*** Mind over Matter ***


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

Når sandheden skal frem, så varierer og eksperimenterer jeg en del med træningen, men det er ikke altid jeg lige gider skrive om det, for jeg er nogen gange i tvivl om Niceman og Julle er de eneste der læser det  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Tjah, du har nok lidt flere læsere end du selv ved af. Jeg følger da også trofast med. :wink:

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 622
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nå men... det er jo.. .det sgu sødt af jer :blush:

Så må jeg hellere hamre lidt i tasterne igen nu da jeg ved der er hul i gennem..

I dag planlægger jeg en lille 5 km tur i den storslåede Københavnske natur.

Jeg har justeret mit opvarmningsprogram en anelse. Det består stadig af en smule styrketræning:

50 armstræk (5 slags)

20 armhæv (4 slags)

50 mavebøj (5 slags)

50 rygbøj (2 slags)

og.. lidt opvarmning til stængerne så de ved der er noget godt på vej:

250 spark (5 slags)

Efter det plejer jeg at flyve afsted, men mere om det senere, samme sted, samme batkanal :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

hold da fæææææzt!! :w00t::w00t:

Det var en fed tur :cooldance::cooldance:

:bowdown::alright::alright::banana:

Jeg prøver hele tiden at ramme det helt rigtige tempo når jeg løber, for det er det der giver den fedeste løbeoplevelse (læs: det bedste sus)

Det er ikke altid helt let at ramme fordi det skifter lidt og fordi man har en tendens til at løbe for hurtigt i starten... men i dag lykkes det :4thumbup:

Jeg vil skyder på starter på 60-65% af min max kapacitet og slutter på omkring 80%.

Det er i det felt jeg har det bedst og kan løb længst :smile:

(i dag indså jeg for øvrigt endnu engang hvor vigtig træningen er for mig.. den betyder alt)

Edited by RunnersHigh
Link to comment
Share on other sites

Nu er der begyndt at komme en overordnet plan med min træning. Kodeordet er "udholdenhed". Det har det nok hele tiden været for løbets vedkommende, men nu vil jeg begynde at overføre det systematisk til styrketræningen af overkroppen der indtil nu har været en anelse tilfældig.

Jeg er startet ud med:

4*15 armstræk

4*20 maverul

4*20 ryghæv

3*3 armhæv

Det skulle så gerne om et par måneder kulminere i:

6*30 armstræk

6*30 maverul

6*30 ryghæv

3*10 armhæv

Link to comment
Share on other sites

Nu er der begyndt at komme en overordnet plan med min træning. Kodeordet er "udholdenhed". Det har det nok hele tiden været for løbets vedkommende, men nu vil jeg begynde at overføre det systematisk til styrketræningen af overkroppen der indtil nu har været en anelse tilfældig.

Jeg er startet ud med:

4*15 armstræk

4*20 maverul

4*20 ryghæv

3*3 armhæv

Det skulle så gerne om et par måneder kulminere i:

6*30 armstræk

6*30 maverul

6*30 ryghæv

3*10 armhæv

<{POST_SNAPBACK}>

Dit øvelses program kunne minde om Navy Seals kategori 1, hvis du skal øge i det tempo skal du nok køre minimum hver anden dag!

Link to comment
Share on other sites

Dit øvelses program kunne minde om Navy Seals kategori 1, hvis du skal øge i det tempo skal du nok køre minimum hver anden dag!

<{POST_SNAPBACK}>

det er rigtig godt set for det er præcis det jeg kører, og det gør jeg også hveranden dag..

synes det er rart at få sat noget struktur på styrketræningen og have nogle mål at køre efter.

Det er gået op for mig at udholdenhedstræning af både arme og ben er vejen frem for mig, for det er det jeg har brug for i hverdagen og under pres.

Link to comment
Share on other sites

Dit øvelses program kunne minde om Navy Seals kategori 1, hvis du skal øge i det tempo skal du nok køre minimum hver anden dag!

<{POST_SNAPBACK}>

det er rigtig godt set for det er præcis det jeg kører, og det gør jeg også hveranden dag..

synes det er rart at få sat noget struktur på styrketræningen og have nogle mål at køre efter.

Det er gået op for mig at udholdenhedstræning af både arme og ben er vejen frem for mig, for det er det jeg har brug for i hverdagen og under pres.

<{POST_SNAPBACK}>

Så ligger kategori 2 og venter om hjørnet...de sidste uger er ikke for børn...som må du selv afgøre, hvilken kategori du tilhører :laugh: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så ligger kategori 2 og venter om hjørnet...de sidste uger er ikke for børn...som må du selv afgøre, hvilken kategori du tilhører :laugh:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

ja.. jeg har luret lidt på kat. 2, men den ser dælme nasty ud!! :blink:

Nu starter jeg med de 9 uger på kat. 1 så vurderer jeg til den tid om jeg synes det niveau er tilfredsstillende eller jeg skal have flere udfordringer..

men umiddelbart virker 180 armstræk hveranden dag som om det er et meget passende sted at ende :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så ligger kategori 2 og venter om hjørnet...de sidste uger er ikke for børn...som må du selv afgøre, hvilken kategori du tilhører :laugh:  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

ja.. jeg har luret lidt på kat. 2, men den ser dælme nasty ud!! :blink:

Nu starter jeg med de 9 uger på kat. 1 så vurderer jeg til den tid om jeg synes det niveau er tilfredsstillende eller jeg skal have flere udfordringer..

men umiddelbart virker 180 armstræk hveranden dag som om det er et meget passende sted at ende :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Husk du skal også svømme og på løbedistancen skal der køres progression...

Link to comment
Share on other sites

Husk du skal også svømme og på løbedistancen skal der køres progression...

<{POST_SNAPBACK}>

ja hvis det var jeg fulgte hele programmet slavisk; men det gør jeg ikke :4smartass:

jeg bruger udelukkende styrkedelen til overkroppen..

Løbetræningen styrer jeg efter mit eget lille program, og svømning er noget jeg foretager mig om sommeren ved en dejlig sandstrand :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det ser sgu rigtig godt ud!!!

(men hvad med at få knaldet de chins op på 5x20 også  :cooldance: ) :w00t:

Men glem aldrig at det vigtigste er at løbe!!!

<{POST_SNAPBACK}>

lol :laugh:

jeg satser på at ende på 5x10 chins om nogle måneder.. mææææn 5x20 vil nok være liiiige ambitiøst nok!! :w00t:

Løb holder jeg selvfølgelig fast i, men i dag nøjes jeg med overkroppen.

Link to comment
Share on other sites

Yes, tynde senede ben og atletisk hårdt-pumpet overkrop al´a relativ styrke kan ingen fyre/piger stå for. Velkommen i klubben.  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er også min erfaring - selvom jeg holder mig til damerne!! :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ja snakken går...selvtillid er godt! Er enig I jeres betragtninger som ikke engang Sokrates eller Kierkegård kunne have formuleret bedre!

Link to comment
Share on other sites

Ja ja snakken går...selvtillid er godt! Er enig I jeres betragtninger som ikke engang Sokrates eller Kierkegård kunne have formuleret bedre!

<{POST_SNAPBACK}>

helt enig! Sokrates var jo brasiliansk fodboldspiller per exellence og Kirkegaard skrev Orla Frønsapper så jeg jeg kan lige se hva du mener :w00t:

hov vent.. du tænker måske på personagerne fra Oraklet i Delfi og Springet i eksistentialismens dybe vand? :blink:

Oh dont get me started on them fellas!! :laugh:

(kan for øvrigt sagtens identificere mig med Kirkegaard (ham med den baglæns forståelse) han vadede nemlig også København tyndt i tide og utide) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Dagens løbetur: 5-6km.

Lækkert vejr og dejlig ren luft. Jeg lagde ud i et meget fornuftigt tempo, men kom lidt for højt op den sidste del af turen så jeg ramte ikke fuldstændig det rigtige tempo men i det mindste var jeg klar over det  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du så få straffet de ben! :bottom:

Link to comment
Share on other sites

Kan du så få straffet de ben! 

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke min metode!! :laugh:

Da jeg var yngre og mere idiot end jeg er nu gjorde jeg præcis det, men det fører kun til skader og mindre energi i det store regnskab.

Mit mål med træningen er velvære og overskud ikke at blive skruptudse med en rød hjelm på mens en sur mand står og råber af mig i nordvestsjælland :wink:

Derfor er min træning baseret på LANGSOM men sikker progression til et niveau jeg finder passende for mit øvrige liv.

Link to comment
Share on other sites

Kan du så få straffet de ben! 

<{POST_SNAPBACK}>

Det er ikke min metode!! :laugh:

Da jeg var yngre og mere idiot end jeg er nu gjorde jeg præcis det, men det fører kun til skader og mindre energi i det store regnskab.

Mit mål med træningen er velvære og overskud ikke at blive skruptudse med en rød hjelm på mens en sur mand står og råber af mig i nordvestsjælland :wink:

Derfor er min træning baseret på LANGSOM men sikker progression til et niveau jeg finder passende for mit øvrige liv.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg bestemmer hvad der er passende motion for dig :tongue: ...så længe du er beskæftiget med 10 x diamantcirkel :ninja::gal: er du lagt på is, hvilket betyder der er flere pigebørn til os andre! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share