Grøn the


saarndaars
 Share

Recommended Posts

Hej,

Er der nogen der tilfældigvis har hørt (mere) om effekten af grøn the. Læste i avisen (politiken - må jeg skrive det?) at en kinesisk forsker havde undersøgt effekten af grøn te på fedtforbrændingen hos mus. Videre fortalte forskeren at den observerede effekt (øget fedtforbrænding hos musene) skulle være mulig at opnå for atleter ved at drikke 4 kopper grøn te om dagen. Kan desværre ikke huske forskerens navn

Sander

Link to comment
Share on other sites

Grøn te er (måske) godt for rigtig mange ting. I Asien har grøn te været brugt som medicin og en daglig forfriskning lige så længe, som nogen kan huske. Tjek evt. dette link. Hvis bare halvdelen af det de skriver holder vand, så er det et godt supplement til den daglige kost uanset hvad. Jeg har gennem det sidste halve år drukket en halv til en hel liter hvid te dagligt. Hvid te er en grøn te, som skulle være særlig rig på bl.a. antioxidanter. Jeg synes det gør en forskel at indtage teen. Min krop virker mere "rolig", bl.a. tarmfunktionen og jeg har en fornemmelse af at mit blodsukker er mere stabilt, men det er som sagt kun en fornemmelse.

Ziggymund :bike:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Jeg har drukket gunpowder grøn te dagligt (1-1,5 l typisk) i måske et år (siden min tråd om emnet).

JEg har overhovedet ikke Crawdaddys oplevelser med varme i kroppen. Havde du andre symptomer, Crawdaddy? Tilgengæld får jeg en masse væske på en velsmagende måde (også koldt og lunkent). Hvis det sparer mig for bare en coke om dagen, så er det OK med mig. Om hvilestofskiftet skulle være hævet med 2-300 Kcal, aner det ikke. En ting er sikkert, jeg er sluppet for de misfarvninger på tænderne som sort te giver mig.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg er mig selv....ikke ham du tror jeg er - for du kender mig ikke *G* Men kan afsløre at jeg er total sej til ernæring/kost! *G*

I øvrigt hvor mange sekunder er tidselolie om at ilte? (he...just kiding)

Ps.

Er her kun for en kort stund :-D

*lol*

Prøv dog med hvid the *G*

<{POST_SNAPBACK}>

Åh nej ... er du ham, jeg tror du er? :dry:

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg er mig selv....ikke ham du tror jeg er - for du kender mig ikke *G* Men kan afsløre at jeg er total sej til ernæring/kost! *G*

I øvrigt hvor mange sekunder er tidselolie om at ilte? (he...just kiding)

Ps.

Er her kun for en kort stund :-D

Hmmmm ... troede lige at du var ex-brugeren Tommy-boy. :dry:

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Grøn te indeholder koffein.. Koffein hæver ens forbrænding.. Keep it simpel..

Jeg har selv drukket lidt grøn te om morgen, dog ikke fast. Men syntes ikke jeg kan mærke forskel. Men syntes nu grøn earl gray smager godt.. Så drikker det stadig.

En anden ting er at jeg begyndt at drikke Oolong te om aften, mest fordi jeg bliver træt af at drikke vand hele dagen. Og cola light er for dyrt.. Er ikke så meget til de sorte teer pga. garvesyre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share