Koncentreret protein-tilskud i fast form ?


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Jeg er på udkig efter et eller andet proteinprodukt i sin mest kompakte form.

De situationer hvor en shake ikke lader sig gøre, dvs. det skal være noget hvor der ikke skal kokkereres.

Jeg er klar over at alternativet hedder proteinbarer - men jeg tænkte på om der ikke findes noget der er endnu mere kompakt end en bar ?

Har aminosyrer i pilleform, men er det muligt at få proteintilskud i en eller anden for for pilleform ?

Link to comment
Share on other sites

Breaker> :lol: ja det må vel gå under betegnelsen hestepiller.

Men nej, er godt klar over man ikke kan få en enkelt pille med 30 gram protein i - ikke en der er til at sluge ihvertfald ;)

Men hvis man kunne få nogle hvor man eks. skulle spise 15-20 stykker for at dække behovet ? sådan noget kunne være virkelig guld.

Link to comment
Share on other sites

Fitt - hvad er der i vejen med f.eks en alm. dåse tun ? Kan købes i dåser som ikke kræver en dåseåbner, skal ikke ligge på køl og koster ca. 6-12 kr. for 35g protein.

Kræver kun en gaffel - brug evt. en af plastik, der kan smides ud sammen med dåsen.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Kims:

Tun er selvfølgelig altid en god ting, men det fylder en del, og det er tager altså lidt tid da det skal konsumeres.

Lillefrø:

Sejfilet (19,3 / 0 / 0,3) = 96,6% af energien kommer fra protein

Frølår (16,4 / 0 / 0,3) = 96%

Torsk (18,9 / 0 / 0,6) = 93,3%

Det er fint nok med det proteinindhold - men det kræver at man render rundt med et akvarie i lommerne, og det er så lige i overkanten.

Hm men hvis der sidder nogle producenter og læser med, så opfordrer jeg jer til at lave nogle proteinpiller.

Link to comment
Share on other sites

Sejfilet (19,3 / 0 / 0,3) = 96,6% af energien kommer fra protein

Frølår (16,4 / 0 / 0,3) = 96%

Torsk (18,9 / 0 / 0,6) = 93,3%

Ret meget mere kompakt kan det hvist ikke gøres :tongue:

tjaa, procenterne er jo meget fine, men tun har stadig et højere proteinindhold ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan du ik snige en "filmbøtte" (du ved - dem man afleverer sine film til fremkaldelse i) med dig i lommen. Der kan vel være omkring de 30 gram i. Hvis du ellers har adgang til et glas og en vandhane kan du hurtigt lave en lækker proteingrød... :lol:

Det er ikke så delikat, men det er vel ligemeget :w00t:

Jeg har selv eksperimenteret med nogle protein-isbarer... Det kræver selvsagt adgang til en fryser, men de kan laves på forhånd og sluges i en fart.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er lidt at det er fødevarer der kræver en special form for opbevaring. En proteinis kræver adgang til en fryser indenfor nogle timer,ellers er den lidt tam.

Shakes gemt i filmruller og lign :) - det er stadig noget der kræver henholdsvis tilberedning, krav til opbevaring, og det har begrænset holdbarhed.

Så det bedste alternativ indtil videre er proteinbarer - men de fylder alt mulig i de barer, og så er de altså forholdsvis dyre hvis proteinindtaget skal klares med sådanne barer - og det er stadig et "måltid".

Tror i det er fysisk umuligt at lave "protein-piller" ?

Link to comment
Share on other sites

Proteinbarer er stadig det bedste bud på hvad du søger. Danlabs proteinbarer er forholdsvis små i forhold til mængden af protein de indeholder så det vil være et godt bud. Prismæssigt er de også til at betale for.

Ellers er der muligheden for at blande en koncentræret proteinshake i en cultura/sodavands flaske. Sådan en fætter kan sagtens komme op på 150g protein pr halve liter. Den kan du så fryse og tage med dagen efter. Så holder den længe og du har til omkring 5 måltider. Det er bare at drikke den i takt med at den tør op.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hva' mæ bare at sniffe et par baner pulver? F.eks. 2 x 3 meter.

Lidt mere seriøst: du kan da selv bage dine proteinbarer. Så bestemmer du selv hvor meget protein der skal være i dem. Jeg bager selv en rugkerne/havregryns muffin. De er tunge men smager lidt kageagtige da jeg bruger Mathilde istedet for skummetmælk. Du kan bare skifte mel og rugkerne ud med proteinpulver.

Edited by Rønne
Link to comment
Share on other sites

Ellers er der muligheden for at blande en koncentræret proteinshake i en cultura/sodavands flaske. Sådan en fætter kan sagtens komme op på 150g protein pr halve liter. Den kan du så fryse og tage med dagen efter. Så holder den længe og du har til omkring 5 måltider. Det er bare at drikke den i takt med at den tør op.

Såfremt du drikker koncentratet uden at mixe det med yderligere væske, bør du være opmærksom på at drikke rigeligt med anden væske, når du indtager det. Pulverkost som som indtages uden at være blandet med nok væske kan medfører alvorlige problemer, fordi det vil suge væske til sig i mavesækken.

Link to comment
Share on other sites

Danlabs proteinbarer er forholdsvis små i forhold til mængden af protein de indeholder så det vil være et godt bud.

Såvidt jeg husker indeholder de ligeså mange kulhydrater (18,9 pr. bar) i forhold til proteiner (20g pr. bar) - Det tæller godt i kalorieregnskabet ! Jeg ville nok finde nogle barer med et mindre indhold af kulhydrater - Peak Prefomance laver en bar der hedder "Mega Pro 50" på 100g med følgende indhold, hvilken giver en noget bedre fordeling af forholdet mellem proteiner og kulhydrater :

Protein 50 g

Kulhydrater 13,5 g

Fedt 4 g

Kostfiber 1 g

Natrium 100 mg

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Danlabs proteinbarer er forholdsvis små i forhold til mængden af protein de indeholder så det vil være et godt bud.

Såvidt jeg husker indeholder de ligeså mange kulhydrater (18,9 pr. bar) i forhold til proteiner (20g pr. bar) - Det tæller godt i kalorieregnskabet ! Jeg ville nok finde nogle barer med et mindre indhold af kulhydrater - Peak Prefomance laver en bar der hedder "Mega Pro 50" på 100g med følgende indhold, hvilken giver en noget bedre fordeling af forholdet mellem proteiner og kulhydrater :

Protein 50 g

Kulhydrater 13,5 g

Fedt 4 g

Kostfiber 1 g

Natrium 100 mg

Kim S

Bah... 18,9g kulhydrat er da røv og nøgler...

Det betyder intet i det samlede regenskab. Så med mindre, at du er på en aller anden low carb diæt (hvilket er rimeligt fjollet) så er det ikke noget problem.

Den Mega Pro bar lyder da også rimelig lækker, men så koster den sikkert også 25-30kr. Den bar jeg foreslog koster kun en tier.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share