The Return of DANFANTA' :0) log no.3


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hip hurra og tillykke til den kææære Danf. :4thumbup: :4mewantfood: :bigsmile::flowers::4pizza::4trumpet::4eat::cheer::cheer::cheer: :4band: :headphonedance::icecream: :bike: :4drunk: :partytime2:

Selv om du holder MOL-pause, skal du alligevel have en lille tillykker. Jeg håber, det går godt med din træning, og at du når dine mål. Selv om jeg kun har haft fornøjelsen af at hilse på dig en enkelt gang, er du en af de MOLboer, der har haft stor betydning for min træning.

Mange okse-hilsner her fra Århus N :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Så er vi jo næsten lige gamle :tongue:

Syntes det fedeste ved at blive 29 var, at man vidste at den næste førselsdag ville blive :devil::devil::devil::superman::w00t::chopper::yahoo::yahoo::tongue4::heartpump::heartpump::heartpump::partytime2::tease: :hippy: :slut::boobs::boobs: :4band: :cheer:

:superman: Super alder men festmæssigt så kan man bare ikke drikke igennem flere weekender i træk, som man kunne da man var 'ung' :tongue: Prisen kommer så søndag morgen velvidende at jeg kl 10-12 har to lean mean fede spin timer, der skal køres igennem. Timerne kører fantastisk og BAGEFTER SÅ ligger man som en fesen ballon, der er eksploderet med et brag :w00t: "hvordan kan du klare det J?"

Truth

Jeg giver ALT og lusker hjem bagefter drænet og forpint. ... :blush::laugh:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Nu skal der jo ikke gå fuldstændig BUDDHA i alting, selvom man jo hele tiden udvikles igennem sit liv, men jeg faldt over denne lille beretning fra Anders Mattesens website, som jeg allivel syntes, var værd at tage med i min log bog. Godtnok er 'anden' en spøjs karakter, men der er alligevel dybde i mange af de ting, han tager med i sine shows. Hvis der lige er et par min tilovers, så læs da lige nedenfor. :smile:

Foranderlighed

Man siger, at forandring fryder.. Jeg har altid syntes, det var lidt voldsomt at sige, at det ligefrem fryder.. Fryd er jo tæt på ikke at kunne blive mere top dollar!

Man har svært ved at forestille sig sætningen ”Jamen Mor, er du blevet klippet?.. Det fryder mig at se.. halleluja”. Måske har man i sin tid blot skulle bruge et ord med F (for bogstavrimets skyld). Men så kunne man måske være gået for ”Forandring fungerer fint” (så havde man jo endda haft tre rim).

I hvert fald fastslår det gamle mundheld, at forandring ikke er nogen dårlig ting. Dette synspunkt er jeg ganske enig i. Alting forandrer sig jo hele tiden.. Så hvis dét virkelig var en skidt ting, ville vi nødvendigvis ikke kunne blive ved med at være lykkelige.. Det er der så også mange af os, der ikke er, netop fordi tingene forandrer sig.

Hvis vi er glade for vores krop, vil vi før eller siden, blive ulykkelige, når bindevævet nedbrydes, og vi ældes. Hvis vi er glade for vores familie og venner, vil vi en skønne dag blive ulykkelige, når vi skal tage afsked med dem. Og andre vil, på samme måde, blive ulykkelige, når vi selv skal herfra.. Hvis vi er lykkelige over fred i Danmark, huspriser der stiger, at vejret er godt, et godt helbred, eller penge i banken – vil vi før eller siden opleve lidelse, når disse ting ændrer sig..

Men det gør de! Det er sandheden, og sandheden er (paradoksalt nok) til gengæld aldeles uforanderlig. Det er en naturlov, at ingen ting kan blive ved med at bestå.. Så hvorfor kæmper vi så hver eneste dag for, at tingene skal blive ved det gamle? Hvorfor prøver vi at bilde os selv ind, at det er lykken, at alting skulle vare evigt.. Hvorfor er det så vigtigt, for visse mennesker at håbe på et evigt liv (enten efter døden, eller ved videnskabens hjælp).. Hvem siger, at uforanderlighed skulle være lykken?

Selv i vore korte liv, kommer folk jo til at kede sig og må så søge variation og spontanitet i tilværelsen. Forestil dig et øjeblik at du lever evigt.. Vi kan endda vedtage, at du har præcis den fysiske form, du gerne vil have, du har flere penge, end du kan bruge, du spiser kun dine livretter, og solen skinner hver eneste dag. Selv under disse ”lykkelige” omstændigheder er jeg ikke i tvivl om, at du ville komme til at kede dig slemt.

Hvis man skal sætte pris på solskinsdagene er man nødt til at tage regnvejret med. Hvis man skal være lykkelig over at være mæt, er man nødt til at have prøvet at være sulten, og hvis man overhovedet skal kunne nyde livet, er det vigtigt, at man er bevidst om, at man skal dø. De dårlige ting sætter de gode ting i relief, og gør at vi kan sætte pris, på det gode vi oplever uden bare at være ligeglade.

Jeg elsker regnvejr. Jeg elsker også solskin og sne og alle andre former for vejr. Men selv hvis man hader regnvejr, bør man stadig elske det, alene af den grund, at det gør solskinsvejret til noget rart. Der ER faktisk slet ikke noget solskinsvejr uden regnvejr! Hvis solen skinnede hver dag, ville det jo slet og ret bare være ”vejret”.

Jeg elsker både regnvejret, fordi det er stemningsfuldt og hyggeligt og knyttet til gode minder, men også fordi det minder mig om tingenes foranderlighed. Det skyldes, at jeg er et menneske, der sætter variation højere end for eksempel tryghed. Hvis man er trygheds narkoman, kan det jo godt være svært at acceptere, at alting skifter facon hver dag.. Men hvis du fornægter dette faktum: ”Al tings foranderlighed”, så VIL du blive ulykkelig og opleve stor lidelse i dit liv..

Hvis du tager skyklapper på og går gennem livet - uden at forsøge at acceptere, og se det uundgåelige i: regn, sygdom, alderdom, død osv. - vil du kun opleve lykke i de perioder, hvor ”det går godt”. Det er mange også fint tilfredse med: Man garderer sig imod lidelsen. Man sparer op. Man forebygger sygdom. Man træner sin krop. Man gifter sig og får børn. Man lover sin kone, at man altid vil elske hende, og man afkræver hende det samme løfte. Man fortæller børnene, at de ikke må udsætte sig selv for farer, og at de skal tage jakke på, når det er koldt. Og man holder sine relationer ved lige..

Men STADIGVÆK vil der opstå situationer, man ikke selv har kontrol over: Ens børn kan blive kørt over, huset kan brænde ned, man kan blive fyret eller gå fallit, og konen kan blive forelsket i én der hedder Jørgen. Jeg siger ikke, at man skal være super lykkelig over disse ting, men man bør ikke bilde sig selv ind, at man kan snyde sig uden om lidelsen. Den følger ganske enkelt med den gave, det er, at være blevet født. I det øjeblik vi fik en krop og et liv, fik vi som bekendt også en dødsdom. Spørgsmålet er bare hvornår.

For hver eneste ting eller person vi knytter os til i livet, binder vi en knude, der skal bindes op igen på et senere tidspunkt. Det kan være svært at acceptere dette, men man gør sig selv en stor tjeneste ved at forsøge. Jeg har, som de fleste andre, mistet folk jeg holdt meget af og ved at det ikke er sjovt. Når det sker, vil man absolut ikke kunne sætte pris på at høre sætningen: ”Nå ja, men se på den lyse side af det..” Når først man er i lidelsen, kan man vanskeligt se det smukke ved den (så ville den jo ikke være lidelse).

Altså bør man træne, mens man har overskuddet til det. Hver gang man oplever lykke, bør man huske sig selv på at værdsætte den. Og hver gang man oplever lidt modgang, bør man tænke sig om, inden man klynker over småting. På den måde ruster man sig til, når de virkelige prøvelser og kriser opstår. Hvis man feks. vænner sig til ikke at tillægge sine ejendele al for stor værdi og udvikler gavmildhed i stedet for smålighed og nærighed, vil man stå langt bedre, hvis en dag ens hus brænder ned, og man dermed mister alle sine ejendele. Og man vil have haft det langt bedre i processen med at give ting ud, end ved at hamstre og spare og sætte hængelås på al ting.

Hvis man bliver forkølet, eller regnen pisker ned, er det nemt at sige ”livet stinker”. Her gør man sig selv til offer for omstændigheder og sig selv til ”passager” i ens eget liv. Man lægger ansvaret for ens lykke uden for sig selv og er dermed garanteret stor ulykke og lidelse i livet.

Man er selv ansvarlig for sin lykke, den er potentielt til stede hele tiden, hvis man vil tillade sig at opleve den. Den findes i hvert eneste åndedrag, i hvert skridt på jorden, i al slags vejr, i liv og død, i krig og fred, i sygdom og død. Det er blot vort eget ansvar at lægge mærke til den og træne vores sind, således at vi ikke automatisk fokuserer på alt det negative og på lidelsen.

Man kan nemlig også finde lidelse i alting. Hvis man er sortseer, kan man uden problemer føle stor lidelse og smerte selv på den bedste dag i ens liv (om ikke andet så fordi den jo ikke varer evigt). Man bør træne sig selv i at se forandringerne som noget naturligt og derfor noget positivt. Selv når de ting der sker, ikke er de ting man håbede, ville ske, bør man stadig glæde sig over, at tingene forandrer sig. Det fortæller jo en historie om, at tingene kan ændre sig, også derhen hvor man selv ønsker dem.

Man bør glæde sig, når regnen vælter ned. Vi kan jo ikke leve uden regnen, og vores planter kan ikke gro. Er miraklet ved de livgivende dråber ikke større, end den lidelse man føler ved at bliver lidt våd på cykelturen til arbejdet? – det er op til dig.

Forandringerne er universets måde at minde os om, at vi ikke skal gå og dovne men se at vågne op og gribe nuet, og den lykke der er i det. Derfor må jeg give det gamle mundheld ret: Forandring fryder.. Specielt hvis man tillader sig at frydes over den.

Link to comment
Share on other sites

Ak, ja, Danf. !

Jeg er så liiige knap 2 mdr. ældre end dig, kan jeg se. Jeg glæder mig BESTEMT ikke til at runde det skarpe hjørne. Faktisk overvejer jeg at aflyse enhver festivitas. Det hænger nok sammen med, at der var en periode i mit liv, hvor jeg ikke troede, at jeg skulle opleve at runde de 30. Nu er der vel håb om, at jeg i hvert fald holder de sidste 10 måneder, så jeg når at få den dag med.

Men du har ret i, at man ikke kan feste igennem på samme måde som tidligere. Jeg har nu heller ikke helt den samme lyst til det, efter at jeg er begyndt at træne. Hvis man cykler en etape, og så kyler en stabel bajere ned, er den kalorie-mæssige gevinst jo snart sat til.

Nå, det går jo nok. Nu ikke mere skriveri, for jeg skal cykle. De bedste hilsner fra Oksen.

Link to comment
Share on other sites

Ak, ja, Danf. !

Jeg er så liiige knap 2 mdr. ældre end dig, kan jeg se. Jeg glæder mig BESTEMT ikke til at runde det skarpe hjørne. Faktisk overvejer jeg at aflyse enhver festivitas. Det hænger nok sammen med, at der var en periode i mit liv, hvor jeg ikke troede, at jeg skulle opleve at runde de 30. Nu er der vel håb om, at jeg i hvert fald holder de sidste 10 måneder, så jeg når at få den dag med.

Men du har ret i, at man ikke kan feste igennem på samme måde som tidligere. Jeg har nu heller ikke helt den samme lyst til det, efter at jeg er begyndt at træne. Hvis man cykler en etape, og så kyler en stabel bajere ned, er den kalorie-mæssige gevinst jo snart sat til.

Nå, det går jo nok. Nu ikke mere skriveri, for jeg skal cykle. De bedste hilsner fra Oksen.

Neeeeeeeeeeeeeej hvorfor. At blive 30 må da symbolere et eller andet.. At man nu er voksen? :crazy: Eller hvad? Jeg tror aldrig, jeg helt ved, hvad det betyder at være voksen. Selvom kroppen forfalder, så tror jeg nok stadig jeg er 20 år :laugh: (pssst sys nu jeg er ok kropsmæssigt men alligevel, det kommer jo til at hænge lidt på et tidspunkt, som Anden skriver ovenfor :wink: )

At ældes med ynde. Håber det blev en god cykel tur. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Til mit forsvar må jeg hellere proklamere, at jeg skam slet ikke er vant til at indtage diverse alkoholiske drikke, men at jeg de sidste par weekender, har måttet bukke under for pres. :bigsmile: Nå ja og siger man at fitnessjulefrokoster er ædruelig. I DONT THINK SO :nonono::innocent: Det værste er jo, at hele denne søde juletid byder på flere fester og endnu mere juletam tam ...tsk tsk hvad skal det ikke ende med. Mine cykelfolk ser jo gang på gang en festabe, der kommer søndag morgen med små øjne og en forfærdelig dunst af sprut HIK HIK, men fornemmer nu, at jeg slipper afsted med mine gerninger alligevel....trods alt. :blink::w00t:

Nå ja hvad er der så sket ellers. Jeg har stoppet mit sådan meget maniske kost halløj. Jeg spiser stadig udfra, det jeg ved, der er bedste. Undgår sukker og hvedemel på bedste vis, men har indset, at der rent faktisk godt kan spises lækker sund mad uden, at det går ud over træning og vægt + jeg vil leve mit liv, så det er til at holde ud og dermed sagt uden at gå i panik, fordi klokken bliver mere end 14.30 , før jeg får min eftermiddags snack. :4mewantfood:

Flydende, flydende (som i mit cykelsprog) skal mit liv være, og det arbejder jeg på.

Styrketræning kører godt. Er blevet bidt af det og kan se forandring af den gode slags. Cykling er også stadig skønt og er begyndt at løbe igen.

Rigtig god aften til alle.

Link to comment
Share on other sites

:w00t: Hmm måske jeg skulle smide noget træning i loggen snart, men der er ingen træning idag...så god måde at starte på :blink:

Hvile dag med masser af vasketøj til følge. :crazy: Så lidt motion da...Op og ned fra fjerde sal om og om igen.

Imorgen er der styrke, lidt løb, en spinning time og på torsdag SPINNINGMARATON ved :banana: Frank H. 3 timer ....Oh gid F kører lidt a la sine 2'er timer (det gør han nok ikke, men bare lidt please please", SÅ kommer jeg nemlig i heaven. :superman:

God aften mol.

Link to comment
Share on other sites

Tilbage på cyklen efter en uge med tanker, sygdom osv. :cry: :4thumbup:

:devil: Lørdag den 25 november 2006

Træning. Løb 45 min :4dog:

Spin Interval 1 Scan :bike:

Tid 53 min

:heartpump: Snit 172

:heartpump: Max 193 :gal:

Hård time. Sikkert den høje puls på grund af den sidste uges manglende træning og sygdom.

Søndag den 26 november 2006

Sandsynligvis en af de bedste distance/udholdenhed timer, jeg har kørt

Spin Interval 1 scan

Tid 52 min

:heartpump: Snit 168

:heartpump: max 192

Av benene. Tung enkelttakt stående hele timen med 2 angreb på 3 og 4 minutter :crazy:

Spin Distance

Tid 51 min

:heartpump: Snit 167

:heartpump: Max 189 (hvad sker der lige med den puls)

Der var ikke kræfter til styrketræning. Vi prøver imorgen efter overarbejde :mad::sneaky2:

Mega busted i ben og krop. Det er hårdt at komme tilbage igen. :blink:

God søndag til alle. :wub:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

:w00t: Hmm måske jeg skulle smide noget træning i loggen snart, men der er ingen træning idag...så god måde at starte på :blink:

Hvile dag med masser af vasketøj til følge. :crazy: Så lidt motion da...Op og ned fra fjerde sal om og om igen.

Imorgen er der styrke, lidt løb, en spinning time og på torsdag SPINNINGMARATON ved :banana: Frank H. 3 timer ....Oh gid F kører lidt a la sine 2'er timer (det gør han nok ikke, men bare lidt please please", SÅ kommer jeg nemlig i heaven. :superman:

God aften mol.

Kom iøvrigt ikke med :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Det var da en skam, at du måtte melde afbud, Danf. :cry:

Du er da godt nok rimeligt plaget af sygdom. Jeg tænkte i øvrigt på dig her forleden, da jeg fik din livret til aftensmad (du ved, de der flade, rødprikkede nogen, der svømmer rundt ude i haw´et, og som smager godt, når de bliver stegt. Hvad ER det nu, de hedder? :wink: ).

Anyway: Jeg håber, at du snart er helt på toppen igen, og at du så kan få lidt fred for alt det sygdom.

Oksen

Link to comment
Share on other sites

Det var da en skam, at du måtte melde afbud, Danf. :cry:

Du er da godt nok rimeligt plaget af sygdom. Jeg tænkte i øvrigt på dig her forleden, da jeg fik din livret til aftensmad (du ved, de der flade, rødprikkede nogen, der svømmer rundt ude i haw´et, og som smager godt, når de bliver stegt. Hvad ER det nu, de hedder? :wink: ).

Anyway: Jeg håber, at du snart er helt på toppen igen, og at du så kan få lidt fred for alt det sygdom.

Oksen

Ja det var da noget ærgerligt, men sådan er livet jo. Man må tage nogle valg, og jeg måtte bare se at komme tilbage på hesten igen. Tak for din søde mail. Spætter :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood: ALWAYS. Reminding me of my hometown. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 27 November 2006 Christ det er snart jul og er endnu ikke startet på julegaver

:blink:

Morgentime kl 6.30 (det bliver nemmere og nemmere) Scan

Spin Interval 1 mig :bike:

Tid 50 min

:heartpump: Snit 160

:heartpump: Max 175

Syret lang arbejdsdag og tilbage i centret aften

Løb 60 min :4dog:

Styrketræning :superman:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 28 november 2006

Hviledag. Arbejder over til sent, så det bliver vist en meget stillesiddende dag, men så længe jeg ved, at jeg klør på igen imorgen, så går det jo nok. + jeg forsøger, at overbevise mig selvom, at kroppen har godt af at hvile.... :nonono:

Kan nu ellers godt mærke at man er ved at være firkantet i hovedet af at glo ind i den skærm hele dagen. :dry: Der er mørkt, når man møder og mørkt, når man skal hjem. :crazy:

Ferie, sol og varme NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink: Men nej.

Det var lige lidt ligegyldigt snak fra arbejdsmarkedet. Kan I alle have en træningsmæssig lækker aften. Jeg er misundelig på jer. :cry:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share