træning - flad mave


Hobbitten
 Share

Recommended Posts

sagen er den at jeg gerne vil prøve at træne lidt mere målrettet efter at få en fladere mave.

Har jeg forstået det ret, hvis jeg siger jeg skal lave mange reps helst uden vægt for at opnå det?

Udover kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke øvelser der er gode?

Mavebøjninger? de er kedelige.. Hvad er ellers godt?

Cykling?

Løb?

Udover det skal jeg selvfølgelig undgå at have for meget fedt omkring maven, men hvad kan jeg ellers fokusere på?

Link to comment
Share on other sites

Øvelse 1: Lig på ryggen helt udstrakt med armene strakte op over hovedet. Kig ned på dine tæer og foretag en rullende bevægelse, stadig med hænderne strakt over hovedet, og rør ved dine tæer med fingerspidserne.

(Opvarmning 8 gentagelser)

Øvelse 2: På ryggen. Bøj benene og lig dine arme på kryds over brystet. Pres tåspidserne ned under øvelse! Hagen på brystet så du ikke krummer i lænden. Nu skal op at røre og strække armene og røre med fingerspidserne på den anden side af dine knæer og tilbage ned igen. (gentag indtil lige før du mister pusten)

Øvelse 3: Du er netop færdig med øv. 2 og tager nu hænderne, ikke folde fingrene, om bag ved hovedet og laver traditionelle mavebøjninger helt op. Husk hagen på brystet og brug armene til at "kaste" dig selv op med hvis du er helt færdig. (5-6 gange)

skift imellem øv. 2 og øv. 3 så du laver 3 af hver.

Når du har fået luften begynder du helt stille og roligt på øv. 1 og sørg for at strække dig helt ud. Øvelse 1 er en mellem øvelse som strækker maven ud.

Så begynder vi at træne de skrå muskler.:

Øvelse 4: På ryggen. bøj benene. armene strakt over hovedet. hagen på brystet. Du løfter kroppen som normalt, men lige så snart kroppen er fri fra gulvet svinger du kroppen ud til hhv. venstre og højre skiftevis og sætter hænderne i jorden skråt bag dig selv. (8 til hver side)

Øvelse 5: På ryggen. Ene arm bag hovedet, den anden ud til siden. Bøj benene og læg nu det ene benet oven på det andet bøjede ben sådan at knæet på det ben som hviler er modsat den armen som du har bag nakken. Nu skla du føre din albue til dit knæ og ikke omvendt (8 til hver side)

Øvelse 6: på ryggen. løft så dine lår er lodret og dine underben vandret. Armene ligger ud til hver side. så roterer du underdelen af kroppen fra side til benene når jorden og op igen. (2x10 til hver side)

Øvelse 7: samme udgangsposition som øv. 6. Det her en statisk øvelse. Hvis dine lår er lodrette og underben vandrette vil du kunne mærke at det begynder at blive hårdt efter et stykke tid. Men bid tænderne sammen.

Stræk underbenene op i lodret og stræk tæerne op mod loftet i 5 sek. Pres tæerne ned mod dig selv i 5 sek. stræk igen og pres igen. Bøj underbenene igen til vandret og nu skal du op og røre under siden af dine hæle 5 gange.

LAD VÆRE MED AT LIGGE BENENE NED MEN HOLD DEM I UDGANGSPOSITIONEN :-)

gentag dette en gang mere.

Øvelse 1 og stræk godt ud.

Øvelse 8: Nu gælder det de irriterende nedre mavemuskler. På ryggen. stræk benene op imod loftet og forestil dig at der lige over dine ben hænger en bold som du skal op og prikke til. Små bevægelser. Lige løfte og så ned i et rimeligt tempo indtil lige før du mister pusten x 3

til sidst hvis du ikke er helt smadret så kør øvelse 2 til du har åndenød :-)

Udstrækning: Om på maven. op og støt på underarmene og kig op mod loftet og træk dig fremad imens du presser maven fremad. Du skulle helst mærke et godt stræk.

puha, nu er jeg helt træt i fingrene men tro mig.. det virker virkelig godt.

Mvh IRDZ

Skriv endelig om fremskridt eller om hvordan det føles hvis du vælger at prøve.

Link to comment
Share on other sites

sagen er den at jeg gerne vil prøve at træne lidt mere målrettet efter at få en fladere mave.

Har jeg forstået det ret, hvis jeg siger jeg skal lave mange reps helst uden vægt for at opnå det?

Udover kunne jeg godt tænke mig at høre hvilke øvelser der er gode?

Mavebøjninger? de er kedelige.. Hvad er ellers godt?

Cykling?

Løb?

Udover det skal jeg selvfølgelig undgå at have for meget fedt omkring maven, men hvad kan jeg ellers fokusere på?

Hvis der er fedt på maven skal det løbes og spises væk. Hvis maven skal styrkes og på den måde give smallere talje, så kig på sportsfyssen.dk's øvelses videoer. Boldøvelserne og stablitetesøvelserne er virkelig gode, men kræver noget øvelse!

Link to comment
Share on other sites

IRDZ

Jeg prøvede dit program, men det virkede ikke rigtigt for mig.

I øvelse 2 og 3 skal man gå helt op.. Der er nogen der siger at man ikke må gøre det, men jeg kan ikke helt se problematikken i det. Dog er det ganske enkelt ikke muligt for mig at løfte mig længere op end det punkt hvor det øverste af lænden slipper gulvet.......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share