Træning og drukture


Jelledrengen
 Share

Recommended Posts

Hej .. v

ved ikk om det har været oppe og runde herinde :D

men jeg vil gerne høre de erfarne trænere herinde :P

selv er jeg lige begyndt at styrke træning :D

kan det passe at under et vægttab vil øl være af negativ virkning, da det siges det feder lige så meget som en chokoladebar ?

Link to comment
Share on other sites

Du kan tage det helt roligt jelledrengen. I øl er der færre kalorier end der er i skummetmælk, derfor kan man ikke blive fed af at drikke det. Tænk over det engang: Har du nogensinde set en blive fed af at drikke skummetmælk? Nej vel? Godt så.

Noget andet jeg kan nævne er forrige års Roskilde festival. Der var jeg nemlig. Og jeg drak faktisk ikke andet end øl. Og jeg tabte mig 8 kilo på kun en uge. Det er faktisk sådan, at jeg arbejder på en slankebog, hvor titlen skal være "stangstiv og åleslank i sølet".

Et spøg, et andet til side: Det er umuligt at svare på dit spørgsmål. Det er simpelthen for åbent. Hvad har din indtræden i de vægttrænendes rækker at gøre med øl, chokoladebarer, fedme og vægttab? Jeg er så forvirret lige nu.

Link to comment
Share on other sites

kan det passe at under et vægttab vil øl være af negativ virkning, da det siges det feder lige så meget som en chokoladebar ?

1 stk almindelig pilsner (33cl) ca. 125 kcal

1stk chokolade bar (mars i dette eksempel) ca. 262kcal

Dvs 1 øl "feder" mindre end en Mars bar, men hvis du nu nyder 2 kolde øl, ja så er du oppe på et større energiindtag, og visa verca.

Link to comment
Share on other sites

ved ikk om det har været oppe og runde herinde :D

Du er så heldig at spørgsmålet omkring træning og alkohol har været oppe ca. 500 gange før. Her er de første par sider med resultater som søgefunktionen spyttede ud: værs'go

Der står meget af det samme i trådene da det typisk er de samme spørgsmål der er stillet, men der er også en del lidt mere interessante ting imellem.

Link to comment
Share on other sites

...Og netop forbrændingen kan blive nedsat pænt meget alt i forhold til, hvor god form du er i.

...Både pga. alkoholen og energimængden i indtaget og så som sagt også senere hen forbrændingen der gør at f.eks. din cardio træning ik vil være lige så effektiv.

Æh? Hvordan er det at alkohol nedsætter forbrændingen og effektiviteten af cardio?

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest enemigo111

Øl er vanddrivende ad h...... til! Jeg tabte 4 kilo i weekenden på to seriøse drukture! Jeg vil mene, det er dumt at trække vand ud af kroppen, for man kan vel risikere at miste cm. på armene!? Ikke noget, jeg præcist ved, men for det andet kan jeg sige, at man tager hele lortet på igen i løbet af nul komma dut. Det er i hvert fald sket for mig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share