Athlete X

Medlemmer
  • Content count

    2,814
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Everything posted by Athlete X

  1. Denne tråd er ment, som en hjælp til dem, som måtte være i tvivl om hvorvidt de løfter med en fornuftig teknik i en given øvelse. I kan uploade jeres videooptagelser fra mobiltelefonen eller camcoderen til YouTube - Broadcast Yourself. Dernæst vil forummets brugere byde ind med feedback og eventuelt helt konkret vejledning til hvorledes situationen må gribes an.
  2. Træningsjournal X

    Først og fremmest velkommen til min logbog. Intentionen med denne logbog er ikke at komme med detaljerede beskrivelser af mine daglige træningspas, det gider jeg ikke. Formålet er at uploade film og billeder fra min træning og så en gang i mellem fortælle lidt om hvad jeg har lavet af træning på en given dag. Billeder og video fra træning bliver nu en smal sag eftersom at jeg har erhvervet mig en ny smart telefon med video og stilbillede kamera i med mulighed for direkte upload til fx MOL. Eftersom dette ikke er off-topic vil jeg gerne bibeholde en hvis anonymitet og jeg beder derfor folk, der kender mig om ikke at tiltale mig ved fornavn (og selvfølgelig efternavn). Jeg er ej heller interesseret i at folk spørger ind til fremtidsplaner, coaching status osv osv. Jeg vil hjertens gerne besvare disse personlige spørgsmål men lad det blive over PM, MSN, Facebook, whatever. Status: In-season og skadet. Væltede for tre uger siden og landede lige på en knogle placeret i min venstre skulder. Knoglen gør fortsat ondt og jeg kan endnu ikke sove på min venstre side. Det går fremad men meget langsomt. Jeg har 100% bevægelighed i skulderen men ved hurtige sammentrækninger, i et plan hvor min venstre arm er inde foran egen krop, mærker jeg smerte i knoglen. Lidt irriterende skade men der er heldigvis kun tale om et meget hårdt slag og ikke en decideret længerevarende skulderskade. Mine skuldre er under normale omstændigheder sunde og raske. Bottom line, skulderen skal have mere tid at hele i, tid er dog imidlertid hvad jeg ikke har så fra næste uge suiter jeg op igen med smertestillende indenbords. Jeg er tynd og slap på samme tid så forvent ikke video materiale af mig, der løfter sekshundredetusinde pund over hovedet. Det sker ikke. Min styrke er klart min atletiske evner og min adræthed. Athlete X
  3. Min logbog

    18. marts 2011 Mitokondriel biogenese (type II fibre) (mobilisering af konkurrende øvelse) 1) 5 sek. rebounds med medicinbold 2) 20 meter unloaded prowler sprints x 35 x 30-45 sek. pause. Min achillessene er stille ved at komme sig. Jeg er så småt begyndt at kunne løbe normalt igen så længe jeg er påpasselig og gennemgår en masse specifikke øvelser hvor jeg får sat gang i blodomløbet i læggen og i anklerne. Jeg burde være i gang med overgangen fra alaktisk power til alaktisk kapacitet men eftersom at achillessenen er det vigtigste at få i orden lige nu har jeg måtte regulere programmeringen således at træningen ikke helt er optimal i forhold til at sæsonen nærmer sig men optimal i forhold til at der skal tages hensyn til achillessenen. Jeg vil skyde på at jeg er klar til at sprinte igen med 100% intensitet men vælger at give benet to uger ekstra for at være på den sikre side.
  4. Min logbog

    Mit nye træningsforløb startede forleden. Jeg er godt på vej mod 95 kilo i kropsvægt. Jeg kan love jer for at jeg over sommerperioden vil fremvise latterlige hurtige tider på track banen og imponerende vertikale spring. Selvom jeg cutter ned til 95 er jeg fortsat muskuløs. Jeg er bygget ret spinkelt fra naturens side så render åbenbart ikke rundt med så meget knoglevægt. Der er folk herinde der er omkring min højde og min vægt med langt lavere fedtprocent men som dog alligevel ikke har nær så meget muskelmasse eller styrke som jeg har. Som sagt er jeg ret spinkel over ankler, livet, håndled osv. Faldt tilfældigvis over denne her: http://www.defrancostraining.com/ask-joe.html Hvis folk læser ovenstående link vil jeg gerne gøre opmærksom på at Joe Defranco's metoder repræsenterer ALT hvad Charlie Francis hadede. Ham og Charlie Francis er absolutte modpoler. Det er derfor en hån mod Charlie's arv når han skriver således: Mike Guadango lancerer snart en ny side hvor ham og jeg vil skrive Q&A omkring sports træning (og også ernæring i Mikes tilfælde). Målet er at kunne præsentere et alternativ til alle de misinformerede trænere og atleter.
  5. KongKents LOG

    At skære slik, hvidt brød, kage osv. fra er det helt rigtige sted at starte. Med din kropsvægt i betragtning og såvidt jeg husker en historie med halvdårlige knæ samt din ringe fysiske form ville jeg ikke råde dig til at løbe 4 km. Sådan skal du aldrig have det når du træner. Aldrig. Start ud med steady state aktiviteter og korte tempoløb på GRÆS.
  6. Min logbog

    Igennem de sidste mange måneder har jeg modtaget et utal af henvendelser fra folk der er interesseret i min korrespondance service - imidlertid har samtlige af disse henvendelser haft dét til fælles at interessen er smuldret så snart jeg har opgivet prisniveauet. Da jeg egentlig bruger ret meget tid på at besvare disse henvendelser vil jeg kort adressere en række fakta vedr. min service således jeg undgår at spilde unødvendig tid på dette i fremtiden. Min service kostede indtil for et par uger siden 1000,- per måned. Denne pris inkluderede følgende. ErnæringsvejledningProgrammering af samtlige træningskomponenter.Jævnlig in-real-life coaching ved fremmøde i Helsingør atletikklub.Mulighed for at kontakte mig alle døgnets lyse timer og med et forventet tilbagesvar på oftest under 1 time. I min verden er 1000,- for ovenstående ekstremt billigt. Omend andet, da dette ud af de nok 50 henvendelser jeg modtog kun resulterede i én klient besluttede jeg mig for at øge prislejet til 1500,-. Dette på baggrund af at det nok alligevel ikke betyder noget om min service koster 1000 eller 1500 for den person der oprigtig er interesseret i min service. Så på sin vis assisterer prisøgningen samtidig i en frasortering af folk jeg egentlig ikke ønsker at træne. Sagen er nemlig den at en evt. klients træningsafkast under mig som træner helt og aldeles reflekterer tilbage på mig. Derfor er jeg selvsagt nu kun interesseret i at arbejde med dedikerede folk (omend der i en træningsplan altid gøres plads til arbejde, skole, fritid osv.) I min verden er 1500 fortsat ekstremt billigt. Ja faktisk vil jeg sige det sådan at jeg undersælger mig selv på fuldstændig grotesk vis. Ikke desto mindre er prisen 1500,- per måned for ovenstående service. Er du ikke villig til at betale så lad være med at kontakte mig. Jeg er fortsat kun interesseret i at arbejde med folk indenfor team-sportsgrenene såsom håndbold, amr. fodbold, fodbold, basketball osv. Et andet spørgsmål jeg gang på gang på gang på gang på gang modtager er hvilke bøger jeg kan anbefale. Nu smider jeg én gang for alle en liste ud (dog ikke begrænset til forfattere), som folk kan benytte. Abadjiev, Ivan Andonov, Svetoslav Bondarchuk, Anatoly Dasheva, Daniela Drabik, Josef Dvorkin, L.S. Francis, Charlie Hartmann, Jurgan Homenkova, L.S. Issurin, Vladimir Komi, Paavo Kurz, Thomas Laputin, N.P. Medvedyev, Alexei Mozzhukhin, A.S. Nurmekivi, Ants Oleshko, V.G. Ozolin, N Pfaff, D Popov, V Ritzdorf, Wolfgang Roman, Robert Schmidtbleicher, Dietmar Schmolinsky, Gerhardt Seluyanov, V.N. Smith, John Solodkov, A Sozanski, Henryk Starzynski, Tadeusz Tidow, Guntor Tihanyi, Jozef Tunnemann, Harold Verkhoshansky, Yuri Viru, Atko Zaitchouk, Boris Zatsiorsky, Vladimir Zhelyaskov, Tsvetan
  7. 31

    Super. Der var ret mange nye ansigter og navne dén aften. Jeg kan dog sagtens genkende dig.
  8. Nice and clean power building

    Prøv at se tilbage i din log Nicolai. Følgende angiver den intensitet du har haft i bænkpres de sidste mange sessioner taget udgangpunkt i estimeret 145 1RM bænkpres med pause. 83 %, 90 %, 76 %, 90 %, 95 %, 87 %, 79 %, 90 %, 95 %, 88 %, 92 %, 85 %, 99 %, 92 %, 79 %, 90 % Og går vi længere tilbage er tendensen den samme. Overstående er endda blot et udsnit af din bænkprestræning. Din resterende træning lader til at være mindst lige så intensiv. Man rammer hurtigt et plateu når man arbejder med så tunge vægte relativ til ens 1RM. Men det har du sikkert allerede fundet ud af.
  9. KongKents LOG

    Mindre velovervejet at starte ud med at løbe 4 km. i din tilstand og ikke mindst din kropsvægt. Det kan gøres meget bedre, Kent. Dernæst, hvad har du gjort dig af overvejelser mht. din kostsammensætning ifh. til vægttab som målsætning? Hvordan så din kost ud indtil i går? Er du interesseret er der masser af hjælp at hente.
  10. The Log of Fame.

    Egentlig ikke lige noget på stående fod. Beklager. En anden ting, Ivan. Som jeg kan forstå er du engageret i mange forskellige typer af træning der alle differentierer sig fra hinanden biologisk og motorisk set - enten mere eller mindre. Det vil derfor være i din interesse at kigge på enten kompleks-parallel programmering, blok sekvensering eller Charlie Francis' vertikale integrationsmodel afhængig af hvilken problemstilling du helt præcist sidder med mht. din træning. Træning er ikke nogen simpel proces som mange gerne vil gøre den til.
  11. The Log of Fame.

    Nej, i mit eksempel er jeg ikke ude i noget afbrænding af ens CNS. Prøv at dykke ned i hvorledes musklerne adapterer på henholdvis akkumulation versus intensive løft.
  12. The Log of Fame.

    Nu har jeg desværre ikke fulgt din træning så kan ikke udtale mig specifikt med henblik på din struktur. Det er dog værd at bemærke at afkastet fra høj intensitets CNS træning kan bevares i op til flere uger (sågar et par måneder) før peaket begynder at aftage.
  13. The Log of Fame.

    At form peake med høj CNS vægttræning kan give et imponerende afkast af styrke, desværre mister man disse gains ret så hurtigt. Jeg formoder det er hvad Ivan-Igor oplever nu.
  14. 31

    Hedder du Morten? Jeg bemærkede lige jeg var tagget med en hvis Morten Bach i Fredags. I så fald, hilste vi på hinanden?
  15. Mississippi Mudpie // Offday mad <3

    Min mor laver den jævnligt. Hver forberedt på at du føler dig stoppet allerede efter én servering.
  16. Vægttræning og korrekt teknik.

    Jeg kender kun en Kelso og det er overlægen i Scrubs. Er det ham du refererer til?
  17. Spiser du med Skræl?

    I min verden beskytter skrællen mod de utallige mængder af bakterier frugten udsættes for hele tiden. Her tænker jeg i sær når de ligger i supermarkedet. Der er fandeme mange klamme menneskebakterier.
  18. Vægttræning og korrekt teknik.

    Jeg vil hertil dog nævne at du før havde problemer med at din ryg fladede ud og at dette er svært at bedømme nu hvor du er iført en XXXL t-shirt.
  19. Vægttræning og korrekt teknik.

    Ser fint ud. Hvis der er bækkentilt er det minimalt.
  20. Vægttræning og korrekt teknik.

    Haha. Hvad angår din kritik til CHs opspænd i bænkpres så tror jeg at du mener det rigtige men skriver det forkert. Man vil selvfølgelig ikke lægge trykket på nakken men på øvre ryg og man ønsker ej heller at "shrugge" i skulderbladende men derimod at RETRACTE dem.
  21. Vægttræning og korrekt teknik.

    Ps: pres dine knæ udaf i opadløftet på dine squats. Du har en smule tendens til at falde indad med knæene.
  22. Vægttræning og korrekt teknik.

    Squat: God forbedring, CH. Bækkentilt lades til at være elimineret, dit stance er blevet meget bedre og du får ydermere aktiveret og involveret hofter og knæ i en pæn sekvens. Dit squat er med andre ord nu indenfor sikkerhedens rammer. Hvad du dog mangler er en smule hårdhed. Arbejd på dette. Sørg desuden også for ikke at tilte bækkenet for meget i din udgangsposition. Klem ballerne sammen og pres hoften fremad. Ellers ser det godt ud. Bænkpres: Tag et smallere greb. Sørg også for at sænke stangen længere nede på brystet. Sænk den hvor brystbenet slutter. Dette løser muligvis også dit problem med at dine albuer peger alt for meget ud til siderne fremfor indtil kroppen. Sørg også for at klemme HÅRDT om stangen så dine håndled er rette. Dødløft: Sørg for at holde stangen tæt ind til benene under HELE løftet. Stil dig desuden smallere (skulderbredde). Spændt MEGET mere i hele kroppen og se om du kan skyde brystet en smule mere opad... film igen og vi tager den derfra!
  23. Hver dag er hver dag!

    Alright. Det var mere det at du skrev at du gerne ville forbrænde 200 kcal per gang at jeg forholdte mig til. Jeg tror næppe du kommer over 100 kcal. Med det du beskriver ville du jo forbrænde godt 1300kcal på en time... Det er utopi med lav intensiv steady state cardio.
  24. Hver dag er hver dag!

    Ok så må de være ret forskellige maskinerne. På den jeg bruger er 85-90 noget nær den hurtigeste RPM man kan benytte. 200 kcal på 9 minutter lyder stadig skævt. Hvad ligger din puls på?
  25. Hver dag er hver dag!

    Det lyder vanvittigt højt sat, Salt. Det er trodsalt begrænset hvor meget man får pulsen op på en cross trailer. Den cross trainer/elliptical jeg gør brug af skriver at jeg ligger omkring 50 kcal @ 10 minutter med omkring 85-90 omdrejninger i minuttet