Træningshjernen

Medlemmer
  • Content count

    173
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Træningshjernen reacted to CloudHands in hst program   
    Hej Toto
    Der er selvfølgelig mange måder at svare på, nogle mere høflige end andre. Personligt vælger jeg oftest selv svar der hælder mod den høflige ende af spektrummet... Meeeeen jeg synes nu at Kaoshjertes svar egentlig er ret morsomt, set i lyset af dit eget oprindelige indlæg.
    Kaoshjertes svar forsøger at bruge den måde du selv formulerede dig på i dit oprindelige indlæg til at vise dig, hvorfor at spørgsmålet du stiller enten er dårligt formuleret eller slet og ret dumt. Du skrev:
    Hvortil Kaoshjerte svarede:
    Fremhævelserne er mine.
    Det kræver ikke meget surfen rundt på MOL for at finde en masse gode artikler om styrketræning, samt gode forslag til og diskussioner omkring træningsprogrammer. Set i lyset af tilgængeligheden af godt materiale her på MOL virker det på de fleste (mig inklusiv, selvom jeg synes jeg er ret god til at se gennem fingre med det) temmelig dovent og ugideligt, at starte ud med at spørge om du kan få et HST program, som ikke er det alligevel, fordi du ikke lige gider at lave 15 gentagelser af en øvelse i 14 dage. Så det handler altså om den attitude vi kan læse ud af dit indlæg.
    Så Kaoshjerte ville gerne svare fornuftigt og hjælpsomt på dit indlæg, men da du lader til at ville lade alle andre lave arbejdet for dig (jeg ved ikke om du reelt set synes at de skal gøre det, men sådan virker det på dit oprindelige indlæg) så er lysten til at hjælpe temmelig begrænset.
    ---
    Hvad angår HST og det at du ikke gider at tage de 15 reps i løbet af de første 14 dage, så må du, som der allerede er blevet sagt, bare bide tænder sammen og stramme ballerne. Der er en mening i galskaben og HST er et ganske udmærket og gennemprøvet program, som en nybegynder VIRKELIG ikke behøver at lave om på. Vælg et simpelt program og hold dig til det indtil at du har en solid grundform. Don't fuck around.
    Hvis du ikke gider HST på grund af opstartfasen, så vil du stort set ikke kunne lide et eneste begynder program deruden. Når det er sagt, så vil jeg da foreslå dig at tage et kik på MaxPowers tråd om styrketræning Begynder - start her og personligt er jeg ret fascineret af Starting Strength med Mark Rippetoe.
    Jeg har kørt "The Big Four" (squat (5x5x115), bench press (5x5x75), chin-ups (rows) (5x5x80) og dødløft (5x5x90 *rygskade)) i 4-5 måneders tid nu og skal til at begynde på Starting Strength regimet nu. Jeg er nødt til at starte på en hel del lavere vægt end jeg reelt set kan trække for at følge programmet, men jeg gør det i tillid til at den progression, jeg vil mærke bagefter er langt bedre end med mit eget program, som i lyset af SS er ganske uambitiøst.
    Hvis du meget gerne vil køre et program med 6-10 gentagelser, så har MOL et lige her Essensen af et godt styrketræningsprogram.
    Alt det her er noget du med et minimum af indsat kunne have fundet, hvis bare du havde gidet.
    Så Toto... Lav lidt mere research, lyd som om at det rager dig når du spørger og kom i gang med at flytte noget jern.
    God vind og spørg endelig igen, hvis du har et spørgsmål om din træning og dit program.
    Mvh Cloudhands :)
  2. Like
    Træningshjernen reacted to RuneB in Træning 2x dagligt   
    Styrkeprogram afhænger af udgangspunkt.
    Bedst er store øvelser: squat, dødløft, bænkpress, seatet row, chin ups
    10-15 reps * 3 egner sig ikk så godt til dødløft.
    men mindre kan også gøre. F.eks. maskiner øvelser eller nemmere varianter.
    Det er mest squat + dødløft der giver problemer. Hvad er dit udgangspunkt
  3. Like
    Træningshjernen reacted to RuneB in Træning 2x dagligt   
    Forslag til program
    Veksle mellem 2-3 cardio aktiviteter. Undgå løb, high impact aerobics.
    1
    a. Cardio, intensitet 70% af HR, 20 min
    b. Styrke. Fullbody. 5-6 øvelser, .
    2.
    a. Cardio, intensitet 70% HR, 20 min
    b. Cirquit (planken, ryg (som i lette høj rep hypers), air squat, sideplanke, glut bridge (singel leg), reverse lunge.
    b. Cardio (10 min opvarmning, 20 min opvarmning, udstræk, intensitet henholdvis 70% og 85%
    3,
    a. Cardio, intensitet 70% HR, 20 min
    b. FRI
    4, Gentag dag 1
    5. Gentag dag 2
    6.
    a. Cardio 70% HR, 20 min
    b. FRI
    7. FRI
    Progrediere cirquit:
    30 > 45 sek > 60 sek
    3 > 4 > 5 runder. øger du med en runde nedsættes tid med 15 sek. Øge skiftevis tid eller runder.
    Progrediere morgentræning:
    med 10% per uge. når du til 45 min skal du variere programmet til noget andet.
    Progrediere styrketræning
    3 * 10-15 reps. progrediere vægt når du kan tag 15 reps.
    Efter 8 uger: tilføj 3-4 iso øvelser til dag 2, efter cirquit
  4. Downvote
    Træningshjernen got a reaction from venaN in Mindske BMI   
    E det bare mig eller lyder det dybt psykotisk at ville tabe 12 kg i væske.. For fannden du er jo halvejs til himmerige før du træder op i ringen..
  5. Downvote
    Træningshjernen got a reaction from MaxPower in Styrketræning med mål at hypertrofere   
    Til Rune B: Jeg håber ikke du synes jeg er arrogant, men jeg ved faktisk rigtig meget om det jeg spurgte til selv, Så egentlig var mit motiv for at spørge herinde, at jeg ville se hvor kompetent hjælp man faktisk kan få herinde. Et lille eksperiment kan man kalde det. Det var lige så meget for at vide om jeg kunne anbefale folk at søge hjælp herinde. Jeg har gjort det samme i andre tilfælde, hvor resultatet har været liidt ved siden af efter min mening.
    Mange tak for svarene alle sammen :)
  6. Downvote
    Træningshjernen got a reaction from MaxPower in Styrketræning med mål at hypertrofere   
    Til Rune B: Jeg håber ikke du synes jeg er arrogant, men jeg ved faktisk rigtig meget om det jeg spurgte til selv, Så egentlig var mit motiv for at spørge herinde, at jeg ville se hvor kompetent hjælp man faktisk kan få herinde. Et lille eksperiment kan man kalde det. Det var lige så meget for at vide om jeg kunne anbefale folk at søge hjælp herinde. Jeg har gjort det samme i andre tilfælde, hvor resultatet har været liidt ved siden af efter min mening.
    Mange tak for svarene alle sammen :)
  7. Downvote
    Træningshjernen got a reaction from MaxPower in Styrketræning med mål at hypertrofere   
    Til Rune B: Jeg håber ikke du synes jeg er arrogant, men jeg ved faktisk rigtig meget om det jeg spurgte til selv, Så egentlig var mit motiv for at spørge herinde, at jeg ville se hvor kompetent hjælp man faktisk kan få herinde. Et lille eksperiment kan man kalde det. Det var lige så meget for at vide om jeg kunne anbefale folk at søge hjælp herinde. Jeg har gjort det samme i andre tilfælde, hvor resultatet har været liidt ved siden af efter min mening.
    Mange tak for svarene alle sammen :)
  8. Like
    Træningshjernen reacted to venaN in Fedt -> Muskler   
    Det er nu ikke helt korrekt. Du får ikke større muskler bare fordi dine proteindepoter er i overskud, så simpelt er det nu ikke. Hvis det var så simpelt, tror du så ikke der ville være flere der gjorde det på denne måde?
    Den "superkompensation" der foregår under hypertrofi, går kun igang hvis din krop er i overskud, da det ikke er en livsnødvendig proces. Det er nærmest umuligt at kordinere et overskud, så det præcis svare til du kun opbygger muskelmasse. Så fedt vil være umuligt helt at undgå.