Kan i tage en-arms pushups?


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Jeg kom lige til at tænke på hvor mange af jer, der er i besiddelse af denne yderst fede egenskab at kunne tage 1-arms pushups :)

Jeg har personligt prøvet på det et utal af gange, men jeg kommer bare ned og aldrig nogensinde op igen.. Sjovt nok kender jeg flere der er langt slappere end mig, det kan tage dem, så det må vel være noget med teknik jo.. Men uanset hvordan jeg holder armen og hvor spredte mine ben er, kan det bare ikke lade sig gøre <_<

Har endda set et barn på 10 år der kunne lave 10 på hver arm! :blink:

Men kom frisk og fortæl mig om i kan, og hvordan i gør ;)

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kom lige til at tænke på hvor mange af jer, der er i besiddelse af denne yderst fede egenskab at kunne tage 1-arms pushups :)

Jeg har personligt prøvet på det et utal af gange, men jeg kommer bare ned og aldrig nogensinde op igen.. Sjovt nok kender jeg flere der er langt slappere end mig, det kan tage dem, så det må vel være noget med teknik jo.. Men uanset hvordan jeg holder armen og hvor spredte mine ben er, kan det bare ikke lade sig gøre <_<

Har endda set et barn på 10 år der kunne lave 10 på hver arm! :blink:

Men kom frisk og fortæl mig om i kan, og hvordan i gør ;)

Sorry to dissapoint you.... ingen enarms devito her ;) har prøvet flere gange, men man for sku ondt i knolden af at knalde hovedet i gulvet :lol:

Dem du har set gøre det vejede de over 80kg?

selv i karate tiger 1 FAKER de en-arms push-ups ;) !!!

Prøv at klappe hænderne sammen når du er oppe, jeg er oppe på to klap, og 15rep med 1klap, men træner det nu heller ikke....

Devito

Link to comment
Share on other sites

At det overvejende er triceps der arbejder kan jeg godt gå med til, men bryst må også være involveret.

Jeg vejer et sted i 90'erne og kunne lige for et minut siden snildt lave et par stykker på hver arm. Vil tro jeg kunne have lavet 5. Det er dog ikke ligefrem Bruce Lee stil - jeg kan ikke undgå at kroppen drejer en smule.

Jo, forresten, ved ikke om det har speciel betydning, men jeg har hånden på den "aktive" arm drejet, så fingrene peger til højre, hvis det er venstre arm jeg bruger (og vice versa med højre arm), og ikke bare ligefrem som ved normale strækkere.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Hvor meget bænker du?

Hvor mange normale strækkere kan du tage?

Hvad vejer du?

Ang. hvordan jeg laver dem, så er det sgu lidt svært at sige.

Jeg placerer mig med temmelig langt mellem fødderne, spænder i hele kroppen og placerer den frie arm på lænden.

Hvor har du ca. armen henne af?..

Jeg bænker ca. 85kg max.. Jeg vejer 75kg... Jeg kan da tage ihvertfald 40 alm pushups

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Det er ren tricepsøvelse B)

Prøv med spredte ben og ½ drejet overkrop og armen ind til kroppen.... derefter så og så er det bare ned og op igen :w00t:

Hvilken vej skal kroppen være drejet til? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jo, forresten, ved ikke om det har speciel betydning, men jeg har hånden på den "aktive" arm drejet, så fingrene peger til højre, hvis det er venstre arm jeg bruger (og vice versa med højre arm), og ikke bare ligefrem som ved normale strækkere.

ANT. delt har da hvist og en finger med i spillet der...

MP hvor placerer du din hånd i forhold til kropslængden fx ud foran brystet :unsure:

jeg prøvede lige, det var sku ved at gå galt :tongue: armens rystede som sindssygt :chicken:

Devito

Link to comment
Share on other sites

Prøv at gør som MaxP siger, drej kroppen en anelse - og så en forholdsvis bred benstilling, så du har et godt solidt balancefundament.

En anden meget vigtigt ting er at du sørger for at du kører så tæt på kroppen som muligt i starten, altså din hånd er placeret lige under skulderen - ikke væk fra.

Jeg tage mellem 10-20 pushups på hver arm - det er ren teknik, og så er det en tricepsdræber mere end det er er brystdræber synes jeg.

Hvilken vej skal kroppen være drejet til? 

øhm...gæt ? du drejer væk fra gulvet.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... hvor langt skal man ned før det er en "rigtig"?
Helt rigtigt skal man jo lige ned og markere med brystet - men nogle cm over er ok :)
PLADASK  another one bites the dust

:lol:

Det er teknik, ene og alene teknik...så prøv og prøv og prøv.

PS: pas på CNS at det ikke bliver overbelastet dog :)

Link to comment
Share on other sites

Det er ren tricepsøvelse B)

Prøv med spredte ben og ½ drejet overkrop og armen ind til kroppen.... derefter så  og så er det bare ned og op igen :w00t:

Hvilken vej skal kroppen være drejet til? :blink:

Drejet mod lodret (vinkelret med gulvet!) ;) og så støt med den frie hånd på hoften.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan også, som fitt tage en 10-20 stk på hver arm. Tempoet er dog ikke så højt, nogenlunde som bækpres-tempo - mens jeg ved alm. strækninger på 2 arme er oppepå en temmelig god speed..

Har altid samlede ben. Og her kræver det en del balance..

Benene skal være samlet, ellers er det ikke sjovt! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Dem du har set gøre det vejede de over 80kg?

Jeg vejer 165 og kan gøre det, så bare øv dig!

LoooL, det gad jeg dælme godt se Niels :lol:

Jamen der er jo ikke andet for en vi må øve os Fist.. Vi kan ikke være rigtige discopumper uden at kunen blære os med 1-arms push-ups :D

Men jeg tror jeg får ret svært ved det, taget i betragtning af at jeg har så lange arme.. Har en bænkpres vandring på ca. 55cm uden opspænd! :blink:

Men jeg har da en rimelig stærk triceps, så det burde da være muligt.. Hmm

Øve øve øve! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også prøvet en del nu, og det KAN simpelthen ikke lade sig gøre for mit vedkommende lige pt.. Prøver igen når jeg har nået 100kg i bænk ;)

Tror ikke det ændrer meget - jeg kan bænke ca. 105-110 kg og jeg kan sgu heller ikke lave een.. og vejer iøvrigt 74 kg... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Ok, har lavet en lille tegning (PAINT er ikke min stærke side korrekt), men som MÅSKE kan illustrere hvad jeg mener:

Den nemme 1 -arms pushup, der twister man kroppen ret meget- presset kan jeg bedst beskrive således:

Hvis man eksempelvis går ind og stiller sig i en dørkarm og stikker begge hænder ud til siden (og ligner ham der den berømte sundhedsmanden) . Så fjerner man den ene hånd, vender ansigtet imod den hånd der stadig er tilbage (dog uden at dreje kroppen) - og så laver man en "pushup" imod dørkarmen og tilbage igen. Det er en noget anderledes bevægelse end en alm pushup, det er næsten som om at kontaktfladen med hånden i "bund" er på skulderen.

PS: har lige testet i min dørkarm - i skal nok finde en ret stor dør og foretage denne test hvis det er, fordi i en almindelige dørkarm står man fuldstændig klemt sammen - om ikke andet er dette bundstillingen).

GAL hvor er jeg dårlig til at forklare !!!! - nåmen det jeg så prøvede at tegne med benstillingen på den nemme pushup, er at man nemmest holder denne stilling hvis man enten krydser det ene ben over det andet, og har kontaktflade med tærene.

Alternativt kan man ligge på siden af den nederste fod, det andet ben ligger så bare oven på dette.

Nåmen godt jeg ikke blev folkeskolelærer !

post-3-1073550229.jpg

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share