Av av


Exon
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg træner lidt derhjemme med et par håndvægte.

Problemet er at efter jeg har lavet db biceps curls, så gør det ondt i min højre underarm.

det er ikke mens jeg gør det men når jeg sætter vægten fra mig.

Problemet er der også når jeg ikke træner, jeg kan fremkalde smerten ved at trykke på min knogle i min underarm.

Det er ikke sener eller muskler der gør ondt, men selve knoglen. :angry:

Er det min underarm det er for svag? og hvordan kan jeg træne den?

Mvh Exon

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke sener eller muskler der gør ondt, men selve knoglen. 

Mig bekendt er der ikke noget der hedder "ondt i knoglerne". Du kan opleve smerter omkring brusk, f.eks i dine albuer eller opleve smerter fra de sener der sidder PÅ dine knogler.

Link to comment
Share on other sites

Kan det være en begyndende seneskedehinde betændelse?

Det kunne det vel godt. Hvor lang tid tager det at komme over?

har for nylig holdt en uges pause i forbindelse med ferie.

Hvordan undgår man sådanne ting i fremtiden?

Mvh. Exon

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg træner lidt derhjemme med et par håndvægte.

Problemet er at efter jeg har lavet db biceps curls, så gør det ondt i min højre underarm.

det er ikke mens jeg gør det men når jeg sætter vægten fra mig.

Problemet er der også når jeg ikke træner, jeg kan fremkalde smerten ved at trykke på min knogle i min underarm.

Det er ikke sener eller muskler der gør ondt, men selve knoglen. :angry:

Er det min underarm det er for svag? og hvordan kan jeg træne den?

Mvh Exon

Velkommen her i forumet, jeg var lige inde på din fancy hjemmeside.

Du kan bare det PostNuke :)

En af måderne er at sidde på bænken eller en stol.

Læg armen på langs af låret, så hånden er længere fremme end knæet.

Tag en håndvægt i hånden med håndfladen opad, og åbn hånden langsomt

og lad håndvægten trille ud til fingerspidserne.

Luk så hånden langsomt sammen, så håndvægten triller tilbage ind i håndfladen igen.

Ellers er her mere om grebsstyrke her i denne artikel på getbig.dk

Jeg kender også det problem, men jeg tager bare mindre vægt på i det første sæt

og øger så vægten i hver sæt.

Det giver en form for opvarmning /vægttilpasning, og mulighed for at føle sig frem

med hvor meget vægt jeg kan klare.

Så kan jeg holde inden det gør for meget ondt.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på ingen måed læge, så du må endelig ikke automatisk tro, at jeg har ret. Dine symptomer, som at smerten begynder efter øvelsen, minder mig meget om en overbelastningsskade jeg havde i skinnebenet. Jeg har også snakket med folk, som har haft seneskedehinde betændelse, som beskrev det samme. Altså en smerte der kommer få sekunder efter aktiviteten er holdt op, og som bliver kraftigere i de næste sekunder, hvorefter den langsomt forsvinder.

Prøv at gå til lægen med det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv seneskedehinde betændelse i begge mine underarme.. -og det vil bare ikke give slip:( Jeg har haft det i ca 3-4 måneder, hvor jeg har prøvet alsens strækken ud, uden at det blev bedre.. Jeg har også været til lægen med det, han sagde at jeg skulle stoppe helt med at træne, og så ville det gå over.. Nu har jeg ikke trænet i 4 uger (startede igen igår), og det er ikke blevet en skid bedre! Lægen gav mig også nogle piller (vist nogle gigt piller), som godt nok hjalp på smerten, men det er nok ikke nogen god idé at begynde at spise smertestillende samtidig med at man træner for fuld styrke.. -det kan kun give bagslag! Mit seneskedehinde betændelse blev heller ikke taget i opløbet, jeg blev ved med at træne uændret, hvilket resulterede i at det kunne mærkes når jeg skulle bære en liter mælk ud af køleskabet:( Så mit råd må være at strække underarmen ud efter biceps og underarms træning (tage fat i finger spidserne og skubbe dem bagover, det må ikke gøre ondt, og holde positionen 30 sek), det skulle efter sigende hjælpe..

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg træner lidt derhjemme med et par håndvægte.

Problemet er at efter jeg har lavet db biceps curls, så gør det ondt i min højre underarm.

det er ikke mens jeg gør det men når jeg sætter vægten fra mig.

Problemet er der også når jeg ikke træner, jeg kan fremkalde smerten ved at trykke på min knogle i min underarm.

Det er ikke sener eller muskler der gør ondt, men selve knoglen. :angry:

Er det min underarm det er for svag? og hvordan kan jeg træne den?

Mvh Exon

Mon ikke det er den notoriske flexor carpi ulnaris muskel, du har problemer med? Jeg kender det fra mig selv, og der er mange andre, der har oplevet smerter der. Den omtalte muskel forløber lige ved siden af knoglen - det er måske derfor, du føler det som et knogleproblem.

Jsc beretter, at hvis smerten forsvinder umiddelbart efter en øvelse, så kan det være et spørgsmål om iltmangel (tror jeg, det var). Det er helt ufarligt.

Er smerten mere permanent, så er det nok overbelastning af musklen. Mine råd: Ikke flektere håndled under curls, lad være med at møge alt for tung vægt på for hurtigt, stop hvis det fortsætter.

Prøv at skifte til en anden form for curls. Jeg skiftede fra alm. twistercurls til hammercurls og skiftede til lavere vægt med flere reps. Det hjalp.

Link to comment
Share on other sites

Har haft nøjagtigt samme problemer det første år jeg trænede. Jeg blev ved med at træne alligevel, og det endte med behandling hos fysioterapeut. Efter en pause startede jeg langsomt op(ingen overanstrengelser). Jeg har siden sørget for ikke at lave tunge curls( ikke under 10 reps). Desuden laver jeg dem nu med EZ-bar, hvilket har hjulpet. Jeg har også haft "succes" med hammercurls.

Mine råd er: hold en pause, start langsomt op, hold dig fra tunge vægte i curls(over 10 rep), lav dine curls med EZ-bar og/eller lav hammercurls. Og til sidst: fortsætter smerterne, så hold en længere pause.

Dette hjalp mig.

Link to comment
Share on other sites

Kan da huske et enkelt trick fra militæret.

Køb nogen Ibuprofen piller (hovedpinepiller) Der er noget i dem som virker anitinflamatorisk, dvs det kan faktisk hjælpe til at fjerne betændelsestilstanden.

Det er det man får i militæret ved skinnebensbetændelse, så jeg kan ikke se hvorfor det ikke også skulle virke her.

Samtidig er det MEGET bedre ved leveren end Panodil, pamol mv. da det ikke indeholder acetylsalisylsyre.

Link to comment
Share on other sites

Ja, iprener bør være en del af enhvers husapotek, hvis man dyrker sport. Men det er vel ikke en god ting at æde piller for at mindske smerter og så fortsætte en uhensigtsmæssig måde at træne på?

Jeg tager 4 x 2 x 200 mg iprener ved en kropsvægt på ca 85 kilo.

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Jeg oplever også den samme form for smerte, de første måneder da jeg startede, men det er så småt gået over. Seneskedehindebetændelse er en ophåbning af væske i et lille lukket kammer. (Min far en læge og har fortalt mig lidt om det).

Det er overhovedet ikke skadeligt og kan ikke medfører varige mén, men det kan selvfølgelig gøre ondt. Jeg har selv en lille knude når jeg bøjer mit venstre håndled, som har gjort rigtig ondt, men ved at massere den hvergang jeg så fjernsyn etc. har jeg næsten fået den til at gå væk.

Man kan gøre to ting, enten holde en længere pause, og begynde at træne langsomt op, og simpelthen vende armene til belastning, eller massere de steder det gør, så man for løst om for nogle af de smerter der er som følge af væskeansamlinger. Eller det helt tredje, bare ignorere smerten, så går det også væk, tager bare lidt længere tid.

Syntes ikke det er en god ide at tage ibuprofen unødvendigt, da det også har bivirkninger.

Link to comment
Share on other sites

Eller det helt tredje, bare ignorere smerten, så går det også væk, tager bare lidt længere tid.

NEJ NEJ NEJ

Der vil sku være for dumt, for så fjerner du ikke problemet, men kun gør det være. Det er sikkert nogle øvelser der er gør mere ondt end andre.

Det lyder som seneskedehinde betændelse.

Jeg har selv prøvet det, og jeg trænede bare vidre, det blev ikke bedre før jeg skiftede nogle øvelser ud.

Træn andrig, aldrig øvelser der gør ondt, om så du skal lave være med at træne arme i 2 måneder....

Der er sikke flere biceps øvelser du kan køre, som ikke gør ondt, glem alt om at køre de øvelser der gør ondt.

Problemerne kan blive meget langsiktede, hvis du ikke gør noget ved det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share