smerte købes


TF vol. II
 Share

Recommended Posts

Følgende annonce er set i en gratisavis - i denne sammenhæng da man søger frivillige kan det næppe krænke nogen rettigheder.

FORSØGSPERSONER SØGES

Raske mandlige forsøgspersoner med nogen træningserfaring søges til omfattende forskningsprojekt. Du skal være mellem 18 og 35 år gammel. Du skal være rask og må ikke tage nogen form for medicin.

Vi vil undersøge effekten af sukkerholdig drik på træningsresponset ved udholdenhedstræning. Du skal gennem 17 uger træne og teste dine lårmuskler ved brug af en sparkemaskine. Gennem hele forløbet tager der 8 muskelbiopsier fra hver lårmuskel, samt 16 fedtbiopsier fra maven.

Honorar: udgør kr. 13.000

Hvis du ønsker at deltage kan du henvende dig til

Thorbjørn Åkerstrøm

tlf 35 45 04 87

[email protected]

I hans e-mail er der en "underscore" hedder det vist mellem thorbjorn og akerstrom, men den har jeg aldrig fundet på mit tastatur. Det er rettet, for Tryllemusen var så rar at skrive hvor den gemte sig.

32 biopsier i alt. Jeg er :chicken::chicken::chicken::chicken::chicken: selvom de 13 ville lune godt på kontoen. :chicken:

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

13.000kr ville være lige på grænsen til at være for lidt.. - For éen biopsi!!

Hvis man nøjes med 13.000kr for 16 stks muskelbiopsier der skulle gøre sindsygt ondt, og efterlade store ar og sår der er længe om at hele, ja så er man så dum at det slet ikke kan beskrives med ord... Med mindre man tænder på det selvfølgelig :lol:

Når der så oven i hatten bliver lagt 16 fedtbiopsier finder jeg det direkte pinligt at nogen kan finde på at give så latterligt lille et honorar, for at få lov at fucke nogens krop så meget op :angry:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvet at få lavet 2 muskelbiosier og tre fedtbiopsier! Man er fandeme en kylling hvis man som fattig studerende ikke vil gøre det for pengenes skyld. Det eneste der virkelig var ubehageligt for mig var da jeg skulle bedøves i mavefedtet - auch, det gjorde måske lige ret ondt af en og anden grund!

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Jeg har prøvet at få lavet 2 muskelbiosier og tre fedtbiopsier! Man er fandeme en kylling hvis man som fattig studerende ikke vil gøre det for pengenes skyld. Det eneste der virkelig var ubehageligt for mig var da jeg skulle bedøves i mavefedtet - auch, det gjorde måske lige ret ondt af en og anden grund!

<_< Vi snakker om 32 biopsier i alt.. Det er har da intet at gøre med at være en kylling..

Link to comment
Share on other sites

Der skal nok være nogle fattige studerende, som er interesseret. 13000kr er jo adskillige måneders SU.

Jeg studerede sammen med en, som selv var med i forsøg med muskelbiopsier på rigshospitalet. Jeg skal ikke kunne sige, om han fik nogen ar, men han plejede at se meget kvæstet ud dagen efter, at han havde fået muskelbiopsier. De skulle også holde styr på hnas mad, så han fik en stor madpakke hver uge. Jeg er i øvrigt overbevist om, at han ikke betalte skat af sine penge.

Fedtbiopsier er vel knap så smertefulde som muskelbiopsier :blink:

Men det ser lidt useriøst ud, at han har en hotmailadresse :bojo: .

Link to comment
Share on other sites

SÅ vidt jeg ved så bliver alle lokalbedøvet nu, når der skal laves muskelbiopsier. Man kan se en lille plet hvor jeg har fået lavet min men det er intet at regne med nogle af de combatwounds min krop ellers er dækket af. Her før jul da jeg var med i et forsøg snakkede de om at det var ved og være slut med at få pengene skattefrit :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var med i et studie, hvor man skulle have taget 26 biopsier eller sådan noget og jeg sprang fra, da forsøget involverede meget mere tid end der fremgik både udfra opslaget og de informationer jeg fik i starten (og det er forresten ikke ok med videnskabsetisk komité, men lad nu det ligge). Humlen ved det hele er at et forsøg med så mange biopsier ofte vil involvere så mange timers træning, at timelønnen vil snige sig ned på noget i nærheden af 100-120 kroner - før skat.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man nøjes med 13.000kr for 16 stks muskelbiopsier der skulle gøre sindsygt ondt, og efterlade store ar og sår der er længe om at hele, ja så er man så dum at det slet ikke kan beskrives med ord... Med mindre man tænder på det selvfølgelig :lol:

Det skulle faktisk ikke gøre så ondt igen, da der ikke ligger smerte nerver i selve din muskel så det skulle kun være prikket fra den store grumme jern ting som trænger gennem huden du brude kunne mærke men igen der er du bedøvet :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis biopsierne siger noget om fordelingen mellem type I og type II fibre

så kunne man bestemme træningskarieren ud fra det :w00t:

Sport % Type I fibres in Vastus Lateralis Nature (UL vs LL)

Cyclist 61.4 Sustained LL

Canoeist 61.4 Sustained LL

Runner 58.9 Sustained LL

Swimmer 57.7 Sustained UL

Weightlifter 46.1 Power UL/LL

Orienteer 68.8 Sustained LL

Sprinter 26.0 Power LL

Soccer Player 52.9 Sustained/Power LL

Untrained 42.1

fibretypedistribution in human skeletal muscle

Link to comment
Share on other sites

hmmm hvor er det fra ?

et eller andet anderkendt firma?

Institut eller en gut der eksperimenterer lidt i sin garage ?

"honorar"  det betyder der skal betales skat af det  :thumb_down:

Forsøget foregår på Rigshospitalet (Center for muskelforskning) under ledelse af professor Bente Kiens.

Om honorar er skattepligtig skal du nok spørge skat & told om ;)

Edited by Frisbee
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share