Roning


sune p
 Share

Recommended Posts

Jeg trænede for en stund i rocenteret.

En seriøs tid der vakte respekt bland de garvede var her 6,00  :devil:

Jeg vil dog sige at er man under 6,30 så er man godt kørende  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Spis brød til - mindre kan gøre det. Er du under 7.00 så er du fornuftigt kørende. At komme under 8.00 = 2.00/500 m kan være sejt nok første gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede for en stund i rocenteret.

En seriøs tid der vakte respekt bland de garvede var her 6,00  :devil:

Jeg vil dog sige at er man under 6,30 så er man godt kørende  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja 6,00 må siges at være en seriøs tid. Det er lidt over 2 sekunder hurtigere end verdensrekorden.....

DR's OL-Leksikon

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede for en stund i rocenteret.

En seriøs tid der vakte respekt bland de garvede var her 6,00  :devil:

Jeg vil dog sige at er man under 6,30 så er man godt kørende  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Spis brød til - mindre kan gøre det. Er du under 7.00 så er du fornuftigt kørende. At komme under 8.00 = 2.00/500 m kan være sejt nok første gang.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, spis masser af brød til.

Eskild Ebbesen vil nok blive ked af du slår hans verdensrekord på 6.07.1 for aldersgruppen 30-39 årige i første forsøg.

Se verdensrekorderne for indendørsroning: http://www.modest-sport.dk/Regatta/03/Verdensrekorder.htm

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede for en stund i rocenteret.

En seriøs tid der vakte respekt bland de garvede var her 6,00  :devil:

Jeg vil dog sige at er man under 6,30 så er man godt kørende  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Spis brød til - mindre kan gøre det. Er du under 7.00 så er du fornuftigt kørende. At komme under 8.00 = 2.00/500 m kan være sejt nok første gang.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, spis masser af brød til.

Eskild Ebbesen vil nok blive ked af du slår hans verdensrekord på 6.07.1 for aldersgruppen 30-39 årige i første forsøg.

Se verdensrekorderne for indendørsroning: http://www.modest-sport.dk/Regatta/03/Verdensrekorder.htm

<{POST_SNAPBACK}>

Eskilds rekord er dog for letvægtroere - de tunge drenge er op imod 25 sekunder hurtigere. Men det er jo ikke de folk en motionist skal sammenligne sig med.

Link to comment
Share on other sites

Ja 6,00 må siges at være en seriøs tid. Det er lidt over 2 sekunder hurtigere end verdensrekorden.....

DR's OL-Leksikon

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm...det var bare hvad jeg overhørte, har kun selv trænet imod at maxe en 500 meter på tid.

Men tiderne i snakker om er jo på vandet i en rigtig båd, det gør vel en væsentlig forskel :wink: Hvad siger rekorderne i ergometer?

Link to comment
Share on other sites

Ja 6,00 må siges at være en seriøs tid. Det er lidt over 2 sekunder hurtigere end verdensrekorden.....

DR's OL-Leksikon

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmm...det var bare hvad jeg overhørte, har kun selv trænet imod at maxe en 500 meter på tid.

Men tiderne i snakker om er jo på vandet i en rigtig båd, det gør vel en væsentlig forskel :wink: Hvad siger rekorderne i ergometer?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er tiderne i ergometer

Link to comment
Share on other sites

Det er tiderne i ergometer

<{POST_SNAPBACK}>

Oki, så var det vist en stor sværvægtsroer eller bare vrøvlesnak....

Hvad siger tiden nu da?

<{POST_SNAPBACK}>

2000m i den runge vægtklasse:

30-39 Matthias Siejkowski GER 5:37.0 2001

2000m for letvægtere:

30-39 Lwt Eskild Ebbesen DNK 6:06.4 2004

Jeg vil sige at 6:00 på 2000m er en afsindig god tid!! Jeg synes det er svært nok at komme under 7:00 :tongue:

Link to comment
Share on other sites

2000m i den runge vægtklasse:

30-39  Matthias Siejkowski GER 5:37.0 2001

2000m for letvægtere:

30-39 Lwt Eskild Ebbesen DNK 6:06.4 2004

Jeg vil sige at 6:00 på 2000m er en afsindig god tid!! Jeg synes det er svært nok at komme under 7:00  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Jooo jeg gir' enig :tongue: ....7:00 er en er en rigtig god tid 4 x 1:45... :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har osse roet 1.35 på 500m (i første forsøg!). En af mine gamle klassekammerater er tidligere junior-verdensmester. Han sagde at det var en udemærket tid, det var den tid man lå på hvis man roede 6000m. Roer man kun 2000 m skal man helst være under 1.30 pr. 500m. Men som Arne osse skrev, så er det jo for elite roere. En stakkels motionist som dig kan jo nok nøjes med lidt mindre :wink:

Jeg søgte lidt på Google og der dukkede lidt træningsprogrammer op: Google søgning

Det første er endda et lille hæfte om træning på en concept 2. Håber der er noget du kan bruge.

Link to comment
Share on other sites

Har også forsøgt mig på en 500m for 2-3 uger siden. Holdte den ellers fint på en mellemtid på 1.23/1.24 de første 350 meter og så gik jeg ellers kold :raisebrow: , så jeg landede også på 1.35 :blush:

Conscience--> din tid til DM på 1.24,4 - hvor mange åretag pr. minut tager du? Jeg lå på omkring 40-42 da jeg holdt tiden 1.24 (indstilling 10)...

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Lige en ting om belkastningen på en CII. Til konkurencer er det helt op til en selv hvad den skal stå på - lige som man imme blander sig i at Ulrich køre med tunge gear og Armstrong køre med lette. En indstilling på omkring 3-5 er det som de fleste "rigtige"! roere typisk vil vælge.

Link to comment
Share on other sites

En indstilling på omkring 3-5 er det som de fleste "rigtige"! roere typisk vil vælge.

<{POST_SNAPBACK}>

:blink:

Det betyder, at man skal holde et tempo på 1 tag per sekund (eller mere!) for at klare en rekordtid i ergometer. Vildt at holde den kadence :w00t: - jeg har sgu ikke teknik til at ro hurtigere end de der godt 40 pr. minut.

Link to comment
Share on other sites

En indstilling på omkring 3-5 er det som de fleste "rigtige"! roere typisk vil vælge.

<{POST_SNAPBACK}>

:blink:

Det betyder, at man skal holde et tempo på 1 tag per sekund (eller mere!) for at klare en rekordtid i ergometer. Vildt at holde den kadence :w00t: - jeg har sgu ikke teknik til at ro hurtigere end de der godt 40 pr. minut.

<{POST_SNAPBACK}>

Det betyder det ikke nej - med ordentlig teknik kan man sætte mere fart i hjulet per tag. Jeg har roet omkring 7.20 med ikke over 28 tag per minut - med indstilling 4. Jeg vil tro at en konkurenceroer ligger på mellem 36 og 40 i kadance i et ergometer

Link to comment
Share on other sites

En indstilling på omkring 3-5 er det som de fleste "rigtige"! roere typisk vil vælge.

<{POST_SNAPBACK}>

:blink:

Det betyder, at man skal holde et tempo på 1 tag per sekund (eller mere!) for at klare en rekordtid i ergometer. Vildt at holde den kadence :w00t: - jeg har sgu ikke teknik til at ro hurtigere end de der godt 40 pr. minut.

<{POST_SNAPBACK}>

Det betyder det ikke nej - med ordentlig teknik kan man sætte mere fart i hjulet per tag. Jeg har roet omkring 7.20 med ikke over 28 tag per minut - med indstilling 4. Jeg vil tro at en konkurenceroer ligger på mellem 36 og 40 i kadance i et ergometer

<{POST_SNAPBACK}>

Aah... 7.20 - du tænker på 2000m? Jeg tænkte på en all out 500m!

Ved 2000m ligger jeg nærmere på omkring 24-25 (dog stadig 'tonser'-indstilling 10 :wink:).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share