split og fullbody, har prøvet at søge i fora


whatiknow
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg skal gøre det meget kort og lige til :)

Jeg træner tre split, mandag onsdag og fredag. Så jeg kommer kun hver muskelgruppe igennem en gang pr uge groft sagt.

Det er sikkert for lidt, selvom jeg dog har set ret fine fremskridt uden selv at kunne bedømme hvad "fine fremskridt" er i forhold til jer andre. Men folk har lagt mærke til at jeg har fået mere kød på kroppen. Mit mål er at få mere muskelmasse relativt hurtigt, træning er noget jeg nyder i korte perioder så at sige :)

Er tre split en gang om ugen godt, eller skal jeg skifte til fullbody, nu når jeg kun træner tre gange om ugen. Jeg vil ikke sætte antallet af træningsture op pr uge.

Spørgsmålet har sikkert været oppe utallige gange før men kunne ikke finde svar da jeg søgte i fora'et herinde.

Hvis konklusionen lidt er fullbody må i meget gerne gi et link eller lign til fullbodyprogrammer som er fornuftige og som kan varieres så det ikke er samme program alle dage. Jeg vil helst undgå at skulle opfinde den dybe tallerken igen og der er hel klart folk der er bedre til det iforhold til hvad jeg ved om fullbody.

Håber i vil hjælpe.

Edited by whatiknow
Link to comment
Share on other sites

Der burde ikke være noget i vejen for at køre 3 x fullbody ugentligt. Så har du stadig god mulighed for at få hvilet, hvis du spreder træningsdagene ud. Du kan finde gode råd til et fullbodyprogram på www.getbig.dk, skrevet af Thomas Jagd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bare altid været urolig over at skulle lave squat og dødløft osv. Jeg er hypermobil, så jeg skal passe pisse meget på for at sige det mildt.

Start med lave kg og som du bliver bedre, så kan du sætte mere på.

Jeg har selv en skulder som er lidt sjov. Den kan gå af led på de sjoveste tidspunkter, hvilket betyder, at jeg skal passe på med frivægte og at jeg ikke kan tage ret mange rygøvelser. Men, er jeg fokuseret, så sker der ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share