Nyt super vægttab produkt!


Sqwii
 Share

Recommended Posts

Hej !

Jeg søgte lidt rundt omkring og fandt ud af et nyt produkt, som skulle hjælpe med en masse ting..

Både kolesteroltal og vægttab.

Selve ingrediensen kommer fra en figenkaktus og hedder "Neopuntia"

Nu vil alle de kloge hoveder jo have kliniske studier, som viser at det VIRKELIG hjælper disse produkter osv, fordi der findes så mange ting, som slet ikke virker!

Det har for nyligt i 2006 lavet en ny undersøgelse hvor de vandt en Award i Holland.

Jeg vil lige give et link til undersøgelsen og høre hvad I tror og synes ?

Er det værd at prøve?

Dog må jeg ikke skrive hvor man kan købe produktet som indeholder dette.. men i kan jo bare PM hvis det er.

I så fald : http://www.neopuntia.com/neopuntia-efficie...hp#Clinical2006

Der kan I læse mere om denne fantastiske ingrediens!

Link to comment
Share on other sites

Effekten af NeOpuntia er bevist ved flere videnskabelige studier udført af det hollandske institut TNO og af producenten Bio Serae i 2001, 2003 og 2004. Ifølge disse studier opfanger NeOpuntia-fibrene ca. 28 % af fedtet i maden! Den seneste undersøgelse viser også, at NeOpuntia meget mere effektivt end skaldyrsbaserede chitosan-præparater.

Den virksomme ingrediens i VitalSlim fik i november sidste år Silver Award som ”mest innovative helseingrediens” ved Health Ingredient Europe-messen i Amsterdam.

2001: Et studie af NeOpuntias fedtbindende egenskab ved passage gennem en mave-tarm model. Studiet viste, at NeOpuntia absorberede 28,3% af den totale mænge fedtsyre, som blev introduceret under det 4 timer lange forsøg.

2003: En dobbelt blindtest viste, at 27,4% mindre fedt optages i kroppen ved indtagelse af NeOpuntia i modsætning til placebo. Der blev ikke observeret nogen bivirkninger under studiet.

2004: Et sammenlignende studie af chitosans (fibre fra skaldyr) og NeOpuntias fedtbindende egenskaber ved passage gennem en mave-tarm model. Studiet viste, at chitosan ikke havde nogen effekt, mens biotilgængeligheden af fedtsyrer ved NeOpuntia mindskedes med 28,3%.

Edited by Sqwii
Link to comment
Share on other sites

Tror du at det er en reklame :) ? jeg prøver bare at spørge jer hva I tror om det og om I tror det virker ?

No offence :)

Prøv at læse dit eget indlæg med de briller på.

Du spørger om vi tror det virker. Hvis det binder 27-28% af det fedt du indtag, så det ikke kan optages, så virker det naturligvis i den udstrækning at dit faktiske indtag sænkes. Men hvorfor ikke bare æde 27% mindre fedt i kosten og sparer pengene? Det er jo ikke fordi at den kaktus skulle smelte fedtet af dig. Får man i øvrigt ikke en dejlig "smidig" afføring ved brug af den type produkter? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tror du at det er en reklame :) ? jeg prøver bare at spørge jer hva I tror om det og om I tror det virker ?

No offence :)

Det lyder meget som en salgstale/reklame....

Jeg sidder med en ekstrem skepsis af flere årsager:

- Overvægt skyldes at man spiser flere kalorier end man indtager (eller har gjort) - fedtreduktion kræver derimod at man indtager færre kalorier end man forbrænder. Det kan intet vidundermiddel ændre.

- De virksomme fedtforbrændere der findes på markedet i dag, f.eks. Therma Power, indeholder stoffer der øger forbrændingen og påvirker hjernens sultopfattelse - men dette er IKKE uden bivirkninger og er imo blot som at pisse i bukserne - det "varmer" for en stund hvorefter man er hvor man startede (hvis man ikke ændrer livsvaner).

- Hvis dette stof var så godt hvorfor er der så kun så få studier der påviser den tilsyneladende så fantastiske virkning? (Vil gerne se links og referencer på alle studierne - jeg tillader mig en hvis skepsis over for de der har lavet studierne - er de virkelig uafhængige?!)

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Det sædvanlige med at de siger de har foretaget en del studier på mennesker og at man kan tabe sig mange kg. Sørme om det ikke viser sig at ingen af disse vægt-studier er publiceret i et videnskabeligt tidsskrift (iflg. Pubmed) - der dukker i hvert fald ingen vægt-studier op i en søgning med "opuntia" med valget "Randomised Controlled Study". På deres hjemmeside holder de sig dog ikke tilbage med alle deres studier - god politik er at nævne sine studier når de er udgivet eller man er sikker på at de vil blive optaget i et tidsskrift. Økonomi/indtjening står nok højere på ranglisten end god politik. Grunden til at de ikke er udgivet er som regel fordi det er skodstudier - engang imellem får de så meget små tidsskrifter til at godtage deres studier. Marketing holder sig dog ikke tilbage for at dette produkt er fantastisk. Priser der uddeles er ofte af alternative foreninger som hylder sig selv - prisen fås ofte fordi de sælger godt og ikke fordi det er virksomt. Salg kan i lang tid bare dreje sig om god marketing strategi.

I virkeligheden er det et skodkoncept. Købe et præparat som binder en del af den næring man spiser og trækker den med ud. Kunne man ikke bare spise lidt mindre? For nogle årtier siden vil man nok grine at dette koncept, men nu sælger sådanne koncepter hammer godt. Andre koncepter ville være at man kunne hæmme appetit eller øge forbrændingen.

Problemet er at konceptet med Opuntia ikke er vist videnskabeligt. Hvis det virkelig virker så ville man forvente fedtdiarré med mindre de her kaktus har en hel formidabel egenskab der hindrer dette.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share