Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 04/14/2017 in all areas

  1. 1 point
    Oksen fra Århus N

    Okse-loggen!

    Så har jeg været ude på første tur i `Bambino II´. Jeg må sige, at det er et godt og solidt fartøj. Meget retningsstabilt, og klarer de krappe søer fint. Vil ikke sige, at søen var decideret høj i dag, men det var da sådan, at vi kunne mærke, at vi sejlede. Ved 10-11 knob stamper den fint igennem søerne. Rart at konstatere, at jeg ikke har glemt at styre et skib. Hvis jeg bare var halvt så dygtig bag rattet i en bil! Men i hvert fald ser jeg frem til mange skønne ture på vandet!
  2. 1 point
    Joff

    Hjælp taber mig for meget!

    Der hvor det går galt er at du ikke har kompenseret i din kostplan for den øgede aktivitetsmængde som cyklingen giver. Nu spørger jeg lidt dumt, men hvorfor har en fyr på 20 som er tæt på undervægtig en kostplan, (med mindre at det er for at sikre at du får kalorier nok)? Hvis du kan så spis efter din appetit, den er ofte det bedste redskab og der er ikke nogen grund til at problematisere sin kost med en kostplan og kalorietælning, hvis ikke at man har et vægtproblem. Hvis du får grøntsager og fibre nok nok, så er det uden den store betydning for dig og din sundhed hvor de sidste 2-400 kalorier kommer fra. Hvis du som don skriver har problemer med at spise nok, så vælg noget som er meget energiholdigt, protein, kulhydrater og/eller fedt. Eller vælg at spise et stykke rugbrød ekstra, et stykke knækbrød, og noget ekstra til aftensmad etc, så du fordeler det ud over dagen.
  3. 1 point
    jjdenmark

    Personlig træner Odense?

    @salt Jeg tror mange læser denne tråd via Google, hvor den kommer frem, når der søges efter "Personlig træner Odense". Så det er vel okay, at komme med en relevant henvisning selvom tråden er 3 år gammel. Nu kender jeg ikke selv nogen fra Odense, men Fortius Fitness har da et center i Fredericia, det kunne da også være en mulighed for nogen.
  4. 1 point
    don155

    Vil gerne tabe ca. 30 kg.

    Der er mange fine tråde på nettet til dette emne, tjek sitet her og evt det konkurrende danske site om "krospbygning." Sitet her har også et par artikler der er værd at bruge tid på. Mit umiddelbare råd er læs og studer emnet, og tag dig god tid. Undgå at gøre projektet til noget med kickstart og fem uger til strand form etc. Det kommer til at være en livsstil og en dagligdag i forhåbentlig mange år frem. Det skal være en dagligdag du kan holde ud og være glad for. Så lær at lave mad, og få gode vaner i køkken og supermarked. Det tager tid, men er værd at lære. Der er go grund til at tænke på det her, som noget om vaner og dagligdag, du lige såstille ændrer i den rigtige retning, med små skridt( som forøvrigt er navnet på Per Brændggards koncept.) Det ærgrer mig du er ked af at træne, og har en oplevelse af ikke at være velkommen. Der er så mange måder at bevæge sig på, og så mange mennesker oplever masser af glæde frem for sure pligter ved det. Langt de fleste af gevinsterne i en folkesundhedskontekst: undgå at dø tidligt, undgå at være dårlig for mange år inden man kradser af, evne til at lege med børnebørn + evne til selv at tørre sig røven når man bliver gammel... Disse gevnster skal der ikke så meget til at indløse, og om det er dans, mountainbike, boksning eller havearbejde er ikke så afgørende. Klø på, og go vind med projektet.