Shake som natmad?


iksåkreativ
 Share

Recommended Posts

Hejsa...

Jeg har haft for vane, at drikke en protein-shake lige inden jeg lægger mig til at sove!, tænkte det var en fin ting, nu hvor kroppen ikke fik næring de næste 6 timer!, men så læste jeg på pakken at det geniale ved netop dette produkt, var at det er hurtigt optageligt!, det er vel ikke så godt????,

er der nogen der kan afkræfte ovenstående, eller komme med et godt foreslag til, hvad man ellers kan spise som "natmad"

forslag til "snaks" der er gode lige inden træning, er oxo meget velkomne!, jeg bliver fattig af at gå og købe protein-bars i mit center ;)

mvh Lars

Link to comment
Share on other sites

Normal proteinholdigt mad synes at være et oplagt alternativ. ½-1 liter skummetmælk indeholder også en del protein. Hvis det skal være i form af shakes, så kan man få noget proteinpulver der indeholder kassein protein (mælkeprotein). Det optages en del langsommere end valleprotein.

Snoopy har lavet en opskrift på proteinmuffins den står her.

Edited by Dillerman
Link to comment
Share on other sites

Diskussionen har været opppe og vende et par gange efterhånden. Valle-protein er ikke optimalt før man går i seng, da det som du selv skriver bliver optaget hurtigt. Et godt alternativ er Kassein (mælkeprotein), som optages noget langsommere. Jeg mener Getig forhandler det.

Det bedste ville egentlig være at hive en liter skummetmælk ned før man slukker lyset. Protein fordelingen er 20% valle og 80% kassein, en noget nær optimal fordeling. Problemet er blot at man kan være ret sikker på at skulle op og lade vandet i løbet af natten. :(

Link to comment
Share on other sites

Hej Igen!

problemet med at drikke en liter cacao mælk, eller spise et større måltid, er at jeg får utroligt svært ved at falde i søvn :(, er der ikke andre alternativer?

Hvis jeg skal holde mig på 2 g protein pr. kropsvægt, skal jeg have to shakes dagligt, hvor vil i anbefale jeg ligger dem?

mvh Lars

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg skal holde mig på 2 g protein pr. kropsvægt, skal jeg have to shakes dagligt, hvor vil i anbefale jeg ligger dem?

Om morgenen kunne du med fordel indtage en, da kroppen, som du selv er inde på, ikke har fået protein i adskillige timer og derfor befinder sig i en katabolsk tilstand. Derudover er det lige efter træning en god ide med en shake, da musklerne skal have noget at arbejde med.

Edited by sokr@tez
Link to comment
Share on other sites

problemet med at drikke en liter cacao mælk, eller spise et større måltid, er at jeg får utroligt svært ved at falde i søvn , er der ikke andre alternativer?

En dåse tun er godt. Det har jeg spist inden sengetid uden undtagelse de sidste 500 dage. Gerne sammen med en halv dåse anananas, et glas juice eller et glas mælk. Det fylder ikke det store, og ligger og optager i systemet hele natten. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share