FCB

Medlemmer
  • Content count

    36
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by FCB


  1. Hej!

    Jeg vil lige høre nogen af de medecinkyndige om jeg har forstået det rigtigt. I en artikel på forsiden tales der om at kreatinindtag kan fremme risikoen for at få kompartment-syndrom. Er kompartment-syndromet linket til skinnebensbetændelse på nogen måde?

    Jeg har døjet med skinnebensbetændelse i snart 3 år nu, men pludselig kan jeg løbe ubesværet. Og jeg indtager netop ikke kreatintilskud længere, og så var det jeg tænkte, om der var en sammenhæng med den nævnte artikel på forsiden.

    mvh FCB


  2. Halløj.

    Jeg så for nylig lige en smule af "Cykelmagasinet" på Viasat Sport. Her talte de om Michele Ferrari's træningsprogram, som de har sat to motionister(skuespilleren Lars Bom og en eller anden håndværker) til at prøve. De gav begge udtryk for, at de aldrig før havde oplevet så hurtig femgang. Jeg vil så bare høre om nogen af Jer har nogen links til dette træningsprogram. Jeg har ikke selv magtet at finde noget om det...


  3. Halløjsa.

    Jeg har aldrig rigtig forstået, hvorfor eccentrisk træning giver så stor hypertrofi-respons, som jeg har ladet mig fortælle den gør. Kunne nogen af Jer ikke prøve at forklare det, eller lægge nogle links ud, der kan forklare det rent fysiologisk og biokemisk. :)

    På forhånd tak...


  4. Jørgen L - Jeg fik et sølvmærke. Jeg synes nu ikke de 1000m til guldprøven er det værste, jeg kan overhovedet ikke dykke de 15 m med alt det tøj... :( Dengang kunne jeg lige nøjagtigt tage de 15 m kun i badebukser. Svømmedelen er faktisk værre til sølvmærket - synes jeg - da man ikke må lægge geværet på bunden under afklædningen. Min DF tog sit guldmærke i et friluftsbad om foråret - ubehageligt!


  5. Personligt mener jeg det er en dårlig ide at puste luft ud undervejs. I det øjeblik man er ved at have pustet al luften ud, kan man ikke længere bilde kroppen ind, at det går fint - og man bliver tvunget til at stoppe. For at undå for stor spænding kan man puste en smule ud efter 3. tunge åndedræt (de tre multisport referer til), og så starte dykket. Hvis man beholder luften inde, kan man "synke" den flere gange - og teoretisk set udnytte noget af ilten hver gang. For mig gør det hvert fald at jeg kan svømme noget længere end hvis jeg ikke synker luften gentagne gange. :)


  6. Albert - nu siger du godt nok der går mindst en dag mellem du træner samme muskelgruppe, hvilket tyder på at du ikke træner split. Men hvis du træner split, eksempelvis kun et træningspas til hver muskelgruppe om ugen, kan jeg godt forestille mig at du går rundt med evige doms. Det var nelig lige præcis sådan jeg havde det, i de 5 måneder jeg trænede split efter den opskrift. Det problem er jeg kommet af med efter at jeg er gået over til fullbody. Altså hvis du træner split kan dine doms skyldes at der går for lang tid mellem træningspassene.


  7. Goddag folkens.

    Jeg er i tvivl om hvorvidt man kan ramme specifikke dele af quadriceps. Jeg har alt for tynde ben, og det er især omkring knæet den er gal. Så vidt jeg kan se er det Vastus Medialis der ligger i dette område (hovedsageligt). Jeg træner squat og dødløft 3 gange ugenligt, og så var det jeg ville høre om der var noget jeg kunne gøre for specifikt at træne Vastus Medialis - altså er der øvelser der stimulerer denne specielt kraftigt? :confused2:

    På forhånd tak for svar B)


  8. Mr Freeze, det kan man kalde selvdisciplin. B)

    Jeg magter ikke at lave noget som helst efter en hård partynight (hvilket jeg oplever alt for ofte). Af samme grund er det hvert fald skadeligt for min træning at drikke igennem - da dagen derpå altid forløber uden at jeg får spist noget særligt. Så superkompensation i musklerne sker bare ikke efter en bytur... :( :(


  9. Thomas J - har du eventuelt et link eller noget til nogen af de undersøgelser, der viser at kulhydrat omdannes til fedt. Jeg kender en medeciner der nægter at tro på det, så jeg vil gerne kunne smide nogle facts i hovedet på ham... ;) ;) B)