Nemmere blå mærker ved lav BF%


til_lykke
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu cuttet 4-5kg her i foråret og jeg synes, at jeg nemmere får blå mærker end tidligere. 6-pack'en (in my case 8-pack'en) er ved at være der og måling med fedttang siger knap 10% (omend jeg er ingen ørn til at bruge fedttangen). Hænger de blå mærker sammen med den lavere BF%, kan det have noget med kosten at gøre, er det bare noget jeg bilder mig selv ind, eller er det noget helt fjerde?

Link to comment
Share on other sites

Et blåt mærke er en udsivning af blod fra et ødelagt blodkar, f.eks. efter et slag. Det er klart at med mindre fedt på kroppen vil de blå mærker man får være mere tydelige, og jeg kunne også forestille mig man er mere udsat for blå mærker, når der ikke ligger så meget af det beskyttende fedtlag.

Nogle mennesker har bare mere tendens til blå mærker end andre.

Link to comment
Share on other sites

Men min erfaring siger mig, at kvinder har en større tendens til blå mærker end mænd - og generelt har kvinder jo en noget højre BF% end mænd, så det kan vel ikke kun være fedtlaget (lyder ellers meget charmerende :tongue: ) der spiller ind?!

Link to comment
Share on other sites

Men min erfaring siger mig, at kvinder har en større tendens til blå mærker end mænd - og generelt har kvinder jo en noget højre BF% end mænd, så det kan vel ikke kun være fedtlaget (lyder ellers meget charmerende :tongue: ) der spiller ind?!

Det er jo fordi i er sådan nogle skrøbelige små størrelser med sarte blodkar, hvilket så åbenbart er en del vigtigere end spæklagets størrelse.

Link to comment
Share on other sites

lidt offtopic:

En ting jeg selv syntes at opleve er at man bliver mere omskindet, ved en højere fedtprocent. Det gør mere "ondt" hvis man tager hårdt fat i en hudflap (på armen eller hvor det nu ku være) hvis fedtprocenten er høj, i forhold til når jeg har den lav?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share