Bent over rows


michael
 Share

Recommended Posts

Når du kører med håndvægt(e), kører du så med en side af gangen? Hvis du gør det er forklaringen at man kan lave et lille næsten subtilt vrid i ryggen der gør løftet en hel del lettere, samtidig med at man bruger en bænk til stabilisering. Hvordan holder du på håndvægtene - på samme måde som du vil have holdt på stangen eller holder du med tommeltot pegende fremefter?

Hvis du kører med håndvægtene med hænderne placeret som hvis du havde holdt en stang giver det ihvertfald slet ingen mening at du kan trække mere i og med at håndvægtene ikke kan trækkes op tæt ind til kroppen som man kan med stang.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Her er forklaringen:

Tidligere trak jeg stangen til brystet. Derfor den lavere vægt. Det lader til at man bør trække til et sted mellem navle og solar plexus. Jeg har kun fundet en beskrivelse på nettet som forskriver træk til brystet.

Med den "nye" teknik kan jeg trække mere, uden bælte, og uden at få ondt i lænden.

Jeg må da være på rette spor, ikke? Hvad siger teorien om dette?

Link to comment
Share on other sites

Såfremt du trækker stangen til maven bruger du overvejende dine lats, hvorimod du primært bruger det posteriore hoved af delts og de mindre muskler i den øvre ryg når du trækker til brystet. :)

hvis det skal være helt korrekt, så er det vel både lats, nedre og midterste del af trapezius og Rhomboideus plus det løse, man bruger til rows hvor man fører stangen til maven. Fører man stangen op til brystet rykker aktiveringen med opad til den øvre del af trapezius og posterior deltoid (bagsiden af skulder), men de andre muskler bliver stadig aktiveret i nogen grad.

Musklerne kan findes i mol's muskeloversigt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share