*** Mind over Matter ***


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

ahh!!

Endnu en dejlig dag i løbeland!!  :bigsmile:

Aftens løbetur foregik efter mørkets frembrud og det var faktisk meget fedt at løbe og se skiftevis på stjerner og storbyens lysbilleder...

Denne tur får 3 ud 5 mulige smil  :smile:  :smile:  :smile:

Den får næsten 4, men pga det var lidt hårdere i starten end forventet må den nøjes med 3 smil  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Herligt med løberatings. Jeg er selv en udpræget aften løber. Føler der er et eller anden ved at løbe imørket, man er mere sig selv? Lyder det logisk..Og iøvrigt så er det blevet tid til at dagens spamtog rammer ind i loggen fra en løber.

SPAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Så kan du lære det...At kalde mig blondine :poking::w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 622
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tror jeg tar en breaker i dag, selvom det er fristende at løbe en tur..

Den beslutning gir jeg 4 ud af 5 smil  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

FEEEEEEEEEEEee rating. Men blir du ikke grebet af de to her

:innocent::devil:

Den dårlige samvittighed og den gode. Af en eller anden årsag er det ALTID djævlen, der prikker til mig. Hvad er din hemmelighed løber?

Men okay jeg vil alligevel nyde at slappe af i aften.

Link to comment
Share on other sites

FEEEEEEEEEEEee rating. Men blir du ikke grebet af de to her

:innocent:  :devil:

Den dårlige samvittighed og den gode. Af en eller anden årsag er det ALTID djævlen, der prikker til mig. Hvad er din hemmelighed løber?

<{POST_SNAPBACK}>

Uden at lyde alt for selvforherligende ( :innocent: ) så er min hemmelighed mange års erfaring og jernhård viljestyrke - både når det handler om at træne og at lade være.

Jeg ved af bitter erfaring at man hvis man ikke lytter til sin krop når den vil ha en pause, så kan man være sikker på at løbe ind i en skade eller bare sygdom generelt fordi immunforsvaret er nede, og så er man jo endnu ringere stillet.

Jeg kører ikke et fastsat program for hvornår jeg træner eller lade være.

Det er meget simpelt: jeg træner hver dag undtaget når min krop fortæller mig jeg skal la vær :smile:

Link to comment
Share on other sites

FEEEEEEEEEEEee rating. Men blir du ikke grebet af de to her

:innocent:  :devil:

Den dårlige samvittighed og den gode. Af en eller anden årsag er det ALTID djævlen, der prikker til mig. Hvad er din hemmelighed løber?

<{POST_SNAPBACK}>

Uden at lyde alt for selvforherligende ( :innocent: ) så er min hemmelighed mange års erfaring og jernhård viljestyrke - både når det handler om at træne og at lade være.

Jeg ved af bitter erfaring at man hvis man ikke lytter til sin krop når den vil ha en pause, så kan man være sikker på at løbe ind i en skade eller bare sygdom generelt fordi immunforsvaret er nede, og så er man jo endnu ringere stillet.

Jeg kører ikke et fastsat program for hvornår jeg træner eller lade være.

Det er meget simpelt: jeg træner hver dag undtaget når min krop fortæller mig jeg skal la vær :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jeg har da også haft mine slåskampe med influenza. Første fjorten dage af februar var jeg bare møgsyg. En følge af at ignorere min krops signaler. Jeg har da lært af disse ting, og derfor farede jeg heller ikke ud af døren, da jeg fandt ud af, at det var en god spininstruktør, der underviste idag, men nej jeg lytter til mine trætte ben og crasher på sofaen...Der har ellers været helt igennem fantastisk vejr idag.....

Link to comment
Share on other sites

jeg lytter til mine trætte ben og crasher på sofaen...

<{POST_SNAPBACK}>

lyder som en go ide :smile:

Det er også min fornemmelse at du træner pænt meget igennem :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det gør jeg nok også. Nogle dage er det selvfølgelig mere effektiv træning end andre. Om lidt bevæger jeg mig fx op ad trappen til lejligheden over mig, banker på og når der blir åbnet, griber jeg fat i den unge, der løber rundt og kaster den ud af vinduet med een arm. Det var lidt kondition og styrke oveni..Jeg hader seriøst dem, der bor ovenpå....Er normalt ellers meget tolerant overfor larm og høj musik siger mig heller ingenting. Men hoppen rundt eller hva dælen der sker, det irriterer mig grænseløst ARGH. :mad:

Link to comment
Share on other sites

jeg lytter til mine trætte ben og crasher på sofaen...

<{POST_SNAPBACK}>

lyder som en go ide :smile:

Det er også min fornemmelse at du træner pænt meget igennem :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det gør jeg nok også. Nogle dage er det selvfølgelig mere effektiv træning end andre. Om lidt bevæger jeg mig fx op ad trappen til lejligheden over mig, banker på og når der blir åbnet, griber jeg fat i den unge, der løber rundt og kaster den ud af vinduet med een arm. Det var lidt kondition og styrke oveni..Jeg hader seriøst dem, der bor ovenpå....Er normalt ellers meget tolerant overfor larm og høj musik siger mig heller ingenting. Men hoppen rundt eller hva dælen der sker, det irriterer mig grænseløst ARGH. :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Din overbo og deres unger skal jo også træne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

DER SKAL BARE IKKE HOPPES RUNDT OVENPÅ MIN HULE

<{POST_SNAPBACK}>

det er da også møgirriterende... tror vi alle sammen kender situationen :raisebrow:

(os der er så heldige at bo i etageejendom)

<{POST_SNAPBACK}>

Hos mig er det min lettere uintelligente, alkoholiserede taber af en underbo...

Jeg følger med her... :bigsmile:

Edited by niceman
Link to comment
Share on other sites

DER SKAL BARE IKKE HOPPES RUNDT OVENPÅ MIN HULE

<{POST_SNAPBACK}>

det er da også møgirriterende... tror vi alle sammen kender situationen :raisebrow:

(os der er så heldige at bo i etageejendom)

<{POST_SNAPBACK}>

Hos mig er det min lettere uintelligente, alkoholiserede taber af en underbo...

<{POST_SNAPBACK}>

fortæl, fortæl!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var egentlig i halvdårligt humør inden træningen, men som oftest før hjalp det da jeg først var kommet i gang.

Jeg var i løbet af dagen stødt ind i en af de mange røvhuller der desværre bevæger sig i samfundet og mod sædvane påvirkede det mit humør i negativ retning :dry:

Heldigvis lettede de første tordenskyer allerede under opvarmning da jeg havde hamret løs på sandsækken i en halv times tid :cooldance:

Og nu efter løbeturen har jeg ikke andet end kærlighed til hele verden :smile:

pga træningens magiske effekt på humøret kan dette træningspas kun få 5 ud af 5 smil :smile::smile::smile::smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var egentlig i halvdårligt humør inden træningen, men som oftest før hjalp det da jeg først var kommet i gang.

Jeg var i løbet af dagen stødt ind i en af de mange røvhuller der desværre bevæger sig i samfundet og mod sædvane påvirkede det mit humør i negativ retning  :dry:

Heldigvis lettede de første tordenskyer allerede under opvarmning da jeg havde hamret løs på sandsækken i en halv times tid  :cooldance:

Og nu efter løbeturen har jeg ikke andet end kærlighed til hele verden  :smile:

pga træningens magiske effekt på humøret kan dette træningspas kun få 5 ud af 5 smil  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

:wub: sidder helt og forestiller mig hvor fed en tur, du har haft. Slår du på sandsække først for at komme aggressioner til livs? hmm jeg skal til BODYCOMBAT for første gang i mit liv på søndag, så skal der tæskes og sparkes løs. Jeg er nemlig en meget inhabil løber, hvis jeg er sur og gal. Mit dårlige humør sætter sig i benene og gør dem tunge :mad:

Link to comment
Share on other sites

Slår du på sandsække først for at komme aggressioner til livs?

<{POST_SNAPBACK}>

lige præcis..

Jeg har en sandsæk herhjemme og en makiwara (særlig hård form for "sandsæk") og det virker fantastisk godt hvis man er sur over et eller andet..

først ser man sådan her ud > :mad: når man har slået 5 min ser man sådan her ud > :raisebrow: efter 10 min > :wink: .. 15 min > :smile: .. 20 min > :bigsmile: .. og efter en halv time har man glemt hvad man var sur over!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg gerne have et svar på, hvorfor jeg aldrig har oplevet suset ved at løbe, hvor er mine endorfiner...jeg har en lille mistanke om, at jeg har en høj smertetærskel, hvilket også blev bekræftet hos tandlægen for 6 måneder siden...er jeg blevet snydt da Vorherre skabte mig? Jeg har dog et par gange styrketrænet ca. halvanden time og bagefter var jeg frisk som en ørn...

Runners fortæl mig om endorfinerne eller manglen på samme...

Troede lige sækken derhjemme var noget andet :laugh: for den skal jo også have engang imellem :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg gerne have et svar på, hvorfor jeg aldrig har oplevet suset ved at løbe, hvor er mine endorfiner...Runners fortæl mig om endorfinerne eller manglen på samme...

<{POST_SNAPBACK}>

Først må du fortælle mig hvor meget og hvor hurtigt du typisk løber uden at du kan mærke noget sus overhovedet..

Link to comment
Share on other sites

Slår du på sandsække først for at komme aggressioner til livs?

<{POST_SNAPBACK}>

lige præcis..

Jeg har en sandsæk herhjemme og en makiwara (særlig hård form for "sandsæk") og det virker fantastisk godt hvis man er sur over et eller andet..

først ser man sådan her ud > :mad: når man har slået 5 min ser man sådan her ud > :raisebrow: efter 10 min > :wink: .. 15 min > :smile: .. 20 min > :bigsmile: .. og efter en halv time har man glemt hvad man var sur over!! :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg var ramt af endorfinerne igår.Både ved løb og på den ene spin. Løb vist med det største smil så folk nok troede den var helt gal...Men må da have fat en sandsæk eller en fyr man kan tæske på :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg gerne have et svar på, hvorfor jeg aldrig har oplevet suset ved at løbe, hvor er mine endorfiner...Runners fortæl mig om endorfinerne eller manglen på samme...

<{POST_SNAPBACK}>

Først må du fortælle mig hvor meget og hvor hurtigt du typisk løber uden at du kan mærke noget sus overhovedet..

<{POST_SNAPBACK}>

10 km på 45 min...

Link to comment
Share on other sites

10 km på 45 min...

<{POST_SNAPBACK}>

som du selv er inde på, så er folks smertetærskel forskellig, og den ændrer sig også kontinuerligt, men vi har alle en grænse.

For at finde det punkt hvor du kan mærke suset, vil jeg forslå du holder tempoet (4.30/km) men øger distancen. I første omgang til 15 km f.eks. og se hvad der sker. Hvis du ikke mærker noget, så øg til 20 km.

På et eller andet tidspunkt vil du løbe ind i dit livs største sus, og du er slet ikke i tvivl hvornår det sker. :smile:

Link to comment
Share on other sites

10 km på 45 min...

<{POST_SNAPBACK}>

som du selv er inde på, så er folks smertetærskel forskellig, og den ændrer sig også kontinuerligt, men vi har alle en grænse.

For at finde det punkt hvor du kan mærke suset, vil jeg forslå du holder tempoet (4.30/km) men øger distancen. I første omgang til 15 km f.eks. og se hvad der sker. Hvis du ikke mærker noget, så øg til 20 km.

På et eller andet tidspunkt vil du løbe ind i dit livs største sus, og du er slet ikke i tvivl hvornår det sker. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok det vil jeg gøre i weekenden...tak for rådet...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share