge lidt på hvad en runde ville svare til i sæt, hvis du skulle erstatte med styrkeøvelser der bare er i nærheden mht bevægelser og varighed. Er volumen i den lave ende bliver du næppe muskelbundt af banen.

Link to comment
Share on other sites

Henning og Max -->

Kosten er selvfølgelig vigtig, jovist. Men jeg kommer til at køre det som altid. Dvs. jeg forsøger at holde mig på 93-95 kg, og spiser derefter.

Volumen kan altid justeres. I princippet kommer jeg nok til at finde en træstamme der er jävla tung til at begynde med, og så skifte den ud, når den bliver overkommelig at rende rundt med.

Men igen .. jeg har ikke meget erfaring med den slags.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Ah ja, jeg kan se at Evolution Race er næsten det samme. :cool:

Hvis man trænede målrettet mod ER, skal vi sige 2-3 gange om ugen ved at gennemføre diciplinerne (med undtagelse af koldvandssvømning :cold:), og lå i kcal-overskud ved siden af. Burdet det så ikke være muligt at blive nogenlunde buff?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede hverken evolutionrace specifikt i tilstrækkelig store mængder eller længe nok til at se de store resultater.

Jeg blev naturligvis mere vant til de enkelte øvelser, og de gange jeg lavede mit eget lille mini-evo-race (og til selve løbet) var det også meget hårdere end kondi og styrke kan være hver for sig. Forestil dig hvordan det må være at lave styrketræning med en puls på 80-90% af max. :devil:

PS: Vandet var slet ikke koldt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede hverken evolutionrace specifikt i tilstrækkelig store mængder eller længe nok til at se de store resultater.

Jeg blev naturligvis mere vant til de enkelte øvelser, og de gange jeg lavede mit eget lille mini-evo-race (og til selve løbet) var det også meget hårdere end kondi og styrke kan være hver for sig. Forestil dig hvordan det må være at lave styrketræning med en puls på 80-90% af max. :devil:

PS: Vandet var slet ikke koldt :smile:

Hvad er din fornemmelse?

Og i denne samhæng, så lurer jeg også på om fx ren sandsæktræning kunne danne et ordentligt fundament for hypertrofi? Umiddelbart er det svært at træne med en sæk på over 50 kg, da grebsstyrken bliver det svage led. Jeg ved af erfaring, at sandsæktræning er godt for konditionen, men har svært ved at se om træningen er god nok som massebygger.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Med tilstrækkelig stor volumen på styrkemomenterne (helt individuelt) og nok i skuffen, så tror jeg godt du kan lande et sted mellem muskelål og SL'er, for nu at bruge dine egne begreber. :smile:

Der er vel ingen tvivl om at det er en bedre massebygger end ren konditræning og bestemt ikke lige så god massebygger som pure BB. Præcis hvor på spektret inde imellem de to den træning du foreslår befinder sig er mildt sagt svært at sige. Det afhænger også så utrolig meget af protokollen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan bare se Arnold i starten af Commando, han har opbygget hele hans fysik i skoven. Det passer. :)

Har lavet det samme i Tyskland i 2 uger. Der var der bjerge osv. Lavede chinups, dips, pushups etc og løb lidt med en tung backpack. Synes bestemt det er godt som supplement og giver god kondition, men det erstatter ikke tunge vægte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share