Tabe sig & holde på musklerne ?


Rmadsen
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg har nu tabt en del :4thumbup: !

Men vil stadig gerne smide lidt mere.

I mens jeg har tabt mig har jeg også trænet mine muskler en del.

Dem vil jeg gerne beholde så vidt muligt mens jeg taber mig det sidste.

Mener at have læst man ikke selv kan bestemme om det muskler eller fedt man taber.

Derfor er mit spørgsmål om jeg skal forhøje motionen og holde mit ligevægtindtag og dermed tabe sig. Vil det kun tage fedt ?

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Mener at have læst man ikke selv kan bestemme om det muskler eller fedt man taber.

Derfor er mit spørgsmål om jeg skal forhøje motionen og holde mit ligevægtindtag og dermed tabe sig. Vil det kun tage fedt ?

Sådan kan man ikke sige det hænger sammen.

Du kan ikke selv styre hvorfra kroppen bruger af fedtdepoterne når du er i underskud, men din kost, træning, timing osv har betydning for hvor meget af dit vægttab der er muskler og fedt.

For at tabe mest muligt fedt gælder meget groft sagt:

- Jo lavere fedtprocent du har jo mindre skal underskudet være. Mere læsning her.

- Styrketræning "holder på" musklerne, men enhver form for træning vil have den effekt i nogen grad.

- Du skal sørge for at få tilstrækkeligt protein, så kroppen i hvert fald ikke er nødt til at spise af musklerne pga proteinmangel.

Hvad der vil være bedst for dig er mildt sagt ikke nemt at svare på. Du spørger hvad du skal ændre, men siger intet om hvad du laver og spiser nu. :blink:

Generelt vil jeg i det omfang det er muligt hellere øge din energiomsætning (mere motion) end skære i kosten. Jeg har selv gode erfaringer med at træne meget forskelligt samtidig for ikke at belaste for ensidigt.

Link to comment
Share on other sites

Hej allesammen.

Jeg har nu tabt en del :4thumbup: !

Men vil stadig gerne smide lidt mere.

I mens jeg har tabt mig har jeg også trænet mine muskler en del.

Dem vil jeg gerne beholde så vidt muligt mens jeg taber mig det sidste.

Mener at have læst man ikke selv kan bestemme om det muskler eller fedt man taber.

Derfor er mit spørgsmål om jeg skal forhøje motionen og holde mit ligevægtindtag og dermed tabe sig. Vil det kun tage fedt ?

På forhånd tak

jo laver din fedtprocent er jo vigtigere er det at du taber dig langsomt for at undgå at miste for meget masse, en tommelfingerregl er at have et kcal underskud på 500 kcal om dagen så vil du tabe ca 500 gr om ugen og miste minimal mængde masse.

Link to comment
Share on other sites

jo laver din fedtprocent er jo vigtigere er det at du taber dig langsomt for at undgå at miste for meget masse, en tommelfingerregl er at have et kcal underskud på 500 kcal om dagen så vil du tabe ca 500 gr om ugen og miste minimal mængde masse.

HVORDAN MÅLER MAN SIN FEDTPROCENT?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share