RuneB

Medlemmer
  • Content count

    2,185
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Everything posted by RuneB

  1. So u say u cant gain weight

    I finally asked him one day how he did it. "You mean I never told you the secret to gaining weight? Come outside and I'll fill you in." Now remember, we're at Westside Barbell. And this guy wants to go outside to talk so no one else can hear. Think about that for a minute. What the hell is he going to tell me? This must be some serious shit if we have to go outside, I thought. So we get outside and he starts talking. "For breakfast you need to eat four of those breakfast sandwiches from McDonalds. I don't care which ones you get, but make sure to get four. Order four hash browns, too. Now grab two packs of mayonnaise and put them on the hash browns and then slip them into the sandwiches. Squish that shit down and eat. That's your breakfast." At this point I'm thinking this guy is nuts. But he's completely serious. "For lunch you're gonna eat Chinese food. Now I don't want you eating that crappy stuff. You wanna get the stuff with MSG. None of that non-MSG bullshit. I don't care what you eat but you have to sit down and eat for at least 45 minutes straight. You can't let go of the fork. Eat until your eyes swell up and become slits and you start to look like the woman behind the counter." "For dinner you're gonna order an extra-large pizza with everything on it. Literally everything. If you don't like sardines, don't put 'em on, but anything else that you like you have to load it on there. After you pay the delivery guy, I want you to take the pie to your coffee table, open that fucker up, and grab a bottle of oil. It can be olive oil, canola oil, whatever. Anything but motor oil. And I want you to pour that shit over the pie until half of the bottle is gone. Just soak the shit out of it." "Now before you lay into it, I want you to sit on your couch and just stare at that fucker. I want you to understand that that pizza right there is keeping you from your goals." This guy is in a zen-like state when he's talking about this. "Now you're on the clock," he continues. "After 20 minutes your brain is going to tell you you're full. Don't listen to that shit. You have to try and eat as much of the pizza as you can before that 20-minute mark. Double up pieces if you have to. I'm telling you now, you're going to get three or four pieces in and you're gonna want to quit. You fucking can't quit. You have to sit on that couch until every piece is done. And if you can't finish it, don't you ever come back to me and tell me you can't gain weight. 'Cause I'm gonna tell you that you don't give a fuck about getting bigger and you don't care how much you lift!" Did I do it? Hell yeah. Started the next day and did it for two months. Went from 260 pounds to 297 pounds. And I didn't get much fatter. One of the hardest things I've ever done in my life, though.
  2. Ondt i lysken ved at squatte?

    fedt. godt at hører du fandt en løsning
  3. Ondt i lysken ved at squatte?

    fame... folk belaster typisk deres hoftebøjer mere af at squatte flot... så tit skal man gå den anden vej i en periode. en overgang fik jeg fanget nogen gode ques til at lære folk at squatte hurtigt..folk blev bare lyske skadet af det.. så nu lære jeg folk at squatte langsommere
  4. Ondt i lysken ved at squatte?

    det er svært at sige noget klogt om når jeg ikke har undersøgt dig.. jeg har desværre ikke mulighed for at komme til odense
  5. Ondt i lysken ved at squatte?

    Hej Kid Det er meget normalt. Jeg har hjulpet en del med at komme over problemerne. Det er ikke synderlig svært. Bor du i Kbh området har jeg mulighed for at hjælpe dig mod betaling. skriv en PM
  6. Konditionstræning

    Ok har ikke læst bogen. men det du skriver giver langt bedre mening end det tidligere beskrevet: interval hverdag "Det der kendetegner alle disse atleter er, at de primært arbejde i det aerobe effekt område (4-8 minutter), men også er afhængige er en meget høj aerob kapacitet. Derfor man skal både træne langt og langsomt og kort og hårdt, ligemeget hvilket form for udholdenhedsport man dykker. " et mellemdistance løb tager under 4 min.
  7. Konditionstræning

    langsom konditionstræning stimulere ikke kun til udholdenhed (oxideringen af fedt). Ellers håber jeg da de fleste 1500m løber drop en del af deres mængde træning
  8. Konditionstræning

    Teddy du bruger begrebet anaerobe træning forkert. Men lad nu det ligge At Eskildens tjener lidt håndøre på at sælge hans "viden" omkring konditions træning ændrer vel ikke på den grundlæggende emperi og forsking: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24550842
  9. Eddie hall trækker de 500!

    jeg tror iøvrigt Eddie lidt indirekte hentyder til mængden af overspisning og steriode forbrug i forhold til helbred
  10. Eddie hall trækker de 500!

    der ser sku rigelig tungt ud i toppen
  11. Aerob træning

    Kredsløb = aerob. Ja Nej aerobtræning er ikke træning hvor der involvere ilt.. det er nogen specifik intensiteter. Hvori energi produktion primært ske med ilt tilstede... Troller du? Det er tredje gang jeg svar på det. Og hvad så det ikk giver mening får dig at tabata forbedre en aerobt.. sådan er det bare. Aerob angiver et speciel intensitet tid og pause forhold med nogen specifik reaktion i det stor og lille kredsløbet, i muskelcellen, leveren etc. Du kan ikke bruge pulsreserven til at vurdere den anaerobe intensitet. Den er ene og alene gavnlig ved aerob træning. Så derfor er % af pulsreserven ikke dækkende. Når jeg lavere program til fodboldsspiller bruger jeg begrebet MAS.. (maximal aerobic speed).. men det fungere ikk til en bokser f.eks. der både bokser, cykler, sjippere, springer, sprinter, kaster og løbere. Prøv evt at søg på dan baker og MAS. Aerob lav intensitet er ved 50-70% af pulreserven. Nogen bruger udtrykt easy pace (jack daniels), andre LSD (long slow distance) Aerobe moderat 70-90%. Også kaldet anaerobe tærskel træning. Aerobe høj intensiv 90-100%. Vo2max intervaller. Er repetetions aerob eller anaerobe træning? Lav intensiv og aerobe lav intensiv er det samme. Jeg var bare doven Nej det kan jeg forstå.. og det har jeg så forklarede dig over flere gange. Tak for snakken.
  12. Aerob træning

    nej interval træning kan ikke kategorisere til bare at være aerobe træning. Det har jeg lige brugt en masse tid på at tydeliggøre? Og man kan desværre ikke beskrive målet fordi.. effekt af den givende træning vil være afhængig af konteksten. F.eks. følgende øger din vo2max - Anaerobe tolerance træning - Aerob lav intensiv - aerobe moderat intensiv - Aerob høj intensiv. Begreberne beskriver noget omkring pause/tid/intensitets forhold. Det er derfor man bruger det. Hvis jeg bygger et program op med en lineær periodisering kunne det se sådan ud i min macro cyklus: Periode 1: aerobe lav intensiv Periode 2: aerobe moderat intensiv Periode 3: aerobe høj intensiv Periode 4: anaerobe tolerance træning. sådan ser det dog sjældent ud i praksis. En periodisering til en bokser jeg lige har lavet så sådan ud Periode 1: Dag 1+4: Lav intensiv Dag 3: Moderat intensiv Dag 6: høj intensiv Periode 2: Dag 1+4: aerobe høj intensiv Dag 3: aerobe lav intensiv jeg bruger altså begreberne fordi det beskriver en ramme får hvad der skal ske i perioden.
  13. Aerob træning

    cirkeltræning/crossfit er kombineret styrketræning og konditionstræning. effekt vil være afhængig af pause, intensitet og arbejdstid. Samt graden og tiden af afklemning af blodkarende. Noget af det smart ved nogen crossfit øvelser er at der er perioder hvori musklen ikke er underspænding så det kan komme ilt til. Mens man f.eks. i de fleste bb øvelser forsøg at undgå blodtilførslen (tænk okklusions træning). Crossfit aerobe træning: burpess, romaskine, thrusters - AMRAP i 20 min Crossfit anaerobe tolerance træning: “Amanda”9-7-5Muscle UpSquat Snatch (135#/95#) Kredsløbstræning er dækkende for aerobe træning. Anaerobe træning involvere i den forstand ikke kredsløbet Altså bare fordi et par gutter på et træningsforum ikke forstår et begreb er det jo lige med at begrebet er nytteløst.
  14. træningsprogram til nybegynder

    no one gets the ironi?
  15. Aerob træning

    jeg kan se du bruger laktat-tolerance træning forkert.. måske er det der den forvirre der er stor forskel på: anaerobe tærskel træning (dit tempo på en 10km) anaerobe tolerance træning (dit tempo på en 400-800m) 1. det hedder anaerobe tærskel, fordi når man når et vist punkt/hastighed vil mængden af mælkesyre i kroppen begynder at stige exponetielt. Man løber ved anaerobe tærskel træning lige under denne tærskel. 2. Anaerobe tolerance træner man med stor akkumulations af mælkesyre i kroppen og ønsker at forbedre evnen til mentalt og fysisk at håndtere denne meget stor mængde mælkesyre i kroppen
  16. Aerob træning

    nej anaerobe produktions træning er ikke aerobe træning Terminologien skal guide til en fælles forståelse. Det du siger svar til at sige at en jogge tur er en styrketræning, fordi man jo bære ens egen vægt. Det ville bare skabe mere forvirring at kalde en jogge tur styrketræning. "nå hvad indeholder dit program" 10 min styrketræning i form af jog, aerobe træning i form af squat dødløft og bænk, og til sidste 3x1000m alactid interval.. øøhh hvad man kan fint have en overordnet betegnelse for aerobe træningsmetoder. Hvorfor skulle man ikke det? hvad mener du med intervaltræning? du får det til at lyde som intervaltræning er en selvstændig træningsmetode?
  17. Aerob træning

    Aerob training metodes er en helt fin betegnelse. Interval kan være: moderat intensiv aerobe (Anaerobe tærskel træning) høj intensiv aerobe Anaerobe tolerance Anaerobe production hurtighedstræning (hvis man skal citere DIF hæfter, der findes selvfølgelig en masse terminologi og nuancere her). MAximal aerobic speed kan forklare det meget godt: Den hastighed du kan løbe på når du rammer din Vo2max svar til din maximal aerobe hastighed. Løber du ved 80% af den lavere du Anaerobe tærskel træning eller moderat intensiv træning Løber du +100% af den kategoriseres det som mere og mere anaerobe træning. Du kan løbe hurtigere end din vo2max. Det kunne f.eks. være anaerobe tolerance træning f.eks. Anaerobe tolerance pas for 400m løbere: - 5x250m løb med 3 min pause (ca.35-40 sek løb) - ved +100% af din maximal aerobe hastighed. Tæt på din maximal sprint hastighed Aerobe høj intensiv pas for 5000m løbere: - 5x3 min med 2-3 min pause. eller 4x4 min med 2-4 min pause - ved 90-100% af din maximale aerobe hastighed. hvad du kan løbe en 5km på Anaerobe production pas til 100m løbere - 6x120m med 4 min pause (ca. 15-20 sekunders løb) - ved +100% af din maximal aerobe hastighed, tæt på din maximal sprint hastighed Anaerobe tærskel træning til 10km løbere - 4x16 min med 5 min jog pause, - 75-90% (typisk 80-85%) af din maximal aerobe hastighed. Hvad du kan løbe en 10km på Hurtighedstræning til 60m løbere - 10x30m med 1 min pause - maximal sprint. Over +100% af den maximal aerobe hastighed. Tabata er f.eks. anaerobe tolerance træning. Da den ligger på 170% af ens watt max på en ergomentercykel
  18. træningsprogram til nybegynder

    og husk det er afgørende at du går fra 70 til 67,5 i uge 5. Ellers failer du hele programmet.
  19. Nørd log

    Opvarmning Løb 5 min mave/ryg/liggende rotationer Tom stang Ol squat (paused og bounce) Træk DL mobilitet Træk balance Træk fra hæng tid: 20 min Ol squat 5X85 3X75 3X75 3X75 3X75 3X75 3X75 3X75 3X75 p: på minuttet. skal holde mig tilbage på hælene som altid usymmetrisk set forfra pågrund af min benlængde forskel En lille smule extension smerter, formentligt fordi jeg har båret rundt min på datter hele weekenden. no worries Et bens træning Overhead lunge 30 kg Overhead isometrisk lunge 30 kg Step ups og lidt single leg squat fra box Hanging leg raise 8 X 6, BW semi strakte ben Dagens artikler: Assistede jump training. "Research on Assisted Jump training suggests improvements in performance are seen as a result of increased of take off velocity" http://www.elitetrack.com/blogs/details/4556/ "During fatigue, the authors found that the ankle and knee reduced their contribution, while the hip moments increased its participation. This study agrees with our observations, and those of our partners that are using the force plate technology. For example, Kansas Basketball, has found RATE to be reduced during periods of heavy training or competition. These observations occur because the RATE of force is predominantly achieved by the ankle and knee joints". http://www.spartascience.blogspot.dk/2013/01/how-to-reduce-fatigue.html LOL en idiot! Kom igen Eric Cressey http://www.ericcressey.com/5-lose-fat-gain-muscle-get-strong-move-better-31 Her er hvordan man undgår at blive en bedre! http://www.flotrack.org/coverage/249744-Workout-Wednesday-Season-7 Endnu mere BS.. stop nu Crossfit! http://breakingmuscle.com/crossfit/it-s-crossfit-and-it-s-going-hurt "Results of training studies comparing power and strength training show that the most effective training method is contingent on the relative strength of the athlete. For example, in a study using relatively weak athletes who had an average 1RM squat of 1.3 times body weight, 10 weeks of either power or heavy strength training produced similar power improvements. Neither method was found to be significantly better for increasing power because the athletes were relatively untrained and will therefore respond to a wide range of stimuli. A second study compared the effect of power training in relatively strong athletes with an average 1RM squat of 1.9 times body weight and weak athletes with the average 1RM squat of 1.3 times body weight. Results showed that although both the strong and weak groups did the same power training, the stronger athletes had a much larger improvement in power output. " http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/966/Boost_Performance_by_Knowing_How_to_Boost_Power.aspx Participants in the study were trained college-aged women with previous athletic experience. There was a control group that only performed two 100-meter sprint tests, with 9 minutes rest in between. A treatment group performed two 100-meter sprint tests with the first one acting as a baseline time. Then they performed one set of four of a 4RM half back squat, rested nine minutes and ran the 100-meter sprint. Performing the pre-activation squats resulted in significantly faster 100-meter times with the treatment group averaging .20 of a second faster than their baseline times. The control group had no change in performance between the two tests. http://www.charlespoliquin.com/Blog/tabid/130/EntryId/876/Tip-254-Get-Faster-Increase-Sprint-Performance-with-A-Heavy-Complex-Warm-up.aspx
  20. Nørd log

    KSK, lørdag High bar, DYBT! 5x100, 3ct 3x100, 3ct
  21. Kiropraktik til korrektion af nakkehvirvler til S-form?

    Vores holdning kan ændres. Det er der ok evidence for og plausible forklarings modeller Og røntgen kan dokumentere dette. Er der også fin evidence for og forklarings modellen er ligetil. Man kan se det.... røntgen billeder kan ikke forklarer hvorfor du har ondt. Det er der ok evidence for og plausible forklarings modeller din holdning kan ikke forklarer hvorfor du har ondt. Det er der ok evidence for og plausible forklarings modeller det er et normalt fænomen den holdning du beskriver. der er plausible forklarings modeller der kan sætte sammenhæng imellem din problemer i bænk og din smerter. Men det er langt fra lineært. OG er ikke tilstrækkelig evidence i den retning.
  22. Nørd log

    Hvidovre Low bar, bælte 1x120 1x130 (rigtigt godt, skulle være stoppet her og gået efter noget mere volume) 1x140 PR 2x120, paused 3 sek 1x120, paused 3 sek Bench, TG, CG 5x80 5x85 (med idiot spotter der sat en finger på og mener han ikke hjalp specielt meget. Åh gå hjem og skyd dig selv!) Barbell row, med hip drive 5x60 5x70, 5x80 3x50m sprint (ikke maks fart), med jog tilbage.
  23. Nørd log

    KSK High bar squat ( i kondi sko. OMG) 6x2x110 (både med og uden pause) Bænk, tommeltot 1x5x80 3x3x85 DL 3x140 (krumryg) 2x3x120 (vl stil) CG pulldown 3x10 ramping
  24. Nørd log

    Hvidovre Front squat 1x4x80kg 1x3x70kg Bænk, raw, lillefinger 1x80 1x85 1x90, komme lidt for hurtigt op, - meget teknisk, var helt flad af opspænd. Det er ok løft da det er med smaller greb end hvad jeg er glad får
  25. Nørd log

    KSK Press 2x5x50kg, meget nemt Snatch grib dl, 3x5x80kg. Det var lidt en rodet omgang leg. Mening var at ramme lårbasserne. Det lykkes nogenlunde Barbell row 2x10x60kg. Lidt for meget hip drive. variation af pulldown. Leg med lats aktivering. +10reps