Bruning


Simon
 Share

Recommended Posts

Hej jeg ved godt det intet har med styrketræning at gøre, men er det virkelig så vigtigt at være solbrun? Jeg får at vide af alle mine venner (og deres veninder) at, min krop ikke ser pæn ud før jeg bliver brun.  HELT ÆRLIGT Det kan de ik mene hva?

Link to comment
Share on other sites

"Pæn" er et relativt begreb. Hvis vi alligevel skal tale skønhedsidealer, så kan du jo bare kigge i diverse blade. Hvor mange blegfisede modeller ser du?

På trods af mediefladens udlægning af skønhed, så er det stadig smag og behag. Dine venner og veninder er garanteret også uenige om, hvor brun du skal være. Personligt synes jeg også, at det er pænt at være én eller anden grad af brun (du får ikke en RGB-kode!)), men jeg har selv ret svært ved at blive det. :(

Min devise er: hellere være bleg og veltrænet end blegfede budding-bent. Du må arbejde med dét du har!

Jo mørkere hudfarve, jo tydeligere træder dine muskler frem, så også i den forstand er det en fordel at være brun. Men hvis man nu ikke er genetisk anlagt for at blive solbrændt, eller bare gerne vil undgå hudkræft, så mener jeg stadig det er langt flottere at være veltrænet end ikke. Det mener dine venner sikkert også.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker ikke om franske catwalk-modeller, der poserer fuldt påklædte. Jeg snakker om modeller, der har relation til nøgenhed: undertøjsmodeller, fitnessmodeller, BB-modeller o.lign. Dem har jeg sq sjældent set blegfisede...

Du har da ret i, at de mere moderelaterede modeller i skræmmende flertal ligner resultatet af Jarvis Cocker, 6 uger i en kiste og verdensfjernt blik-træning.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Simon jeg må give dine venner ret. Vi har også nogle få hos os, som egentlig er forholdvis store, men mere eller mindre har gennemsigtighud, det er ikke pænt. Jeg tager selv sol, en enkelt gang om ugen, og to gange hvis jeg skal være ekstra brun. Men en enkelt gang om ugen holder mig pæn brun i huden. Ikke meget Solarin Finn brun, men sådan pæn brun. Det får også dine muskler til at se større ud.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at man fremstår mere markeret med en anelse "sol" i huden. Men ved solariebrug er man jo også klar til sommerens kommen og strandinvasionen. Det bliver lækkert atter at kunne kaste sig i bølgen blå uden at få forfrysninger... :cheesy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share