Diom's log


Diom
 Share

Recommended Posts

Som en del af mit nytårs forsæt om at træne mere seriøst vil jeg oprette en lille log så jeg selv kan holde styr på mine træninger. :)

Stats

Alder: 19 år

Center: Dansk Fitness Hurup

Vægt: 95 kg

Højde: 197 cm

Erfaring

Jeg har trænet i lige godt 2 år, dog har det første 1½ været det rene lal og uintelligent træning, det er først det sidste halve år hvor jeg har taget mig tid til at sætte mig ind i forskellige ting omkring træning. Og før i tiden var jeg heller ikke så bevidst om min kost som jeg er nu.

Mål

Mine mål er at blive godt rustet til politiskolen, og mine primære redskaber er store basis øvelser og en masse kettlebell træning. Jeg henter inspiration til mine træninger fra f.eks Ross Enamait.

-

Christian aka Diom

Edited by Diom
Link to comment
Share on other sites

d. 3/1-09

Godt nok var det meningen jeg skulle have en off dag og pleje håndfladerne lidt, men kunne ikke holde mig fra en lille let omgang, vel nok for at straffe den manglende disciplin i centeret i går:

5 omgange (uden pause) af:

5 2-hånds kb sving 24 kg

10 highpulls 24 kb (5 på hver arm)

Skulle have haft lidt clean og KB squats ind over men kunne ikke cleane den op pga en hudafskrapning i højre hånd.

Link to comment
Share on other sites

Har du læst "Enter the kettlebell" eller "The naked warrior" af Pavel Tsatsouline?

- Dem har jeg lige bestilt, og er spændt på at læse.

Jeg har dem men har ikke læst dem endnu, jeg har dog kigget lidt i Enter the Kettlebell og træner sammen med en der er uddannet RKC under Pavel Tsatsouline, og skal selv over og prøve RKC på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor i verden er du fra?

Umiddelbart, virker det der RKC cert. lidt gakgak i min verden, dog er mit kendskab til uddannelsen ikke særlig dyb, men man betaler omkring 20k, for at blive instruktør i at svinge en kanonkugle med et håndtag. Prisen er i min verden komplet til grin omend det er en spændende form for træningen.

Når man skal prøve RKC, er det så under Kenneth Jay?

Link to comment
Share on other sites

Hvor i verden er du fra?

Umiddelbart, virker det der RKC cert. lidt gakgak i min verden, dog er mit kendskab til uddannelsen ikke særlig dyb, men man betaler omkring 20k, for at blive instruktør i at svinge en kanonkugle med et håndtag. Prisen er i min verden komplet til grin omend det er en spændende form for træningen.

Når man skal prøve RKC, er det så under Kenneth Jay?

Fra Thy i nordvest jylland.

Arhhhh 20k er måske lige lovligt, så vidt jeg er informeret svinger den fra 9000-12000 afhængig af hvornår du melder dig til. Kenneth Jay er Master RKC og er vist nok en af dem der rejser med Pavel rundt i verden til de forskellige RKC workshops.

Link to comment
Share on other sites

Fra Thy i nordvest jylland.

Arhhhh 20k er måske lige lovligt, så vidt jeg er informeret svinger den fra 9000-12000 afhængig af hvornår du melder dig til. Kenneth Jay er Master RKC og er vist nok en af dem der rejser med Pavel rundt i verden til de forskellige RKC workshops.

My bad, havde læst forkert med hensyn til prisen, dog synes jeg stadig prisen er dybt godnat, men så længe de har kunder, er der vel alligevel ikke noget videre dumt i det..

Link to comment
Share on other sites

My bad, havde læst forkert med hensyn til prisen, dog synes jeg stadig prisen er dybt godnat, men så længe de har kunder, er der vel alligevel ikke noget videre dumt i det..

Jeg har kun hørt godt om kurset og jeg synes da for et godt solidt kursus som RKC tilbyder så finder jeg prisen fin. Ja det er sikkert også en god forretning. Men meninger er selvfølgelig forskellige :-) Desuden laver man lidt mere en bare sving ;)

Link to comment
Share on other sites

vil da også lige melde mig i loggen, vil helt klart prøve at følge lidt med, selvom jeg ikk er så meget på mol mere.

Har iøvrigt både læst ETK og Naked Warrior, været til RKC, godt nok kun som hjælper og mødt KJ en del gange og ja han tager rundt med Pavel og de andre, skriver bøger om træning og lign.

Syns dog stadig en RKC certificering er dyr, men mest fordi jeg ikk kan se ideen i at man skal certifivceres, udover at Pavel skal tjene penge.

Men er spændende træning.

Link to comment
Share on other sites

vil da også lige melde mig i loggen, vil helt klart prøve at følge lidt med, selvom jeg ikk er så meget på mol mere.

Har iøvrigt både læst ETK og Naked Warrior, været til RKC, godt nok kun som hjælper og mødt KJ en del gange og ja han tager rundt med Pavel og de andre, skriver bøger om træning og lign.

Syns dog stadig en RKC certificering er dyr, men mest fordi jeg ikk kan se ideen i at man skal certifivceres, udover at Pavel skal tjene penge.

Men er spændende træning.

Bukker og takker for opmærksomheden :)

Jeg er så heldig at snakke med en RKCer dagligt, og jeg må da også indrømme at jeg mest ser min egen vision om at gennemføre RKCen som en personlig sejr, og ikke for at have papir på at jeg kan undervise folk i at bruge kettlebells :-)

Link to comment
Share on other sites

Dagens omgang

Let omgang sammen med de andre, da der var en del nye.

Opvarmning

3 runder uden pauser af:

1 min sjip

5 Kropshævninger

10 Pushups

15 bodyweight squats

Teknik

KB sving teknik, kørte snatch teknik istedet for.

Selve træningen

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 af

KB sving / KB snatch 24kg

Mens makkeren laver pushups ved siden af. Og skifter man og makkeren laver 10 sving mens man selv laver pushups og så fremdeles.

Til sidst 2 min planke øvelse.

-

Havde for meget overskud til sidst da vi gik op af stigen igen så lavede burpees istedet for pushups.

Link to comment
Share on other sites

Hvad hedder konceptet?

Ham der har opstartet det er endnu ikke nået frygtelig langt med det og det er derfor stadig i opstartsfasen og derfor vil jeg ikke røbe for meget om hans koncept uden hans egen accept. Men konceptet er kraftig inspireret af RKC systemet bare med nogle andre ting indover.

Link to comment
Share on other sites

Update d. 7/1 - 09

Desværre ingen træning i går eller i dag :( sidder og roder med noget eksamensopgave og tiden er derfor ikke til det. Så har rodet lidt med nogle forskellige træninger og andre små ting.

Træningen vender kraftigt tilbage i morgen torsdag :D

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for noget eksamen? Gym...?

HTX - noget der hedder Portfolio eksamen, skal jeg op til her d. 20 januar hvor jeg skal redegøre for mine evner indenfor ting som arbejdsformer, informationsøgning, formidling, videnskabsteori og mere.

Link to comment
Share on other sites

HTX - noget der hedder Portfolio eksamen, skal jeg op til her d. 20 januar hvor jeg skal redegøre for mine evner indenfor ting som arbejdsformer, informationsøgning, formidling, videnskabsteori og mere.

Det lyder som det vi kaldte AT på gymnasiet.. En syg eksamensform IMO

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som det vi kaldte AT på gymnasiet.. En syg eksamensform IMO

AT udspringer faktisk fra portfolio eksamen (så vidt jeg har fået at vide)

Fik faktisk tid til at træne idag - Dog var det længe siden så kunne godt mærkes på mine løft.

Opvarmning

1 min sjip

6 rope pullups

Dagens omgang

Dødløft 2x15 - 70 kg * undervurderede kraftigt hvor meget jeg var gået ned og der var kræfter til meget mere.

Bent Over Row 2x15 - 50 kg Fokus på teknikken.

Bænkpres 2x15 - 50 kg * Bliver aldrig hård til bænk med mine lange arme xD

Voyer Shrugs 2x15 - 40 kg hver.

Dips 2x15 bw

AB wheel / evil wheel / wheel of pain 2x15.

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag d. 8 januar 2009

Led under noget ømhed i Bryst og triceps...

Opvarmning

3 runder af

1 min sjip

5 pullups

10 pushups

15 bw squats

Kenneth Jay's - VO2 Max

Blev indtroduceret til Kenneth Jays VO2Max protocol idag... god damn han lever op til navnet Dane of Pain xD

Bestemmelse af kandence med 16 kg KB snatches, jeg stinker til at holde noget over hovedet i længere tid så 24eren blev droppet til fordel for en 16 kg.

Min kadence blev til 7, og så skal man så lave de 7 i en hånd på 15 sek, hvile 15 sek lave 7 i den anden hånd på 15 sek, hvile 15 sek. osv osv. Vi lavede 20 arbejdsrunder. Var godt smadret til sidst men der var lidt mere at give af, næste uge sætte vi det op til 30 arbejdsrunder.

Mave træning

2 runder på hver station.

En arms kb situp (ved ikke hvad det præcise navn er) 10 på hver side. 12 kg kb

20 hanging leg raises, har ingen anelse om jeg fik gennemført 20 hver gang for der var kø på den anden station så blev bare ved med at lave disse.

Der var en 3. station men der var for meget kø til at jeg gad spilde tiden med at vente.

Til sidst lidt udstrækning og så lige en enkelt turkish getup bare for spas.

Kommentarer til træningen

Er godt nok træt af at jeg ikke rigtig kunne gøre VO2Max testen med en 24er da jeg ellers altid træner med den og sagtens kan køre med den, det var udelukkende fordi vi skulle holde pause med den i toppen og det kunne jeg ikke blive ved med. Kan godt mærke at jeg måske skal sætte lidt fokus på noget OH pres / stabiliserings øvelser så jeg bliver stærkere til det.

Synes mave gik OK selvom den indeholdte hanging leg raises, hvilket jeg stinker til med mine absurd lange ben.

God hård træning. Jeg er ihvertfald godt brugt for idag.

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag d. 9 januar - 2008

Puha en dårlig omgang, var overhovedet ikke oplagt, motivationen var også helt væk og jeg ville bare hurtig hjem og have weekend. Og det kan tydeligt ses på mine elendige løft i dag.

Styrke

Squat 4x6 70 kg

Military Press 4x6 35 kg

Chins 4x6 bw

Finisher

Vægtstangs kompleks

Alle udført kun med OL stang (20 kg), da farten er vigtigere end kiloene.

10 dødløft

10 cleans

10 pushpress

10 Front squat

10 BOR

Skulle have haft 3 omgange, men tiden rendte fra mig så blev nødt til at springe de 2 andre runder over.

Link to comment
Share on other sites

Dagens omgang

Igen en lidt let omgang sammen med de andre, da der var en del nye.

Opvarmning

3 runder uden pauser af:

1 min sjip

5 Kropshævninger

10 Pushups

15 bodyweight squats

Teknik

KB sving teknik, kørte lidt forskellige 2 hånds og 1 håndssving da det venstre håndled ikke fungerede helt optimalt.

Selve træningen

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1,1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 af

KB sving (2 hånds / 1 hånds) 32kg

Mens makkeren laver pushups ved siden af. Og skifter man og makkeren laver 10 sving mens man selv laver pushups og så fremdeles.

Kommentar

Hold da op hvor var det dejligt at svinge med en 32. Det var endda ikke så hårdt som jeg havde regnet med, men der skal arbejdes lidt mere med at aktivt "smide" den ned igen i forhold til hvad jeg kan med en 24er.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag d. 13 Januar - Styrke

Opvarmning

1 min sjip

lidt pullups

Træning

Dagens omgang

Dødløft 7x3 - 95 kg Fokus på teknikken, har lidt problemer i bunden.

Bent Over Row 7x3 - 50 kg tidspres så skulle bare overståes relativ hurtig.

Bænkpres 7x3 - 65 kg

Dips 7x3 bw

Pavels ladder i strict pullups 3 stiger af 1,2,3

Note

Brugte aaaalllt for lang tid på dødløft teknik og blev derfor for presset af tiden til at lave det helt store, undlod desuden et par øvelser. Men rart nok at få kørt lidt dødløft teknik.

Link to comment
Share on other sites

Gøjl d. 14 januar 2009

Havde lidt ekstra der skulle brændes af i dag så valgte at lave noget let træning

1 km løb ned til centeret

5x5 strict pullups.

Lidt walking KB military presses og sving teknik.

5 runder af:

10 kb sving 24 kg

5 pullups

Afsluttede med 2 min sjip.

1 km løb hjem fra centeret

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share