Nok at spise?


KrisK
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt at der har været indlæg der ligner dette meget, men jeg synes alligevel ikke helt de passer, så jeg smider lige mit eget herind.

Jeg er 22 og har træner i 1½ år. Jeg træner 4 gange i ugen med et split program. I starten gik det fint med at tage på. Jeg tog 10kg på i løbet af det første år ca, men efter det er det gået lidt i stå. Jeg var godt klar over at jeg ikke fik nok at spise, så jeg fik snakket med en dygtig kostvejleder i mit center.

Hun gav nogle god råd mht. kost, protein, kulhydrater og at spise på de rigtige tidspunkter i forhold til hvornår jeg træner.

Nu vejledte hun mig godt, men det er altid godt med en second openion herinde fra :)

Min kost afhænger meget af hvornår på dagen jeg træner, men for det meste træner jeg ved 15-16 tiden.

Hvis jeg går ud fra at jeg træner kl 15, så ser min kostplan sådan her ud.

morgenmad kl 7: En skål havrefras og en banan. (kan ikke få så meget ned når jeg lige er stået op)

Mad kl 9: 4 stykker rugbrød + ½L mælk (leverpostej, kylling eller makrel)

Mad kl 12: 4 stykker rugbrød + ½L mælk eller vand (leverpostej, kylling eller makrel)

Mad kl 14: Noget til at stille sulten men heller ikke for meget så jeg ikke kan træne. Det er nok et par skiver rugbrød og lidt frugt.

Efter træning kl 16 Jeg tager lige en kakao og en banan efter træningen.

1-1½time efter træning (aftensmad): Jeg får altid kylling eller oksekød og tilbehøret variere lidt, men for det meste pasta + mælk eller vand

Efter aftensmad: Får noget rugbrød eller nogle boller.

frugt i løbet af dagen: Jeg får 4-6 stykker frugt i løbet af dagen

Det er sådan jeg spiser nu.

Jeg vil bare gerne høre efter om det er helt hen i vejret, hvis jeg gerne vil have mere muskelmasse og ikke en "dunk" ;)

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

tror du skal have en del mere, og gerne mere protein. sys heller ikke jeg kan spotte noget særligt indehold at umættede fedtsyrer. og det ser ud til du får bunkevis af kulhydrater, du kunne sagtens indtage mere protein og fedt. på bekostning af kulhydrater vis du altså tager på med dit nuværende indtag,

Edited by Bjerg
Link to comment
Share on other sites

Medmindre du spiser ret store mængder kød til aften, så ville jeg også mene at der mangler lidt proteiner. Hvis man siger 2g protein pr. kg. kropsvægt så skal du ligge omkring 150g protein pr. dag og det tal når du vidst ikke helt.

Og som Bjerg nævner, du kunne måske godt tilføje nogle flere af de sunde fedtsyrer. Du skriver at der ofte kommer makrel forbi dine 8 skiver rugbrød - det er super godt. Men lidt nødder, avocado, olivenolie e.lign. ville absolut ikke gøre nogen skade til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes ikke der mangler protein

Manden spiser 10 skriver rugbrød med kødpålæg + over en 1 l mælk + cacao + kød til aften + proteiner fra de vegetabilske kilder

Det skulle da hurtigt kunne ramme de 1,5-2g om dagen..

Hvad angår fedtsyrer får han en del gode fra rugbrødet, men ja en smule ekstra vegetabilske olie kilder ville nok ikke skade.

Benhård træning og tålmodighed er jeg overbevist om er keywordet i det her

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share